Er zijn weer foto's gemaakt van het rijden! Ik had er een hele week niet opgezeten omdat ik een flinke griep had maar we hebben de training weer opgepakt en ze mag weer vol aan de bak. Ze was 2 dagen ervoor overigens wel gelongeerd met bijzet. Ze was wel iets stijver dan normaal maarja dat was dus ook wel logisch. De vorige foto's zijn precies 3 weken geleden gemaakt, voor het verschil: [RIJ-ITP] Nieuwe combi Unique & Deniece @ work
Unique is een 10 jarige merrie van French Buffet xx, ze is een kruising volbloed x tuiger. Er was sinds maart dit jaar dressuurmatig niets tot zeer weinig mee gedaan en ik rij haar nu een pas maand. De startpas is gisteren binnengekomen en over 4 weken rijden we onze eerste B wedstrijd! Heel erg leuk dus
Punten waar we aan werken is rechtrichten, ze is rechtsgebogen en heeft daarom veel moeite met linksom. Verder probeer ik aan mijn eigen houding te werken, in de galop val ik nog wel eens voorover maar ik beweeg ook te veel mee met haar waardoor het lijkt alsof ik heel erg naar voren zit. Verder probeer ik een zo'n constante en fijne aanleuning als mogelijk voor elkaar te krijgen. Ze is regelmatig met een strakke slof gereden en met heel veel druk naar beneden gereden. Ze begint al hele stukken heel fijn los te laten en fijn na te geven. In galop heeft ze nogal de neiging om heel erg op de voorhand te vallen maar dat begint al een stuk beter te worden. Verder is het absoluut geen dooie. Ze is eerlijk maar ze springt nog wel eens flink opzij of gaat plotseling een paar versnellingen hoger de bak door dan ik op dat moment in gedachte heb
maar ach, het is iig een hele uitdaging voor mij om dit paard te rijden na een super bomproof paard wat ik dit jaar heb gereden
ik leer er heel erg veel van. Hier de foto's, ik laat het commentaar een keertje volledig aan bokt over
De foto's staan op volgorde van training.

Mevrouw overdrijft graag

Alle tips en commentaar is welkom, wel graag onderbouwd...