Chonor is een springpaard, voor hem was het de eerste keer dressuur.
En voor mij was het mijn eerste echte wedstrijd.
Ik moet zeggen, ik was enorm zenuwachtig!
Jammer genoeg ben ik laatst geëindigd doordat Chonor takt fouten maakte doordat hij mankte aan zijn voorbeen.
De jury wees mij erop dat hij mankte, want had het zelf niet gezien. Ik heb de tweede proef dan ook niet meegereden.
Waarschijnlijk stond hij wat mank doordat hij zich bezeerd had door wild tekeer te gaan in de van. :p
Niveau: E-proef
Mijn werkpunten: constante aanleuning van mijn paard, mijn houding en impuls
Volgens de jury: meer impuls, meer aanleuning, meer kracht in de galopsprongen, rechte middenlijnen.
Waaraan moet ik volgens jullie werken?
Achja
Hier zijn de foto's
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
) mag je best wel eens je paard lange teugel geven, dat hoeft niet alleen op het eind. Bij mijn paard laat ik haar vaak even lange teugel als we net een moeilijke oefening gedaan hebben. Daarna nog eens die oefening en dan weer lang.
Ik kan het moeilijk uitleggen, zoiets moet je echt even voelen.. Even je schouders laten hangen, armen en handen ontspannen, even relaxt gaan zitten, je zal merken dat je paard ontspannender gaat lopen. Zo zul je uiteindelijk in de oefeningen ook wat lekkerder zitten en samen meer rust uitstralen, maar zoals ik al zei, zoiets moet je echt even voelen