Chocabon en ik aan het werk gezet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Captain_

Chocabon en ik aan het werk gezet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 08:38

Ons vorige topic: [RT-HAW] Chocabon @ work

Een paar weken geleden heb ik weer eens een vriendin opgetrommeld om fotos te maken van Chocabon en mij.
Chocabon is mijn 4 jarige KWPN GP merrie. We zitten nog in de basis, maar het gaat steeds beter :)

Commentaar laat ik weer volledig aan jullie over :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. oh oh daar hebben we mijn been probleem weer :o
Afbeelding

5. :+:
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Inzet uitdraven aan lange tuigel
Afbeelding

12 :D
Afbeelding

crazyshar

Re: Chocabon en ik aan het werk gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 08:50

hoihoi,

allereerst wat een leuk paardje!

verder lijkt het erop dat je jezelf in draf optrekt aan de teugels, waarmee je jezelf automatisch uit balans trekt, je boven lichaam naar voren gaat en je benen naar achter vliegen.
probeer te lichtrijden vanuit je bekken, oefen dit op een bal,(zo'n grote ;) ) en laat je naar voren rollen vanuit je bekken totje iets van de bal af/omhoog rolt en dan rol je weer terug.
doe dit met je handen op je knieen.
scheelt een hoop in je balans.

heb je verder les? anders zou ik gaan kijken naar centered riding les, aangezien je nog een jong paardje hebt zou het jammer zijn dat je hem daardoor onbewust verder scheef gaat rijden.

succes ermee!

donsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:37

eens met crazyshar

ik vind je arm/handhouding verre van ideaal. Je hebt je handen erg hoog en bovendien ongelijke hoogte. Hiermee ga je je paard "scheeftrekken" op foto 2 bijv. heb je je buitenhand een stuk hogerr als de binnenhand, je wil stelling vragen (neem ik aan) en vraagt dit met je binnenhand door. Maar doordat je buitenhand hoger is ga je hem laten kantelen. Houd je buitenhand laag en beestje zal niet kantelen maar een mooie buiging aannemen. Echt goed in de gaten houden die handen.
Je valt ook makkelijk naar voren en idd je benen naar achter, probeer meer te zitten op je kont en voor jopu gevoel iets naar achter te leunen! Wel leuk beestje en vind het plaatje er zeker niet slecht uitzien!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:04

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even de charter van RT-HAW aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.