Aretta weer eens op HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Powerhouse

Aretta weer eens op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 14:28

hee hee!!

Alweer een tijdje geleden dat ik een topic start van aretta, mede omdat ik geen nieuwe foto's had..
Maar heb een vriendin meegevraagd en daar gingen we!
Foto;s zijn niet van ideale kwaliteit, de camera vond de redelijk donkere manege te moeilijk ;) Wou eigenlijk een video uploaden, maar daar was hij te groot voor, vandaar een paar foto's van de video, niet haarscherp..

Eindelijk zijn we gestart met wedstrijden!! De afgelopen maand heb ik 5 proefjes gelopen met haar, we gingen goed van start!!
Jammer genoeg is 27 dec, alweer mijn laatste wedstrijd voor de komende twee maanden.. :(

Eerste wedstrijd was veel te nerveus,, en dat nog wel op eigen terrein.. maar toch 184 punten gereden! (was maar 1 proef) als 7e geeïndigd.
De tweede keer dat we weg gingen (en eerste keer op vreemd terein) werden we beloond met 2 x eerste plaats *\o/* met 193 en 192 punten!
en de laaste keer ging het rijden super! 204 en 194 waren onze punten en hiermee waren we 2 x tweede.

Info over Aretta:
6 jarige spring merrie, afstamming kojak x damiro.
Springen M
Dressuur B+6.
Hoogte 1.67

aandachtpunten: niet te steng in hand. niet naar benenden kijken.. consequent zijn in beengebruik.. handen niet omhoog plaatsen en breed zetten.. hankjes uitdrukken,,

Hier nog even de eerdere topics, graag even kijken van de eerste tot nu!:P
1.
[RT-HAW] Iemand opbouwende kritiek? Nieuwe combinatie hier!!
2.
[RT-HAW] Aretta @ work

nou de foto's!

1. vind ik persoonlijk erg mooi!
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. deze vind ik wat minder,, hou haar te kort,
Afbeelding

5. hier wou ik haar net aanzetten in een paar passen achterwaarts, vandaar dat ze met hoofdje achter loodlijn zit.(is nog niet vloeiend)
zouden mijn beugels nog een gaatje langer kunnen eigenlijk?
Afbeelding

6. net wat achter loodlijn,,
Afbeelding

7. Deze vind ik erg leuk! jammer dat hij wat vaag is..:(
Afbeelding

8. Halsspier ligt er mooi op, iets meer neusje eruit rijden,,
we houden de schik er wel in :D
Afbeelding

9. nog een galopje, iets te veel naar boven?
Afbeelding

10. Halsspier spant mooi aan volgens mij?
Afbeelding

Nou dat waren ze!! zelf vind ik er echt vooruitgang in zit!

Graag comentaar, hier leer ik weer van.. Maar hou het netjes, we zijn hard aan het trainen!!

Anoniem

Re: Aretta weer eens op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:23

Mooi beestje al vind ik het allemaal wel wat strak ogen en het lijkt alsof er veel druk staat vanuit de hand.
Probeer haar lichter te maken door af te wisselen met hoog ingesteld en laag en rond en dan mooi met het neusje eruit. Gebruik hierbij goed je been, jij moet de druk niet opzoeken in de hand, dat moet zij doen.

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:36

Ziet er netjes uit! :) Je hebt een nette houding en dit zie je terug in je paardje. De ontspanning kan nog wel wat meer lijkt het, maar dit kunnen ook moment opnames zijn..

blubjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:53

bij de eerste foto's vraag je of je beugels langer kunnen. ik denk dat ze zo goed zijn, als je ze langer doet hab je volgens mij minder steun. maar dat is mijn mening.
verder is het goed om je hand meer te ontspannen, het ziet er uit alsof je je paard van voren tegenhoud. geef haar meer ruimte van voren. laat haar ook af en toe eens met het neusje laag komen.

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 21:46

Nette houding!
Heb even in je andere topics gekeken, maar vindt er wel vooruitgang in zitten!
Je ziet ook dat ze al meer ontspannen loopt ;)

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:43

Je hebt een nettje houding en er zit zeker vooruitgang in.
Wel zou ze wat meer laag en over de rug gereden mogen worden, vind haar nu nogal hoog en strak ingesteld, maar geen heel fijn ontspannen beeld.
Probeer een beetje af te wisselen in de halshouding. :)

Cateyess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 18:51

Leuk paardje heb je zeg!
Je benen vallen opzich wel mee,
Probeer je handen en je ellebogen niet vast te zetten. En geen kapstokjes ;)
Verder ziet het er goed uit, en je hebt een erg mooie houding

Powerhouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 12:02

bedankt allemaal voor de leuke reacties, :D

jajaa wat zitles allemaal wel niet voor je houding kan dien, echt aan te raden!

Over het ontspannen lopen: ze waren vuurwerk aan het uit proberen achter de manege, en daarom wou ik haar(onbewust) wat meer bij me hebben,, zou wel mijn angst zijn dat ze er vandoor schiet.. Maar paardlief gaf er niks om.
Volgende weer wat meer teugel,

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:07

Je hebt een super leuk paardje! Het lijkt idnerdaad alsof je met veel druk rijdt..
Ook mis ik een bekkenkanteling in jouw zit, je zit best keurig en toch stoort het mij dat je je bekken niet kanteld, je houding lijkt nu wat gespannen. Je zit 'op' je zadel ipv erin.

m3lisz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:45

Mallodie schreef:
Je hebt een super leuk paardje! Het lijkt idnerdaad alsof je met veel druk rijdt..
Ook mis ik een bekkenkanteling in jouw zit, je zit best keurig en toch stoort het mij dat je je bekken niet kanteld, je houding lijkt nu wat gespannen. Je zit 'op' je zadel ipv erin.

Ben ik het mee eens.

Ik vind het er netjes uit zien..Wel wat gespannen inderdaad..En je beugels zijn precies goed zo..Anders worden ze te lang.

feanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:13

Je hebt eigenlijk zelf al allemaal gezegd, maar idd iets meer ontspannen en zo nu en dan de hand openen zou een nog prettiger en meer ontspannen beeld geven. Maar het ziet er nu ook zeer netjes uit. Wat betreft je beugels langer dit moet je gewoon een paar keer proberen en dan ervaar jezelf wat je prettiger vindt. Ze zijn iig nu niet te kort.

Succes verder met rijden.

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:26

Beugels moet je niet langer doen, ik kan mijn handen nooit ontspannen, en hiel de teugels dus ook wat te strak vast. Ik kreeg genoeg tips, maar de beste is toch, doe alsof je een klein, schattig, pluizig kuikentje vasthebt wat je euh levend wilt houden :o

kandell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:28

Ziet er goed uit! Je hebt je paard actief aan het lopen. Geef wat meer lucht en lengte in de hals. Ontspan meer, en zorg dat je voldoende afvloeit. Succes.

Je hebt trouwens een hele nette houding!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-01-12 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:04

Mooi paard heb je :)
Achterwaarts moet je vooral op je zit doen en ik zie dat je de teugels behoorlijk aanspant op de foto, let daar op. Verder mag je paard wel wat meer teugel krijgen, hij loopt op de meeste foto's wat te kort.

loveruby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:06

Mooi paard !
Vind je houding echt heel veel verbeterd, foto vind ik kwa houding heel erg netjes.
Soms misschien nog wel wat meer ontspanning maar als je ze vergelijkt met jouw vorige topics is het al een heel stuk beter, ga vooral zo door:D

Kim1507

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:40

Ik heb je vorige topics bekeken en ik moet zeggen dat je enorm vooruit bent gegaan! Zowel je paard als jij hebben goede vorderingen gemaakt. Betreft bovenstaande foto's lijkt het alsof je soms nog wat strak in je hand bent, je houding op zich is al aanzienlijk verbetert. Ik vind je paard soms iets te strak/ kort in de hals, iets meer ruimte geven zal een rustiger, ontspannen beeld geven.

Succes samen!!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:24

Iedereen heeft het hier maar over veel druk op je teugels... Dat vind ik eigenlijk alleszins meevallen.
Ik vind dat je je paardje lekker aan het lopen hebt. Mooi over de benen, je ziet duidelijk dat ze in ieder geval goed van achteruit gereden wordt. Voor het beeld zou het mooier zijn als ze nog iets meer zakt in haar halshouding. Ik denk dat je dat vrij gemakkelijk voor elkaar kunt krijgen, door af en toe je hand een paar centimeter naar voren te doen en je hand te openen. Geef haar lekker de vrijheid om te zakken. Eventueel zou je je teugel iets langer kunnen laten worden.
Bij de foto van het achterwaarts heb ik het idee dat je de hulp helemaal niet geeft. Achterwaarts gaat niet (alleen) op teugeldruk, maar ook op een beenhulp, namelijk je been (ver) achter de singel leggen. Misschien dat dat het de volgende keer makkelijker maakt ;)
Wat heb je trouwens een prachtig paardje! Lekker aansprekend dier :+:

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:13

Je hebt haar zo te zien wel goed vanachter naar voor, maar daar is volgens mij toch nog een hoop spanning bij. Aangezien ik in geen enkel topic een foto zie waar je ze lang en laag rijdt. Integendeel. Probeer toch regelmatig de ontspanning ook op te zoeken door ze wat meer ruimte te geven vooraan zodat ze kan zakken :)

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:43

xSwanHeart schreef:
Bij de foto van het achterwaarts heb ik het idee dat je de hulp helemaal niet geeft. Achterwaarts gaat niet (alleen) op teugeldruk, maar ook op een beenhulp, namelijk je been (ver) achter de singel leggen. Misschien dat dat het de volgende keer makkelijker maakt ;)
Wat heb je trouwens een prachtig paardje! Lekker aansprekend dier :+:

Ik denk dat de TS bedoelt dat ze de hulp net wilde gaan geven.

Dat probleem herken ik zelf namelijk wel. Als je vanuit draf wil halthouden en dan enkele passen achterwaarts dan is het best lastig om je paard heel die oefening netjes naar voren aan je teugel te houden. Halthouden en weer wegdraven dat gaat nog omdat je het paard dan constant naar voren naar je hand toe kunt houden, maar achterwaarts :n
Zodra ik eraan denk kruipt mijn paardje er al achter, of gooit ze haar hoofd omhoog.

Ik vermoed dat TS hetzelfde probleem heeft.

Verder vind ik het rijden er al best netjes uit zien. De eerste foto is inderdaad hoe je je paard wil hebben. Op de andere foto's is er nog wat spanning, maar als ze met vuurwerk bezig zijn kan ik me dat wel voorstellen.
Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om in zo'n situatie niet op dezelfde manier verder te rijden. Stop dan met rijden, ga longeren, probeer je paard wat lager in te stellen, of verzin nog iets anders. Maar ik heb het idee dat je op deze manier jouw spanning op het paard overbrengt en dat is jammer.

Had je zelf op dat moment eigenlijk door dat je anders aan het rijden was dan anders, of heb je je dat pas achteraf gerealiseerd? Als je het op het moment zelf weet kun je ook wat oefeningen doen om de spanning kwijt te raken, of je kunt bewust je paard weer wat meer ruimte geven.

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:01

Er staat bij 1 foto wat achter de loodlijn, maar dat loopt hij op meerdere foto's.
Zou je teugels iets langer laten waardoor hij meer ontspanning aan kan nemen en die komt dan vanuit ze rug zo kan hij ze buikspieren sluiten.
Zou hem dus meer vanuit achter rijden en laat hem los van voren.
Mocht de teugel lengte een probleem zijn, zou ik zeker me handen toe staan wanneer dat mogelijk is.

Leuke combinatie succes

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:24

Ziet er op zich prima uit, vergeet alleen niet wat je doel is..
In de B hoeft je paard nog niet zo hoog in de hals gesteld te zijn.
Ik zou proberen af en toe wat meer lengte in de hals te krijgen, mooi rond instellen en zo de bewegingen mooi ruimen laten worden.
Op sommige foto's ontstaat er door de korte halshouding erg veel spanning, probeer dat weg te laten vloeien..

_Marjoo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:27

Je hebt een nette houding! Wat mij opvalt is dat je af en toe een beetje ver naar achter in je zadel zit, verder heb je haar goed voorwaarts, ga zo door!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:47

blubjes schreef:
bij de eerste foto's vraag je of je beugels langer kunnen. ik denk dat ze zo goed zijn, als je ze langer doet hab je volgens mij minder steun. maar dat is mijn mening.
verder is het goed om je hand meer te ontspannen, het ziet er uit alsof je je paard van voren tegenhoud. geef haar meer ruimte van voren. laat haar ook af en toe eens met het neusje laag komen.

Bij het aan de teugel rijden, is het de bedoeling dat je paard aan je been staat en dat je dit van voren opvangt, dan gaat je paard nageven. Ik vind de houding van TS er juist heel netjes uitzien. Ik wou dat ik zo strak kon rijden. Ik wou dat ik zo'n nette houding had. Ik vind de hand van TS juist wel zacht. Zo oogt het in elk geval. De hals van het paard mag soms wel iets meer lengte in. Ik denk dat je dat bedoeld met 'het neusje omlaag laten komen'? Het paard mag iets meer vanuit haar schoft zakken, inplaats van uit haar hals denk ik. Kortom: Ik vind het er super netjes uitzien.