Voor het eerst sinds tijden weer eens een HAW topic van Nance en mij.
Het eerste topic sinds ze van mij is en het eerste topic op onze nieuwe stal.
We hebben het erg goed naar onze zin, en het rijden gaat fijn.
Nu ze niet meer in die zware bak op dr oude plekje hoeft te lopen springen dr gangen er meer uit en gaat ze af en toe echt stukjes lopen showen!
Ik heb dit expres op HAW gezet omdat ik graag tips wil, houden jullie er wel rekening mee dat ze pas weer 2 weken ohz is sinds 4 maanden stilstaan?

De reden dat we even bitloos rijden: ik was met Nance aan het wandelen toen een stel idioten vuurwerk in een container lieten ontploffen.
Nance is hier nogal van geschrokken, gaf een flinke ruk, en heeft er een pijnlijk plekje van het bit op haar tandvlees aan over gehouden. Inmiddels is het bijna weg, maar ik was benieuwd hoe ze bitloos zou reageren. Het gaat eigenlijk erg fijn!
Ze reageert niet anders dan met bit en loopt lekker ontspannen, terwijl ze zeker niet de makkelijkste is! Verbeterpunten zijn vooral mijn houding! Ik probeer er ontzettend op te letten dat ik mn handen niet vast zet en dit gaat ook al beter maar mn houding is nog niet altijd even 100%.
Verder mag Nance soms wat meer inbuigen, af en toe wil ze nog wel eens over de schouder weglopen.
Ook wil ze nog wel eens wat opkrullen wanneer het wat harder werken wordt, maar we zijn volop aan het werk!

1. Losrijden, nog niet helemaal er doorheen maar wel lekker ontspannen.

2. Stukje stappen, let op je handen!!

3. Fijn ontspannen beeld, maar nog wat teveel op de voorhand en een holle rug van mij.

4. Lekker ontspannen, maar toch weer pianohandjes erin geslopen...

De galop zijn we hard mee aan het werk. Sinds wat probleempjes afgelopen voorjaar wilde Nance eigenlijk niet meer ontspannen in de galop, met als resultaat: een vlakke galop met weggedrukte rug en sterrenkijken.
Het gaat nu alweer een stukje beter, we zijn er nog niet maar het komt stukje bij beter alweer goed!

Ik probeer haar zoveel mogelijk op eigen benen te laten galopperen, wanneer ze mijn hand zoekt is dat prima, maar eerst maar eens lekker ontspannen en netjes over de rug.
5. Weer mn rug hol
Nance loopt wel lekker ontspannen en bergopwaarts, mag wel wat meer nageven.
6. Blijf eens op je kont zitten joh...

7. Nog eventjes ietsje meer aan het werk gezet, fijn beeld!
Alleen mijn houding laat weer wat te wensen over... (en nog iets teveel op de voorhand)
8. Had ik nou maar net zulke gestrekte benen als Nance...

9. Eindelijk een betere houding! Peerdje moest natuurlijk wel even showen nu ze aan de bak moest.

Dat was het weer, laten jullie een berichtje achter? Met goed onderbouwd commentaar zijn we zeker blij!
nou is die natuurlijk prachtig, maar het resultaat is vaak dat je iets te veel inderdaad met de voorhand bezig bent en te weinig met de achterhand. Ik denk dat op sommige momenten de achterhand er nog wel iets meer onder mag. Dan komt die nageeflijkheid vanzelf wel.