ben Trots op je ^^

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leey

ben Trots op je ^^

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 18:20

Hoii even wat informatie !

Merk Fries.
Naam : Anne.
Leeftijd: 10

ik heb dit paard zins 2 maand gekregen en ben er zo blij mee :D

Anne kent geen dressuur en daar zijn we mee beezig ik vind wat zij binnen die 2 maand all heeft geleerd best veel is ^^ en daarom even een Topic over dr

we hebben ook les ! ^^

mijn eigen fouten zijn vaak naar vooren vallen !

Teenen naar buiten,me handen niet op me plek houden

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding Afbeelding

Massette

Re: ben Trots op je ^^

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:36

wat een leuke combi zijn jullie :) ! Ziet er netjes uit, enkel op de laatste foto mocht je meer contact houden ;).

leey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 18:40

dankje wel :D ja klopt dat verlies ik soms(vaak) nog wel eens haha :P ik laat op de een of andere manier die teugels elke keer los echt heel vervelend

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:07

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Op RT-HAW is het alleen toegestaan om te reageren als je opbouwend werktechnisch commentaar kunt plaatsen en iets toe kunt voegen aan degenen die al eerder gereageerd hebben.

StefanieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 07:23

Leuke combinatie zijn jullie!
Voor het voorover vallen zou ik misschien de beugels een gaatje langer doen, dat kan helpen! Let zoals hierboven al werd gezegd op het contact met de teugels!

Veel succes samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 07:41

Erg leuk! Probeer ook goeie stelling te nemen in hoeken en wendingen :)

leey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 10:44

jup met de wendingen zijn we all beezig hoor :D maar ze snapt het nog niet zo goed :o ^^ soms pakt ze paar rondjes mee maar op rechter hand vind ze het moelijker beugels heb ik al wel vrij lang maar ik kan het proberen :D

Webbie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:13

Zorgen dat je inderdaad bochtjes gaat sturen (slangenvoltes) waarbij je haar ondersteunt met je binnenbeen om haar lekker die wending door te kunnen sturen!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:09

Leuke combinatie, jullie passen goed bij elkaar. wel heb ik het idee dat het zadel echt niet goed ligt, het kiept voorover en het ligt ook wat te ver naar voren. Heb je dit zadel bij het paard erbij gekregen?

leey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 14:43

dank jullie wel ^^ het zadel word all wat aan gedaan hoor ^^ we kunnen het met een zadel bontje oplossen zadel sluit verder mooi aan maar ze is erg aan het afvallen dus werd het zadel klein beetjeh de ruim van vooren ^^ dus dat komt hele maal goed :D

@Wiebbe ! jup dat doe ik ook veel ^^
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 20-12-11 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 11:40

Misschien je tenen wat meer naar binnen( heb ik ook veel moeite mee :o )

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 11:58

Op de onderste twee foto's lijkt het wel of je stijgbeugelriem gedraait zit. Hierdoor draaien je tenen ook wat sneller naar buiten.
Verder zou ik eens flink gaan oefenen op het bandageren. ;)

leey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 16:11

ahha ja die tenen van mij zijn echt erg ik let er all zo veel mogelijk op maar moet op moment op zoo veel dingen focussen ahahha vergeet dan het misnt belangrijkste dan even. maar idd moet er wel op letten das wel waar ^^ oh die stijgbeugels zal ik even opletten ^^

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:13

Probeer ook goed vooruit te kijken ;) Dan ga je vanzelf ook rechter op zitten!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 09:34

Het zadel vind ik veel te ver naar voren liggen en je paard drukt zn rug enorm uit. Hij stuwt nu nog ipv dat hij draagt, dat is niet in 1x op te lossen. Maar ik zou echt gaan werken aan zn ruggebruik! Daarnaast is een slecht passend zadel ook alles behalve bevorderlijk, ik zou daar zelf niet mee gasn rijden.. Je geeft aan dat er een bontje onder komt, maar daarmee los je het probleem imo niet op.
Succes samen!

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:04

Leuke combi zijn jullie! :)
Je kan veel voltes gaan rijden, die verkleinen en weer vergroten, enz. Of maak eens een slangenvolte met zo veel mogelijk bogen, dat zou de stelling moeten bevorderen. En ik zou idd toch iets met dat zadel doen, niet alleen een bontje eronder, want dan is je probleem nog niet weg.. Succes!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:56

Ik zie dat je sporen aan hebt, maar mag ik vragen waarom je die om hebt als je tenen zo ver naar buiten staan? Hierdoor blijf je het paard prikken en dat lijkt me nou ook niet echt de bedoeling ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:15

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Op RT-HAW is het alleen toegestaan om te reageren als je opbouwend werktechnisch commentaar kunt plaatsen en iets toe kunt voegen aan degenen die al eerder gereageerd hebben.

leey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 19:46

Hoi ^^

hu maar er is verder niks is met mijn zadel hoor ? alleen beetjeh ruim voor maar ook weer niet over drefen ruim dat je het in 1 x op vald ik zal wel foto `s maken ^^

ik rijd met hele kleine knops spoortjes de kleinste spoortjes die er bestaan ik rijd er mee omdat ik niet zo strek meer ben in mijn ine onder been ( door een zwaar paarden ongelukt van één en een half jaar geleeden ) en dan kan ik net die exstra hulp aan dr over brengen
en ik let all erg veel op dat ze niets steeds in dr buik prikken hoor :)

ik let erg goed op met wat ik doe hoor bij mijn paard ^^ ik heb les van eenhele goede instructriese :) en ik zal niet iets doen waar mee ik mijn paard hinder ( foto `s ) zijn ook moments op namens ) maby kan ik wel een filmpje van tijdens het rijden plaatsen mescchien is dat beter om te kijken :D

bedankt alle maal :D

en voor dat jullie meschien gaan denken wat een eigen wijs ben ik ^^ dat is niet zo hoor ^^ want anders plaats ik ook niks op bokt ^^

( Anna paard) is mijn grooste trost ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:22

Het zadel is ook te klein voor jou. Je moet in principe een hand achter je kont kunnen leggen op het zadel.
Daardoor is je houding waarschijnlijk niet ideaal. Verder werken aan de ontspanning, het nageven, het actiever rijden. Wel een leuk paard trouwens!

leey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 22:35

hoi ja dat kan best ^^ tis een 17,5 inch maar ik zal wel even vertellen wrm ik dit zadel gekocht hebt om iedereen even gerust te stellen :) toen ik dr kreeg toen had ze een zadel die te krap was maar ik ben aan het spaaren voor een nieuwe Rosner ( heb ik all op haar gepast en die lag gewoon perfect ^^ ) maar die moet nog even wachten dus heb ik gezocht naar een tydelijk zadel die wel goed ligt voor even en die niet schadelijk is :) voor dr rug heb er 3 mensen bij gehad met vrijveel verstand van zadels ! :)

leey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 23:09

zo als belooft het filmpje Ik moet er duidelijk bij zeggen dat dit onse eerste slechte dag was anna wou Totaal niet luisteren naar mijn hulpen en ze was erg vervelend en toen ik uit wou stappen in het bos is ze er van door ge gaan mhhh die pitbull !!! noujjaa het filmjeee http://www.youtube.com/watch?v=XyUrKC-m ... _lZ5kgHLX7

m3lisz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:33

Aan je bandage werk zie ik niks verkeerds aan? Verder na het filmpje te hebben gezien..Meer stelling proberen te vragen op de volte door middel van je binnenhand naar binnen te doen en om je binnenbeen laten buigen..En het lijkt of zij het tempo bepaald en gehaast loopt waardoor ze haar passen niet netjes af maakt..Misschien iets meer met je buitenteugel bij je houden? Veel succes verder met rijden.

feanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:02

Leuke combi ik denk idd ook als je het nieuwe zadel krijgt dat dit ook jou zit positief zal beïnvloeden. Verder zou ik veel bochten rijden ( slangenvoltes etc) en me dan vooral focussen op het reageren op het binnenbeen zodat ze hier niet tegen aan blijft plakken. Àls dat eenmaal voor elkaar is zou ik me pas gaan focussen op het rondrijden etc.
Let er bij het rijden ook op dat je gewichtsverdeling in de bochten klopt.

Succes met rijden!