Vanavond is het de laaste les voor de kerstvakantie. Ik geef les aan kindjes tussen de 6 en 10 jaar oud. Nu wil ik eigenlijk de laatste les een bijzondere maken , iemand tips en ideeen?
_Icelandic_
Geplaatst: 20-12-11 09:04
Taliho is wel leuk, en een soortestafette met pakketjes is ook wel grappig. stoeledans te paard
Ik zal ff denken, misschien weet ik er nog wel een paar leuke spelletjes
voetballen zonder zadel is ook leuk! od idd estafette
ikbencarmen
Geplaatst: 20-12-11 14:52
misschien een soort hindernis pacourtje?
marion82
Geplaatst: 20-12-11 15:03
Anne Maria koekoek? Doen ze bij mijn dochter wel eens. Kindjes beginnen aan 1 lange zijde en juf staat omgedraaid aan de andere lange zijde. Zodra de juf omdraaid moeten de kindjes stilstaan en wie als eerste aan de overkant is heeft gewonnen
Edit: kindjes zitten wel op paard
Japeloup
Geplaatst: 20-12-11 15:06
Tikkertje. Maar dan wel zo dat als jij vind dat iemand niet lief is voor zijn pony, dan zijn er strafpunten. Leuk is ook om ze dan met z'n alle uit te dagen jou te tikken. Kost wel wat energie, maar het is ze zelfde gelukt mij te tikken (grotere ponys en dan door te bukken ze ontwijken) Kinderen lagen in een deuk en de ouders ook
Stoelendans met pionnen: jij vertelt een verhaaltje en zodra ze een bepald woord horen (bijvoorbeeld appel) dan allemaal naar een pion. Valt altijd erg in de smaak, haha. En de laatste moet iets doen, een rondje zonder beugels galopperen of draven, aan de andere kant opstappen, zoiets dergelijks.
Bij ons op de manege gaan we met de beginnerslessen 5 manegepony's versieren + het groepje. Dat si wel leuk met invlechten, een kleed of deken op en de kindertjes versieren. Wel een leuk idee misschein voor volgend jaar