freeride schreef:Sorry Uniflap, ik blijf bij mijn standpunt, echt een mooi paard met zeker potentie, maar dit beeld is niet beter dan in je vorige topic.
Er is nog altijd de valse knik, de enorme druk waarop ze gereden wordt, ze steekt in de middendraf met de voorbenen, haar achterbenen zijn wel actief, maar kunnen niet ondergebracht worden doordat ze van voren zo ontzettend wordt vastgehouden.
Ik zou bijna denken dat je bang bent om haar los te laten, de grote volte halsstrekken was het enige stukje ontspanning dat ik heb gezien, helaas was dit dan weer niet echt halsstrekken.
Als ik jou was zou ik haar voorlopig thuis steeds de halve training met de lengte van die volte in de hals en teugels rijden, ook in galop, je moet leren haar met zo min mogelijk teugeldruk terug te laten komen in draf, in galop en zelfs in stap, de hectiek zal dan uit haar gangen verdwijnen, verder vind ik haar voor een merrie uit 2001 erg schraal, niet enkel qua bespiering, maar ook qua massa, zonder massa geen goede spieropbouw en krachtontwikkeling.
Ik kan deze negativiteit niet volgen. Qua punten vind ik de eerste proef wat hoog, de tweede proef zeker wat magertjes beoordeeld. Maar als jury zou je willen dat ze allemaal zo de ring in kwamen.
Ik zie echt geen stekerig voorbeen. Wel een mooi knietje, schouder en soms waanzinnig achterbeen. Daarnaast zie ik in elke volte stelling en buiging. Sterker nog ik zie dat ook in de meeste wendingen. Heerlijk, want hoe vaak zie je niet dat ze als planken door de wendingen, hoeken en volte gereden worden.
Als jullie op het 2e filmpje op 5.50 min. kijken zie je een bijna perfect uitgevoerde oefening. Dit had van mij dus echt wel een 9 en een 8 mogen zijn.
Waar je die druk op de teugels vandaaan haalt begrijp ik ook niet. Ik zie een stille in balans zittende amazone. Er is echter wel sprake van een merrie die graag kort wordt in de hals maar ik ben niet van mening dat dit komt door de druk van de amazone. Er mag nog wel meer toegestoeken worden met de hand om de evt. spanning wat af te laten vloeien.
Vanuit de werkwilligheid van Uni zie je af en toe nog dat het schort aan tempocontrole en de merrie daardoor wat te kort in de hals wordt en wat zoekering wordt. Dit is een kwestie van kilometers.
Als ik dit vergelijk met de foto's dan zeg ik bij deze filmpjes, "HEBBE" en dat gevoel had ik bij de foto's zeker niet.
Daarnaast mag er natuurlijk nog wel een kilo of 100 bij, dat zal een ander beeld geven.