Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Man0n89 schreef:Met een filmpje kan je inderdaad beter zien wat de oorzaak zou kunnen zijn. Misschien vindt jou paard het juist fijn als hij er iets dichter of iets verder vanaf geplaatst wordt met de afzet.
Ik weet niet of het nu nog mag maar misschien kan je knijpertjes proberen, heeft mijn trainer ook altijd gebruikt bij paarden die niet zo snel waren in het achterbeen.
Succes!
Man0n89 schreef:Man0n89 schreef:Met een filmpje kan je inderdaad beter zien wat de oorzaak zou kunnen zijn. Misschien vindt jou paard het juist fijn als hij er iets dichter of iets verder vanaf geplaatst wordt met de afzet.
Ik weet niet of het nu nog mag maar misschien kan je knijpertjes proberen, heeft mijn trainer ook altijd gebruikt bij paarden die niet zo snel waren in het achterbeen.
Succes!
@ Cassarel wat een super gave schimmel heb jij zeg (heb even in je profiel gespiekt;)) knap ding!
Jolienn schreef:Oefenen oefenen oefenen! Mijn paard maakte werkelijk waar mikado van het parcours. Na lang trainen en goede begeleiding voor zowel paard als mijzelf, was het op t laatst zeldzaam als er iets af ging, en reed ik bovenaan mee.
Ga veel spelen met afstanden, leg eens gewoon 2 balken neer en rijdt daar 3 verschillende afstanden tussen (galop) dus leg m op 4 galopsprongen, en rij m op 3, 4 en 5 galopsprongen. Zo moet je zelf heel erg opletten en goed rijden, en je paard moet ook echt opletten. Focus je niet teveel op de hoogte van sprongen, daar wordt t vaak niet beter van. Juist op t lage werk moeten ze ook respect hebben voor de hindernis.

Aieshja schreef:Schoentje zegt goeie dingen ja.
Ik weet niet hoe hij voor de rest in het parcours is? Maar misschien helpt het wel alsof je hem achter wat actiever rijdt, dus niet harder, niet gaan duwen. Alleen even wat meer activiteit en meer ondertredend, dan kan hij de sprong meer vanuit zijn achterhand nemen.
Vooral geen aparte hulpmiddelen inschakelen zonder de juiste begeleiding, probeer dit eerst rijtechnisch po te lossen en niet in de trucjesdoos grijpen.
Moet je morgen btw weer rijden in Zuidbroek?

Gaat al steeds beter, maar het is nog lastig om haar van achter naar voor naar de hindernis te rijden omdat ze snel door je hand heen springt.
(een vos? jij bent vaak zo snel in de barage
)