Pelayo 1ex HAW

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Pelayo 1ex HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 23:00

Sinds vrijdag heb ik mijn eigen paardje en vandaag heb ik er voor het eerst op gereden bij de pensionstalling. Ik heb er 1x eerder op gereden om hem uit te testen, maar dat was het. Vandaag was dus de tweede keer. Het is allemaal verre van perfect, maar het was de eerste keer in die bak daar en naast de bak stond ook nog een weitje met een merrie met veulen. Iedere keer als ik langs kwam draven rende het veulen weg, Pelayo dacht dat het een spelletje was en rende dus ook een paar pasjes :') Ik heb hem niet echt aan het werk gezet nog, het was meer om hem te laten wennen aan de omgeving. De bodem van de bak was ook niet echt goed :') Het zand was vrij nat en aan één kant van de bak lagen zelfs grote plassen water. Maar hij deed goed zijn best, vond de omgeving ook best interressant en was lekker aan het lopen.
Vandaag was hij ook voor het eerst buitengeweest waar hij gelijk vriendjes had gemaakt. Gelukkig maar, want met die pony gaan we waarschijnlijk nog vaak op buitenrit :+ Hij heeft zeker een halfuur met hem lopen rennen en gek doen. Hij vermaakt zich dus wel op de nieuwe stal.

Naam: Pelayo
Leeftijd: 4
Ras: NRPS
Stokmaat: 1.54m
Kleur: Bruin
Vader: Pablo
Moeder: Desteny (v. Carl)

1. Uit de wei halen.
Afbeelding

2. Wandelwandel
Afbeelding

3. Opgezadeld en klaar om aan het werk te gaan
Afbeelding

4. Lekker ontspannen stappen
Afbeelding

5. Lekkere poown -adore-
Afbeelding

6. Hij ziet iets.. Maar wat?
Afbeelding

7. Weer lekker ontspannen
Afbeelding

8. Zijn knappe koppie -adore-
Afbeelding

9. Lekker beenwerk
Afbeelding

10. Even stilstaan, mooi vierkant met de voorbeentjes
Afbeelding

11. Galopje
Afbeelding

12. Mijn tenen >.<
Afbeelding

13.
Afbeelding

14. Galopje de andere kant op
Afbeelding

15. En lekker uitstappen
Afbeelding

Kritiek mag, mits opbouwend. Houd er ook rekening mee dat dit de eerste keer in de buitenbak was en dat hij er pas 3 dagen is :P

Snadrem

Re: Pelayo 1ex HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:09

Wat een ontzettend gave pony! Hij heeft echt een heel aansprekend koppie. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Rijtechnisch zou ik zeggen dat je je handen wat meer mag dragen. Op sommige foto's lijkt het alsof je je handen vastzet tegen je zadel en staan je ellebogen ook min of meer op slot. Let ook op je tenen, die draai je op veel foto's ver naar buiten. Op die manier kan je niet meer goed in balans zitten omdat je je knie dan van het zadel wegdraait als het ware. Je onderbeen mag nog wat verder naar achteren.

Wat bij mij goed helpt is om dan de beugels eens uit te doen om mijn zit goed te vinden, maar misschien is het verstandig om dat pas te doen als je Pelayo wat beter kent ;) Zo voor de tweede keer rijden en voor de eerste keer op een (voor Pelayo) vreemde plek ziet het er keurig uit! Veel plezier met zijn tweetjes!

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:11

wat een super leuk hoofdje heeft je pony zeg !! om verliefd op te worden!!

Rij technisch zou ik zeggen dat je je polsen wel wat losser mag hebben deze zet je erg op slot,.

Emperorxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:27

Je moet is meer met je knieen klemmen en je hakken uitdrukken. Wel je benen meer naar achteren houden. Heb je meer grip ;)

Leuk beestje! Veel plezier nog met je aanwinst

_Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:44

Met je knieën klemmen? Juist niet!

TS: je zit wat in de stoelzit en daarvoor gaan je benen naar voren en komen je knieën los van het zadel. Heb je je zadel al eens na laten kijken?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 20:06

Van mijn polsen weet ik, ben er ook hard mee aan het werk (: Ook zie ik nu inderdaad op de foto's dat ik in de stoelzit zit, maar ik heb mijn beugels ook wel wat korter dan eigenlijk zou moeten, dus ik ga ze gewoon een gaatje langer proberen. En mijn tenen zijn inderdaad echt heel erg, maar met mijn laarzen aan heb ik er wel minder last van (:

@mariek_paard: ik heb dit zadel ongeveer 2/3 maanden geleden gekocht dus ik ga er van uit dat het dan gewoon in orde is.

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:59

Gefeliciteerd met je nieuwe paardje! Het ziet er voor de tweede keer goed uit, ik denk dat je alleen je handen nog wat meer mag dragen. Ik kan het op de foto's niet zo goed zien, maar ik denk dat je iets minder vast moet pakken met je handen. Ik snap dat je pony nog een beetje kijkerig is, maar probeer je handen dan iets meer te ontspannen en minder 'vast' te nemen. Je kunt beter zijn iets vragen zodat hij afgeleid wordt.

kmbrlyy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:26

Ten eerste, leuke pony!
Je moet idd wat meer op je zit letten, knieen naar binnen draaien, hakken uitdrukken, benen op de plek houden en wat verder voorin het zadel zitten :)
Zonder beugels rijden (elke dag n kwartiertje) leer je heel veel van, zou dat eens proberen!

Tinkielovie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:44

Wat een heerlijk vrolijk hoofdje heeft hij!!
Ik snap dat je naar je nieuwe paard wil kijken, maar probeer toch vooruit te kijken en je handen niet vast te zetten :)!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:04

CONGRATS met je heeeeerlijk knappe paardje!

Omdat het HAW is: probeer hem goed voorwaards te houden zodat hij een betere aanleuning gaat zoeken, dan zal je merken dat hij wat beter gaat lopen en meer ontspannen :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 22:22

Dankjulliewel voor de tips allemaal (:

Heb het gisteren met de training allemaal meegenomen en hij liep echt heel ontspannen, zocht de aanleuning en deed het gewoon super. Vandaag was ik echt heel erg moe en hij schrok van ieder klein dingetje (de deur piepte en kraakte door de wind, er zat een kat in het stro te spelen, het dak piepte en kraakte) dus ik heb alleen wat gestapt en wat gedraafd en hem toen maar weer afgezadeld :') Normaal zou ik zijn doorgegaan maar ik was alleen en wilde niks riskeren zeker niet als ik moe ben en mijn reflexen toch al mindr zijn.
Ik heb mijn beugels ook een gaatje langer gemaakt en dan is die stoelzit al veel minder erg; nog niet helemaal weg, maar niet meer zo erg als hier op de foto's.

@Tinkielovie: Ik weet inderdaad dat ik veel naar beneden kijk. Vraag me niet waarom ik dat doe. Waarschijnlijk om te kijken of hij ontspannen loopt ofzo? (terwijl ik dat ook gewoon kan voelen.. Ik denk dat ik het zeker wil weten) Op wedstrijden doe ik dat ook helemaal niet. Blijkbaar is er in mijn onderbewustzijn toch iets bezig xD

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:08

Je kan ook beter stoppen op zulke dagen dan toch doordrammen :) Beter stoppen op het punt dat het nog steeds goed gaat dan dat je eerst een heel gevecht aan bent gegaan :)

BonaFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:39

Leuke pony, probeer je lichaam meer te ontspannen en je hakken meer uit te drukken. Goede rijlaarzen kunnen daarbij erg bevordelijk werken :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:05

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! :) Je kunt inderdaad beter stoppen op het moment dat het nog niet echt fout gegaan is. Verder helpt zonder beugels rijden goed bij het leren zitten, maar zou ik dit niet oefenen op een nog zo jong paardje, maar op een paard wat al meer ervaren is.

Ik vind het er al super uit zien, en hij doet het erg braaf zo de 1ste keer op een vreemd terrein!

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:05

Het ziet er goed uit, Alleen vind ik dat je je handen moet dragen en rechtop houden. ook je lang maken en bovenlichaam terug. Tenen naar binnen en hakken laag. verder vind ik dat je wel goed rijd. Leuke aanwinst, Daar moet je goed mee omgaan. Succes verder en veel plezier met je nieuwe paardje.

Elleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:10

Leuke pony!
En leuk dat je bij Jose staat ik lease daar een pony :D
Mischien je tenen iets meer naar binnen draaien ;)

_nathalie_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 23:57

mooie pony,
als tips hij mag ronder misschien wat meer gaan longeren om hem dat te leren ?
ook kantelt hij soms iets dat valt me ook op

Ivaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:49

Wat een superleuke pony! :D Het rijden ziet er voor de tweede keer ook al netjes uit. maar op de eerste foto zie ik dat je, je buiksingels van het deken best los hebt hangen die zou ik persoonlijk iets strakker doen want als hij gaat rollen kan hij misschien met zijn achterbenen er in vast komen. :o

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:29

wat een mooi hoofd heeft jou paard
verder vind ik dat je wat meer mag ontspannen in de draf en galop!
maar ok dit is de eerste keer dus je doet het al super goed!
verder iets meer naar achteren met de galop is je rus iets te ver naar voren!
verder hou je je handen mooi laag dus dat is al heel goed!
ga zo door
gr hackny

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:35

Ziet er goed uit voor een tweede keer.
Jullie komen er wel :)

Dacht eerst dat hij veel jonger was, hij heeft echt een puppyhoofdje haha

De galop lijkt nog erg gespannen. Ik had nog een vraag hierover: Op de foto's lijkt of je 'plat' door de bocht gaat. Is dat ook zo?