Welke ruiter/amazone vind jij nu echt verschrikkelijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fennee

Welke ruiter/amazone vind jij nu echt verschrikkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 20:29

Aangezien er veel mensen zijn die wel denken ; die en die ruiter/amazone rijdt nou niet echt geweldig. Dacht ik laten we dr maar eens een goede discussie van maken.

Ikzelf vind meerdere ruiters niet echt geweldig bijv. Anky van Grunsven. Waarom? Omdat ik haar rijstijl niet geweldig vind...

Brand los , maar geef wel een uitleg waarom en blijf wel aardig voor elkaar :)

holly

Re: Welke ruiter/amazone vind jij nu echt verschrikkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:32

Ik vind iedere ruiter geweldig. Ervaren of onervaren dat maakt mij niets uit. Iedereen doet zijn best om paard te rijden en dat is meer waard dan welk niveau je rijd.
Ik zou zeggen, hou je lekker met je zelf bezig, dan heb je al meer dan genoeg te doen.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:34

Je zegt dat we een uitleg moeten geven waarom we de ruiter/amazone niet geweldig vinden, kun jij ook een uitleg geven waarom je Anky van Grunsven niet geweldig vindt?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:34

Ik kan ook niemand bedenken die ik een verschrikkelijke ruiter vind?
Misschien in het algemeen: iemand die z'n geduld verliest en z'n paard onterecht gaat meppen.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 20:36

mika11 schreef:
Ik kan ook niemand bedenken die ik een verschrikkelijke ruiter vind?
Misschien in het algemeen: iemand die z'n geduld verliest en z'n paard onterecht gaat meppen.

Ja ik vind in het algemeen ook goed hoor!

@Maartentje zoals ik in de OP al zei vind ik haar rijstijl niet echt geweldig.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:37

holly schreef:
Ik vind iedere ruiter geweldig. Ervaren of onervaren dat maakt mij niets uit. Iedereen doet zijn best om paard te rijden en dat is meer waard dan welk niveau je rijd.
Ik zou zeggen, hou je lekker met je zelf bezig, dan heb je al meer dan genoeg te doen.

Oneens, vind de ruiters geweldig die idd goed zijn voor hun paarden en wanneer niet beter weten zoveel kennis proberen te verkrijgen om het zo goed mogelk te maken voor hun paarden. Mensen zoals anky weten heul veel..en maken dus de keuze sport/winst voor het paard. Die ruiters zijn wat mij betreft verre van geweldig. Wanneer je weet dat het beter kan en het bewust niet doet. Daar gaan veel mensen de fout in (ander leuk voorbeeld, ik weet dat paarden eigenlijk niet opstal horen, maar ze staan zo lekker droog)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:39

mensen die vinden dat er scherpe bitten in de mond moeten en paarden maar 4 uur zomers op de wei mogen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:41

Ik vind de ruiter/amazone verschrikkelijk die in dit topic doorgaans voor hem vreemde ruiters af gaat lopen branden die 100x meer gepresteerd hebben dan die persoon zelf. In plaats daarvan kan je ook aan jezelf werken.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 20:42

@ZusJacobs inderdaad dat is nog een reden dat ik Anky niet geweldig vind, haar rijstijl en ze weet misschien indd iets té veel dat ze rare keuze's maakt...

@emma525 ja dat vind ik ook belachelijk, mijne staat zelfs nu met dit weer minimaal 6 uur in de wei! In de zomer minimaal 11/12 uur. En misschien zelfs wel 24/7. En dan gaat ze 's nachts naar binnen als het heel slecht weer word, bijv. onweer of heel veel regen! Ik heb ze inderdaad ook liever zolang mogelijk buiten!

@_Esther_87_ Dat is jouw mening die accepteer ik, maar iedereen vind wel iemand niet geweldig! :)

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:43

Op stal heb je echt veel van die ruiters die hun paard onterecht gaan lopen meppen helemaal in elkaar schoppen of keihard in de mond lopen trekken. Ik ben echter van mening dat dat nooit de juiste oplossing is. Ik snap dat je soms je geduld kan verliezen, maar ga dan even stappen en tel tot tien. Met zo'n reactie doet het paard meer slecht dan goed.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:43

Het zal de leeftijd wel zijn....wat een onzin topic!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:46

Linnettaaaa schreef:
@_Esther_87_ Dat is jouw mening die accepteer ik, maar iedereen vind wel iemand niet geweldig! :)

Voor de duidelijkheid, het gaat er niet om dat je iemand niet verschrikkelijk mag vinden hoor, er zijn uiteraard ook mensen die ik liever niet zie rijden. Maar dat zet ik dus niet op internet, dat vind ik zinloos en laf. En ik oordeel alleen over mensen waarvan ik daadwerkelijk weet hoe ze rijden, daaronder versta ik dat ze meermaals en in real life heb zien rijden. Dat is mijn probleem, niet de vraag die je stelt zelf.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:46

Nou ja, als je iemand niet geweldig vindt, wil niet zeggen dat die persoon dat inderdaad is!

Eigenlijk is het niet echt leuk om mensen 'verschrikkelijk' te noemen met redenen die waarschijnlijk helemaal niet waar zijn.
Net zoals Anky: jij vindt het verschrikkelijk, maar is dat ook zo?

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:47

anky vind ik ook niet zeer geweldig..

maarja overal is wel commentaar op ;)

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 20:48

@comeclose is het ook niet! Het paard loopt niet voor niets snel. Pijn,angst oid.

@Zonnetje81 Mag ik vragen wat jij hier onzin aan vind?

@_Esther_87_ Ja dat snap ik!

@Mika11 vandaar ook de vraag vind jij? Niet dat dat altijd zo is!

@Jodi Ja dat blijft maar ik was best nieuwschierig wat bokkers nu vinden!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:49

Nu ik meega op wedstrijden zie ik soms ruiters in de ring die zo venijdig zijn met hun sporen..... denk dan echt hebben ze nou dit zelf niet door?

Of lees je op bv facebook hoe de proef is gegaan en over het paard dan denk ik echt je zou jezelf eens op dat paard moeten zien wat je hem aandoet... lag echt niet aan het paard of aan de jury

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:50

Ik heb aan geen enkele bekende ruiter een hekel. Kan me soms wel ergeren aan ruiters die uit onkunde of onmacht hun frustraties botvieren op hun paard.
Ben wel heel benieuwd naar een duidelijke onderbouwing waarom jij de rijstijl van Anky verschrikkelijk vindt.. Of heb je gewoon zin in een heerlijk reltopic.. O:)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:52

Omdat je a geen onderbouwing geeft....en zo iemand heeft zich bewezen... Dat men zich aan sommige onkundige ruiters thuis stoort alla....maar over het algemeen is er over de meeste ruiters niks op te merken. Zeker niet aan Anky. Dat je zegt ik vind het niet mooi.....oke.....maar vreselijk....?????

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:53

Hier een slotje. Het doel van dit topic is volkomen onduidelijk, tenzij het inderdaad is om anderen af te branden. Lijkt me geen goed of fijn plan :n