Wedstrijd met Dixie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Wedstrijd met Dixie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 19:48

Heej,

ik had afgelopen zondag (11-12-11) weer een fnrs-wedstrijd met Dixie. Dit is ons vorige topic: [RT-HAW] Wedstrijd manegepaard Dixie

Dixie is een manegepaard bij mij op de manege. Ze is zeker niet een doorsnee manegepaard. Ze is erg sensibel en kan er zomaar opeens vandoor schieten. Dixie is echt mijn grote schat, ik heb een enorme klik met haar. Ik zou haar dolgraag willen kopen alleen gaat dat op dit moment helaas nog niet.

We reden dit keer voor de tweede keer de F13, dit staat gelijk aan L1. We hebben de afgelopen weken getraind op het beter aan het been worden. Ze kan vrij dood aan me been zijn, maar dit is al stukken verbeterd. Hierdoor zijn de middengangen en zijgangen ook al stukken verbeterd!

Ik had de hoogste punten van de dag! 235 punten! (Bij 210 heb je een promotiepunt). Waar ik heel blij mee ben is dat ik 9ens voor me houding en zit had. Daarentegen had ik 5'en voor me wijken. Dit vind ik wel heel jammer omdat ons wijken al stúkken verbeterd is, ze schaart nu ten minste en gaat goed zijwaarts op me been. Maar omdat de achterhand iets voor gaat heb ik meteen een 5 gekregen. Maar we blijven hieraan werken.

Vinden jullie het er al beter uitzien als onze vorige proef? Graag krijg ik tips, maar ik moet zeggen dat het de laatste tijd erg lekker tussen ons gaat!

Hier dan het filmpje:

_Lucy

Re: Wedstrijd met Dixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:03

ziet er goed uit linn
maar wat me heel erg opvalt en een beetje irriteerd is dat je constand been aan het geven bent.
probeer je benen stil te houden en alleen been te geven als het nodig is, en dan moet ze ook reactie geven.
het is moeilijk ik weet het :+ maar door veel been te geven zonder echt reactie te krijgen word ze juist zo dood voor je been..
nouja succes er mee :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:07

Precies wat _Lucy zegt; als je constant been geeft is het ook niet vreemd dat ze dood voor je been is/wordt.
Vind er zeker een verbetering in zitten tov de vorige x :)

Wat betreft het wijken, daar verlies je ook impuls. Probeer daar ook aan te werken!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:11

Hee Lin, jullie zijn zeker vooruit gegaan! Inderdaad wat Lucy zegt stoor ik me ook nogal aan je been en ik ga dus mee met haar commentaar. Als ze niet reageert kan je beter een keer een tikje bij geven, van elke pas aandrijven worden ze inderdaad juist dood aan je been.
Ik snap dat je het stom vindt dat he voor het wijken maar een 5 hebt, maar zij weten natuurlijk niet hoeveel jullie vooruit zijn gegaan aangezien je elke keer een andere jury hebt. Zolang je het van jezelf maar goed weet :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 20:12

Ik geef misschien nog wel iets te veel been maar volgens mij wiebelen me benen ook nog steeds gewoon zonder dat ik dr aandrijf. Ik moet ook meer me hakken uitdrukken (stond ook op me protecol) maar dit is nog best moeilijk, daar moet ik constant bij nadenken namelijk. En wanneer ik dit doe hou ik me benen ook stiller.

@ roxiie: klopt wat je zegt, maar ik ben al blij dat het wijken wel al stukken verbeterd is. Het kan nog stukken beter maar wat dat betreft gaan we kleine stukjes vooruit.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:15

Ja dat snap ik hoor!!
Maar het impuls verlies icm achterhand eerst ipv voorhand eerst verklaart het cijfer wel.
Dan kan het wijken wel stukken verbeterd zijn, maar het is nog niet correct.
Bovendien kun je het ook positief bekijken, ik weet dat dit en FNRS proef is, maar bij de KNHS is een 5 voldoende, dus heb zo'n vermoeden dat dat bij de FNRS ook zo is. ( misschien kun je eens kijken bij de toelichting van de cijfers??) dan is het zo'n raar cijfer nog niet hoor!

Gewoon zo doorgaan en lekker blijven oefenen!! :j

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 20:17

roxiie schreef:
Ja dat snap ik hoor!!
Maar het impuls verlies icm achterhand eerst ipv voorhand eerst verklaart het cijfer wel.
Bovendien kun je het ook positief bekijken, ik weet dat dit en FNRS proef is, maar bij de KNHS is een 5 voldoende, dus heb zo'n vermoeden dat dat bij de FNRS ook zo is. ( misschien kun je eens kijken bij de toelichting van de cijfers??) dan is het zo'n raar cijfer nog niet hoor!

5 een voldoende? Okee apart. Maar we blijven idd dooroefenen en over 4 weken als we weer wedstrijd hebben halen we gewoon een 7 voor het wijken!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:18

Als je benen wiebelen kan je ook perongeluk telkens been geven terwijl jij het niet door hebt. Zou het niet helpen om af en toe stukjes zonder beugels te rijden tijdens te les? Of andere oefeningen om je been stiller te houden... (ik kan verder niet zo veel bedenken haha :o )

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:20

haha dat is een goede inzet! :P
alleen moet je het niet al te veel verwachten anders ben je straks teleurgesteld :+

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 20:21

EllaBellaah schreef:
Als je benen wiebelen kan je ook perongeluk telkens been geven terwijl jij het niet door hebt. Zou het niet helpen om af en toe stukjes zonder beugels te rijden tijdens te les? Of andere oefeningen om je been stiller te houden... (ik kan verder niet zo veel bedenken haha :o )

Ja ik heb het dan zeker niet telkens door, want ze wordt juist steeds beter aan me been de laatste tijd, dus hoef dan ook minder been te geven. Maar ik probeer erop te gaan letten!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:24

_Linn_ schreef:
roxiie schreef:
Ja dat snap ik hoor!!

5 een voldoende? Okee apart. Maar we blijven idd dooroefenen en over 4 weken als we weer wedstrijd hebben halen we gewoon een 7 voor het wijken!

Ik weet niet hoe dat bij de FNRS zit hoor, dat DENK ik.
Bij de KNHS is een 5 iig ( ja het is heel vreemd) wel een voldoende :)

Je hebt iig goede en positieve instelling!! Gaat helemaal goed komen!! +:)+

Edit; Ik ben even aan het google'en geweest.
Maar de KNHS 'theorie' mbt de cijfers gaat dus niet op voor de FNRS.
Een 5 is daar matig en een 6 voldoende. Mijn excuus voor het hier boven aangehaalde, dat is nl. niet correct voor de FNRS proeven :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 20:29

Ik weet dat als je allemaal 6'en heb gehaald, dan heb je precies 210 punten en het dus gehaald! Een 5 is dus een 'min-punt'. En een 7 is dan een 'plus-punt'. Dus dan denk ik dat dat geen voldoende is.
En bedankt, we trainen lekker verder! Alleen das helaas het nadeel van een manegepaard, ik rijd er maar 1x per week op en er rijden ook mindere ruiters op zegmaar...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 20:11

Nog meer tips?