Wedstrijd met Pody

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

grietje14

Wedstrijd met Pody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 17:59

Hallo
3 december had ik een wedstrijd met Pody.
Een paard van men instructrice, kwpn, ruin, volgens mij 14 of 13 jaar.
Schofthoogte weet ik niet.
Het was een vaardigheidsproefje en we zijn eerste geworden met 123,5 punten.
Voor meer uitslagen;http://www.stichting-sabinik.nl/
Ik had naast dat ik van de mensen uit mijn groepje gewonnen had ook nog van
alle groepjes de meeste punten.
Ik heb heel veel aan mijn houding gewerkt de laatste tijd door vooral door mijn centrum
te rijden en hier bepaalde oefeningen voor te doen.
Toch wil wat rijtechnisch commentaar, zodat ik mijn houding nog meer kan verbeteren :D
Ik weet het is niet heel goed te beoordelen, want de foto's zijn niet zo goed, maar zal misschien
later eens een filmpje en foto's laten maken waarop het beter te beoordelen is :D
Hier de foto's en filmpje:

Ik ben de voorste :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de filmpjes ( let niet op de stemmen)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:21

Het is op de foto's niet heel goed te zien, maar ik heb het idee dat je wat naar achteren hangt.
Ook mag je je ellebogen iets meer naast je lichaam mag houden.

Goede oefeningen hiervoor zijn heel bewust en overdreven spelen met je houding, dan kan je heel goed voelen hoe het heel fout is en hoe het dan voelt als je ineens wel heel geconcentreerd goed gaat zitten. Dit is vooral makkelijk als je je paard lekker ontspannen aan het lopen hebt, zodat je jr echt alleen maar hoeft te focussen op je houding.

grietje14

Re: Wedstrijd met Pody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 18:26

Dankjewel, zal ik eens doen!
Ik zal nog eens een topic maken met betere foto's.
Heb ook nog wel oudere, maar mijn houding is wat veranderd dus een nieuw foto's heeft meer zin.
Ik heb trouwens oefeningen uit dit e-book gedaan: http://www.atletischerijkunst.nl/ebook% ... fening.pdf

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:41

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even de charter van RT-HAW aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je foto's en het filmpje zijn te onduidelijk om rijtechnisch commentaar te geven.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.