paard zit vast op linkerkant door te weinig bespiering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

perzie

paard zit vast op linkerkant door te weinig bespiering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 23:04

Hoi,

paar vraagjes :

als jullie paard vast zit langs één kant laten jullie iemand komen (kraker, osteopaat enz) of proberen jullie dit zelf op te lossen ?

de reden waarom hij vast komt te zitten (ok ons rijden, zijn we echt wel hard aan het werken hoor met begeleiding) is omdat hij waarschijnlijk jaren verkeerd is gereden (achterhand niet actief) en bespiering achterhand zwak ....

mensen met ervaring met inspuitingen (smeersel) in spronggewrichten laten spuiten om soepeler gewrichten te krijgen ????

Graag jullie ervaring en mening ?

_/-\o_

Koekje_

Re: paard zit vast op linkerkant door te weinig bespiering

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 23:33

Niemand laten komen. Gewoon oplossen in je rijden :j Goed aan werken dat hij losser en sterker wordt en kijken of het beter wordt. Bespiering moet je opbouwen, dat gaat niet over 1 nacht ijs. Goed de juiste oefeningen pakken en gericht gaan trainen.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 23:33

Bij mij is de osteo vrijdag geweest en ineens kan ze links weer inbuigen
naast het rij-technische gedeelte zou ik
dus ook een osteo erbij aanraden
zodat het lichaam van je paard iig zichzelf niet in de weg zit.

succes

perzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 23:40

bedankt voor jullie reacties

we zijn van Juli bezig met hem beter te rijden met een goede instructrice, zij rijd hem ook 1x om de 14 dagen en we krijgen elke week les, ik longeer hem minstens 1x per week met pessoa teugel om die bespiering terug in orde te krijgen ... voor de rest proberen we hem voorwaarts neerwaarts te krijgen om hem goed te laten lopen !

Heb al het afgelopen jaar 3 osteopaten laten komen die niets hebben geholpen, wel 1 kraker/da laten komen in september en toen liep hij wel heel soepel daarna. Hij heeft toen ook een inspuiting gekregen in zijn spronggewricht om hem soepeler te laten lopen.
Alhoewel hij veel beter liep toen na die kraker, heb ik toch wel vragen we zijn nu december en dus 4 maanden later, ga ik die kraker elke 4 maand moeten laten komen of zou ik dit rijtechnisch ook opgelost krijgen ??

Mel_Fayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:05

Tijdens het rijden dan als hij/ zij zich trug vastzet
gewoon bespelen op lings en dan een goeie tik met je linkerbeen :) .