Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mariska32 schreef:Mindfields schreef:Ik ben daar wel eens in de buurt en zou je hiermee kunnen helpen als je wil.
doen!!!!!
zoals ik jou ken ben je teveel met je koppie bezig.
leer nou eens je verstand op nul te zetten en zitten.....alleen maar zitten.
Ik ben me erg bewust dat ik goede begeleiding nodig heb. Alleen lijk ik die niet meteen te vinden...
Ik blijf wel zoeken
Tips altijd welkom!mariska32 schreef:Mindfields schreef:Ik ben daar wel eens in de buurt en zou je hiermee kunnen helpen als je wil.
doen!!!!!
zoals ik jou ken ben je teveel met je koppie bezig.
leer nou eens je verstand op nul te zetten en zitten.....alleen maar zitten.
tweety_be schreef:Alleen bij mijn eigen paard heb ik énorm veel last van onzekerheid (klinkt stom, maar ik ben bang om iets 'verkeerd' te doen, waardoor ik bijna niks meer doe dus).
eldie schreef:Volgens mij heeft alles te maken met niet goed rijden. Als een paard niet goed van achter wordt gereden, kun je hem aan de voorkant niet opvangen om nageeflijk te rijden. Als jou paard gaat racen is het eerste wat er gebeurt: benen eraf.
Probeer vanaf het begin goed voorwaarts te rijden en probeer dan de voorwaartse beweging op te vangen aan de voorkant: gewoon een stille hand sluiten. Op een beweeglijke (dus onrustige) hand kan geen enkel paard nageven. Belangrijk is dat je goed les gaat nemen van een ervaren instructeur. Maar let wel: als een paard de basis nooit goed heeft meegekregen kan het wel lang duren, omdat de instructeur zowel jou als je paard moet "heropvoeden".
Zij heeft daarnaast ook de bespiering nog niet om goed haar buikspieren aan te spannen en haar rug te gebruiken.
Ik stel ze allen ten zeerste op prijs en ga dan ook zeker iets doen met alle tips die ik heb gekregen.
haha.
haha. Veel (te veel) denken en nog maar weinig doen... Daar moet echt wel eens verandering in komen
Ik ben er alvast mee bezig!
haha. Ik heb ook fysiotherapie voorgeschreven gekregen. Zodra mijn studies en mijn werk het toelaten (na de examens) ga ik hier ook mee aan de slag. Ik hoop dat de fysio kan helpen mijn rugspieren weer losser te maken en ik kan leren mijn bekken te kantelen. Dat zal vast wel al helpen bij het rijden!
Ik geef toe dat mijn zit en balans momenteel serieus afzien, mede door de hernia (althans daar ga ik vanuit). 10 jaar geleden ging dat allemaal een pak beter eigenlijk en toen had ik ook gewoon meer vertrouwen in mijn eigen rijkunsten. Ik heb nog paarden zadelmak gemaakt en ingereden voor anderen. Ik wist dus wel degelijk waar ik mee bezig was en waar ik naartoe wou. Alleen sinds ik met mijn eigen paard aan de slag ben gegaan, ben ik het vertrouwen in mezelf onderweg ergens verloren. En dat wil ik dus nu graag terug. Alleen wil mijn lichaam momenteel niet echt meewerken
Ik denk dat ze vooraan zo'n 5 cm hoger is dan achteraan... Mijn vorige (western)lesgever wees me hier eens op. Mij valt het zo niet op, maar het is idd wel zo dat ze vooraan hoger staat. Dat van die hogere achterhand gaat dus niet echt op bij mijn paardje.
). Ik weet ook dat ze de juiste bespiering nog niet heeft om te kunnen doen waar naar verlang/vraag, maar het is juist belangrijk dat ze die bespiering wel krijgt. Ze zit namelijk met die zwakke plek die niet veel nodig heeft om een blessure te worden hè. Daarom dat ik dus ook een beetje bang ben om iets 'verkeerd' te doen.
Paard en ik willen hetzelfde, alleen botst het momenteel een beetje tussen ons omdat we er duidelijk een andere idee over hebben, van miscommunicatie gesproken
Ach, dat zal wel goed komen zeker?

Ik vind die lange reacties ook leuk