Aangezien ik zelf merk dat ik rijtechnisch volgens mij best achteruit gegaan ben de afgelopen jaren, wil ik graag even foto's posten van zo'n 3 jaar geleden.
Graag wil ik hier opbouwende tips op, zodat ik kan kijken of ik hier al in ben gegroeid en of ik nog dingen kan verbeteren.
Ook wil ik graag dingen horen die jullie goed vinden.
De foto's zijn niet zo'n goede kwaliteit, maar ik hoop dat het duidelijk te zien is.
Wyn is een ponytje die vaak erg in de teugels hing of juist erg hoog met zijn hoofd liep. Waarom het bontje onder het dekje ligt, ik heb géén idee. Wyn was geen echte manege pony, maar liep mee in de lessen omdat hij te sterk was voor de eigenaar. Hij werd alleen door mij en nog iemand anders gereden.
Het is mij zelf opgevallen dat ik mijn handen een soort van vastzet op mijn benen, maar ik leun voor de rest niet op mijn been of op zijn hals.
Dit was altijd een fijne stand voor mij, omdat hij ijzersterk was altijd en ik zo het meest controle kon houden. Ik zette ze niet vast naar mijn weten, maar het kan natuurlijk altijd zo geweest zijn.
sta-moment

zit best ver naar voren, waarschijnlijk wilde ik net gaan staan ofzo?!

weet niet of ik hier meehang in de bocht of dat het door de foto komt, stoor me er wel een beetje aan eerlijk gezegd.

dit bedoelde ik met handen vastzetten, het lijkt net of ik ze hier helemaal op mijn benen laat rusten? Op andere foto's is te zien dat ik ze niet altijd vast zet

Polsen zijn geknikt en was dus waarschijnlijk wat streng in mijn hand op dit moment

Weer die handen zo laag..

Hier zijn mijn handen gelukkig ontspannen! Geeft me toch een beetje hoop dat ik ze niet heel de tijd vastzet

Ookal was het een paar stappen verder wel weer zo

Jammer dat hij een klein beetje in de teugels hangt, wel mooi beenwerk vind ik zelf

Bochtje, beetje opgepropt, jammer! Hij hangt hier gelukkig niet in de teugels. Was dus maar een klein stukje.

Duidelijk voorbeeld van hangen: was met losrijden dus teugels waren ook iets langer dan normaal

Graag hoor ik tips en tops! Als het maar opbouwend is en als ik er iets aan heb!