Centaur Teugeldrukmeter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzii

Centaur Teugeldrukmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 13:44

Mijn dochter, dit jaar net 16 geworden, rijdt al bijna 5 jaar met haar pony die we zelf hebben opgeleerd. Hoewel ze het op de wedstrijden behoorlijk doet blijft er nog steeds hetzelde terugkerende probleem van ongelijke en vaak ook teveel druk op de teugels.
Met haar instructeur die hiervoor veel aandacht heeft en haar er telkens weer op wijst lukt het vrij goed, maar zogauw ze alleen traint of onder mijn toezicht loopt het steeds weer fout en hervalt ze in haar oude, slechte gewoonte. Als gevolg hiervan telkens weer die eeuwige terugkerende discussies :

" nee, ik trek helemaal niet aan mijn binnenteugel!"
" het is mijn pony zelf die dat doet"
"Ik moest wel trekken anders loopt hij gewoon rechtdoor"
.... en zo kan ik nog wel even doorgaan

Tja tieners en een moeder die hen corrigeert dat loopt niet altijd van een leien dakje {:)-:(
Maar nu las ik dat er een teugeldrukmeter op de markt is (centaur) die heel duidelijk weergeeft wanneer er teveel of ongelijke druk wordt uitgeoefend op het bit, yes....denk ik dit kan misschien voor mijn dochter wel eens de ideale tool zijn, niet alleen maar om die discussies te vermijden maar zodat ze dan ook naar een hoger niveau kan geraken want zolang ze haar eigen fouten niet onder ogen wil zien geraakt ze immers ook niet verder.

Heeft iemand al ervaring met deze TDM? Ik vind hem namelijk wel erg duur dus voor ik er een aanschaf had ik graag wat voor en nadelen op een rijtje.

Elanor

Re: Centaur Teugeldrukmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:50

Ze luistert wel gewoon naar haar instructeur, dus ik zou me er als moeder dan gewoon niet teveel mee bemoeien. Een teugeldrukmeter aanschaffen om je gelijk te halen tegenover je dochter lijkt me wel erg drastisch. :)
Over de meter heeft al een informatief topic gelopen: [HE] Wie is er bij de teugeldrukmeter geweest?

Angela

Re: Centaur Teugeldrukmeter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:41

Ik denk dat je beter je dochter voor dat geld meer lessen kunt laten nemen. De teugeldrukmeter is wat mij betreft nu nog niet geschikt voor particulier gebruik. Je moet het maar kunnen interpreteren. Je dochter kan nog steeds zeggen "dat was nu nodig". Als ze de instructie serieus neemt, dan is dat heel waardevol, en zou ik daarin investeren, bijvoorbeeld door vaker les.