Tristan @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marle

Tristan @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 22:44

Hoi,

eindelijk iemand gevonden die foto's wilde maken, bij deze dus :).
over Tristan (v Nabuur); hij is 11 jaar, 1.77 en we hebben een keer in de B gestart en gaan deze week voor de tweede keer.
Ik mag wel wat rechterop zitten en m'n hakken wat meer uitdrukken.
Wat ik ook echt moeilijk vind op hem is doorzitten dus daar werken we op het moment ook veel aan.

Eerste 2 foto's zijn van 2 weken terug en een beetje donker
1 http://i41.tinypic.com/f1mrmv.jpg

2 http://i41.tinypic.com/k2oig2.jpg

instappen
3Afbeelding

drafje
4 Afbeelding

5 Afbeelding

6 Afbeelding

7 Afbeelding

8 Afbeelding

9 Afbeelding

10 Afbeelding

11 Afbeelding

galopje
12 Afbeelding

13 Afbeelding

14 Afbeelding

15 Afbeelding

16 Afbeelding

lief paard
17 http://i39.tinypic.com/4smfbc.png

Tips/commentaar zijn welkom hoor :).

rOcky_lofz

Re: Tristan @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 01:22

ik zou als eerste beginnen je beugels langer te doen, als je wilt doorzitten, gaat t makkelijker met de beugels langer.. , probeer niet naar voren te buigen met je boven lichaam, maar blijf mooi rechtop zitten..

verder ziet het er goed uit ;) neem lekker veel lessen en blijf lekker oefenen..
ook vind ik je een mooi dier onder je kont hebben.. veel plezier ermee :D

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 11:42

Ik ga mee met het commentaar van mijn voorganger kwa de beugels. Houd je schouders meer naar achter en probeer dan ook voor je uit te kijken. Verder vraag ik me af waarom jij je paard met sporen rijd? Het lijkt me voor de B juist belangrijk dat het paard goed aan de beenhulpen is. Voor de rest vind ik dit niet echt een wedstrijd waardig plaatje geven, ik zou eerst nog een aantal lessen nemen voor je weer start. Ik denk dat je met dit paardje best wel wat kan maar ik zou zeker begeleiding zoeken. Veel succes en plezier!

Ekanbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:52

Ik denk dat de commentaren van de voorgangers wel kloppen. Alhoewel ik "niet wedstrijdwaardig" misschien wat overdreven vind. Als je inderdaad, zoals Lieees er ook aan toevoegde lessen neemt en onder begeleiding verder werkt, kan je volgens mij op korte tijd veel bereiken met dat paard. Veel plezier ermee, het ziet er een leukerd uit!

marle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 15:49

Dankjulliewel :).
En ik heb het geluk er lessen bij mij thuis gegeven worden dus dat ik meestal wel 3x in de week ergens tussendoor les kan krijgen en van de beugels klopt ook, ik rijd altijd met korte beugels omdat ik dat gewoon fijner vindt zitten maar zal ze idd wel wat langer doen.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:16

kan ik me wel begerijpen, dat t lekkerder zit, vind ik namelijk ook ( behalve bij dressuurzadel's)
maar als je wilt doorzitten, is langere beugels makkelijker, zodat je je benen langer kan maken, hakken kan uitdrukken, blijf je al vaak makkelijker zitten..

en wat betreft sporen.. tja.. als hij niet lekker aan je been is, kan je ook met zweepje rijden, als hij daar tegen kan.. niet alle paarden kunnen daar tegen..
echter ben ik het wel met Lieees eens.. probeer eerst zonder sporen, zeker in de B.
zweepje is makkelijker, reageert hij niet, kan je hem een tikje geven achter je hakken.. vaak is dat al genoeg ;)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:13

Idd je beugels langer, je paard mag wel wat meer gesloten zijn, het lijkt nu dat hij alleen in je teugels hangt.
Als je zelf wat rechter gaat zitten ziet het er al een stuk beter uit! Ben ik vast van overtuigd, want ben nu ook van mening dat het niet B waardig is..
Mr als je netter zit, dat doet een hoop!
Mbt sporengebruik in de B moet je zelf weten, ik heb het ook gedaan, en mijn paard word steeds scherper, vooral omdat hij in het begin niet goed op me been greageerde kon ik met de spoor rustig zitten en wat beter inkomen,
Met juist gebruik lekker omhouden! Het kan geen kwaad.. Het is niet dat je in de M dan zwaardere sporen nodig hebt!
Succes verder!

xJerney_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:52

probeer je handen iets hoger en meer bij je lichaam te houden, daardoor val je ook minder voorover.
verder leuk paardje en ga zo door! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:53

Probeer je schouders recht omhoog te houden, en je hakken meer naar onder.
Als je dat 'even' doet, ben je imo allang wedstrijdwaardig :)

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:43

Je beugels mogen inderdaad wat langer, het zal dan ook makkelijker zijn om rechtop te zitten en je hakken iets meer uit te drukken. Ook kun je dan makkelijker doorzitten. En het oogt ook mooier :)
Of je sporen omdoet of niet is jouw keuze, maar als je ze enkel om hebt omdat je paard niet genoeg aan het been is lijkt me dit niet de beste oplossing. Dat zul je dan zonder sporen op moeten lossen. Maargoed, het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat je daarom sporen draagt :)
Succes verder!

m3lisz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:15

Wat een leuk paardje onder je kont! :D Ik had eerst ook altijd rugproblemen..Toen heb ik een keer met een zweep achter mn rug langs moeten rijden en dan tussen je armen door..Dan ben je het zo afgeleerd..Ik doe het namelijk niet meer..Misschien helpt het bij jou ook..
En idd je beugels 2 gaatjes langer, maar dat is al gezegd. Succes verder!

Annette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:20

k vind het een beetje lijken alsof je beugels te kort voor jou zijn.. Misschien als je ze idd een gaatje langer doen dat je ook makkelijker doorzit. maar niet té lang ik ben ook keer opgestapt nadat iemand anders op mn paard had gereden die beugels veel langer had maar het zat wel oke dus ben maar gaan rijden alleen toen in de draf kon amper lichtrijden door dat k gewoon geen ruimte had en doorzitten ging ook niet zo lekker (wil bij mij ook nog niet helemaal lukken) dus mn beugels vlogen alle kant op (onder me voeten dus niet tegen paard aan) dus uiteindelijk zat mn voet zover in de beugel dat ie onder mn hak zat haast.. Dus daar zal k wel mee opletten maar denk dat 1 gaatje langer best kan helpen.. beetje uitproberen denk ik.. Ik doe altijd als k rij ga k doorzitten oefenen en na loop van tijd gaat het steeds makkelijker maar heb ook soms ineens een dag dat het helemaal voor geen meter wil..

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:29

Als je je beugels langer doet en je hakken goed naar beneden doet zit je al een stuk beter. Het lijkt nu ook alsof je jezelf achterin het zadel drukt. Goed rechtop zitten, schouders naar achteren en voor je kijken.
Dan ziet het plaatje er al mooier uit. Het klink makkelijk, maar ik heb deze ' zit problemen' zelf ook en ben er druk mee aan het werk. Succes en veel plezier met je wedstrijdje!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:35

Wat een onzin dat je in de B niet met sporen zou mogen of kunnen rijden. TS, ik zie een paard wat lekker ontspannen rondgaat en voor de B ziet het er gewoon heel netjes uit. Hij zou misschien voor het mooie nog net ietsje ronder mogen maar voor de B is dat nog niet nodig. Als je gewoon blijft lessen komt dat vanzelf goed, hij lijkt lekker voor je te willen werken. Ik ga wel mee met het commentaar over de beugels, ik denk dat je echt een stuk netter gaat zitten als ze wat langer zijn. Je zit nu bijvoorbeeld vrij achterin je zadel, lijkt haast wel of je op de lepel zit (kan ook vertekenen door de foto), met je beugelriemen 2 gaatjes langer kun je ook beter in je zadel zitten. Ben benieuwd wat je punten zijn/waren? Geef je nog een update?

marle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 14:05

SusanH schreef:
Wat een onzin dat je in de B niet met sporen zou mogen of kunnen rijden. TS, ik zie een paard wat lekker ontspannen rondgaat en voor de B ziet het er gewoon heel netjes uit. Hij zou misschien voor het mooie nog net ietsje ronder mogen maar voor de B is dat nog niet nodig. Als je gewoon blijft lessen komt dat vanzelf goed, hij lijkt lekker voor je te willen werken. Ik ga wel mee met het commentaar over de beugels, ik denk dat je echt een stuk netter gaat zitten als ze wat langer zijn. Je zit nu bijvoorbeeld vrij achterin je zadel, lijkt haast wel of je op de lepel zit (kan ook vertekenen door de foto), met je beugelriemen 2 gaatjes langer kun je ook beter in je zadel zitten. Ben benieuwd wat je punten zijn/waren? Geef je nog een update?

Dankje! Beugels mogen idd wel langer.
Punten die ik gereden heb zijn niet heel hoog maar dat komt ook doordat ik niet doorzit en daar 4en voor kreeg. Ook vond hij de hekjes wel spannend waardoor hij erg naar binnen viel en niet goed over de hoefslag wou lopen dus 168 en 169, maar hij was verder superbraaf, het was leuk en ik ben trots op 'm :).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:19

Nou ja, dan weet je wel weer waar je aan kan gaan werken de komende tijd. Komt vast goed!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 19:17

Grappig dat iedereen over de beugels valt,die idd wat langer mogen ;) Maar niemand even wat zegt over het paard, persoonlijk zou ik hem wat meer door zn lijf willen zien lopen. Dus wat meer aan de teugel,vind hem net wat teveel eruit lopen met zn neusje. En over het doorzitten,probeer eens wat zit les of vraag een stalgenoot eens in het midden te gaan staan met de longeerlijn en jij zonder beugels op je zadel. Dat doet oo al wonderen. Verder leuk paard en succes samen! :j

gilecasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:00

probeer vooruit te kijken dan ga je vanzelf al wat rechterop zitten, en je schouders naar achter te drukken.
probeer je paard wat meer over de rug te laten lopen (aan de teugel). dat is beter voor de rug. als je bijvoorbeeld een volte maakt vraag dan stelling, laat hem met z'n hoofd naar buiten kijken en laat hem met je buitenbeen OM je been heen lopen.

x
p.s je hebt een leuk paardje

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 05:31

Gilecasper, op de volte vraag je stelling,zodat hij met zn hoofd naar binnen komt en om je binnenbeen heen komt.. Als je niet weet hoe het moet,dan zou ik ook geen advies gaan geven :n