Wat moet hier nog verbeterd worden ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Wat moet hier nog verbeterd worden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 20:04

Hoi :)

Ik heb heel lang geoefend met Markus om een vloeiende overgang te maken van stap naar galop.
Is dit nu eigenlijk een beetje gelukt of slaat het nergens op?

De overgang
View My Video

Help me aub?!

IMJ

Re: Wat moet hier nog verbeterd worden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:17

Ik vind het best een nette overgang! Zwiept wel wat met zijn staart (irritatie?) maar er zit geen drafpas tussen.
Slaat wel ergens op hoor! :)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 20:25

IMJ schreef:
Ik vind het best een nette overgang! Zwiept wel wat met zijn staart (irritatie?) maar er zit geen drafpas tussen.
Slaat wel ergens op hoor! :)

Dat doen blijkbaar veel paarden :D deze bv... http://www.youtube.com/watch?v=YKRPhMHP9W4
Is volgens mij niet door irritatie hoor...

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:35

Het is niet de bedoeling om binnen 10 minuten op je eigen topic te reageren om het onder de aandacht te houden. Heb gewoon even geduld, reacties komen vanzelf. Daarnaast hoort het niet op RT-P, maar op HAW. Topic verplaatst.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:37

het lijkt wel ergens op hoor, maar ik zou hem is de stap toch iets lager maken, want nu drukt hij een beetje zijn rug weg.

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:38

probeer goed naar voren te blijven kijken. Je kijkt nu erg naar beneden. Verder ziet het er al mooi uit hoor.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:44

Elles schreef:
Het is niet de bedoeling om binnen 10 minuten op je eigen topic te reageren om het onder de aandacht te houden. Heb gewoon even geduld, reacties komen vanzelf. Daarnaast hoort het niet op RT-P, maar op HAW. Topic verplaatst.

Maar hij voldoet niet aan de regels van HAW?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:04

Je paard stapt sowieso te hard. De kunst van een goede overgang is om het paard van achter goed mee te laten komen. Door je paard 'heet' te maken (bijv door harder te stappen) komt er wel een overgang maar bereik je er niets mee.
Juist door je paard te laten 'verzamelen' in de stap en vanuit daar een overgang te maken bereik je iets, namelijk achterhand gebruik.
Je paard eerst goed loswerken dmv wijkoefeningen op de volte en rechte lijn, losdraven en dan op de volte stappen en zorgen dat de passen groot blijven maar het tempo 'hetzelfde' (dus basis tempo of net iets er onder), je moet echt de achterhand onder je voelen stappen, blijf recht zitten en val niet mee naar voren want zo wordt het gewicht naar voren geplaatst waardoor het paard niet aan kan springen. Dan maak je een overgang. In eerste instantie gaat dit niet want je paard zal niet genoeg kracht hebben, een krachtige overgang naar draf is al voldoende en dan blijven zitten, niet naar voren vallen want dan valt ook weer al het gewicht naar voren.
Het is een moeilijke oefening die veel kracht vereist. En dat heeft heel veel tijd nodig. Je moet je paard echt onder je voelen bollen bij de overgang, die achterhand moet krachtig zijn en echt gaan dán heb je pas een overgang die er toe doet.
Dit zijn trucjes, leuke uitprobeersels maar hebben totaal geen meerwaarde.

Uiteraard komt er nog wel meer bij kijken zoals een los paard en een goede aanleuning. Besteed veel tijd aan het loswerken voordat je dit soort dingen durft te vragen van je paard. Een goede instructrice die dit allemaal irl kan uitleggen zou ook wel prettig zijn.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:05

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even de charter van RT-HAW aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.