mooie volte rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evi_Ibisco

mooie volte rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 12:03

hallo,
ik rij al 8 jaar, recreatief, nu op mezelf zonder les. en ik heb een probleem. als ik mijn paard op een volte rij dan loopt hij wat te recht en daarmee bedoel ik dat hij niet goed mee draait maar eerder stukken rechtdoor loopt in plaats van een volte. hoe moet ik dit oplossen?
ik heb ook moeite met de hoeken mooi uit te rijden.
o te sturen had ik eerst altijd geleerd om enkel je binnenteugel te openen maar iemand zei me dat ik met mijn beide teugels moet sturen dus met mijn beide handen bv. naar links gaan, maar niet over zijn hals gaan.klopt dit?
mijn paard is wel een beetje lui maar goed opgeleerd dus hij kent veel van dressuur, alleen ik niet.

996981

Re: mooie volte rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:04

Ik zou zeggen neem les :)
Niemand kan zonder les. Iniedergeval niet als je wil blijven verbeteren.

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:13

Tja dit is erg moeilijk uit te leggen aan de hand van een geschreven verhaal. Ik kan het inderdaad ook aanbevelen om les te nemen.

Het komt er op neer dat je de volte moet inrijden door de vragen met de binnenhand en te begrensen met je buitenhand. Je binnenbeen blijft op de singel en ''duwt'' het paard als het waren op de volte, omdat de binnenteugel ligtjes om stelling vraagt. Je buitenbeen hou je net achter de singel om de achterhand te begrensen zodat deze niet uitzwaait.
Dit is misschien erg moeilijk te begrijpen van een beeldscherm, misschien dat een stalgenoot of kennis je een keer in het echt kan helpen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:54

Horse4life10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:01