Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

lovemario schreef:Misschien voor de veiligheid, maar waarom zou je het vanaf je 16e ineens wel alleen kunnen doen?
Onder beleren versta ik het zadelmak maken en door rijden van (jonge) paarden
Ik doelde er meer op dat kinderen sowieso altijd begeleid zouden moeten gaan rijden, helemaal op jonge pony's. En dat wil niet zeggen dat ik vind dat als je 16 ben je het allemaal zelf kan hoor. 
KadySurkana schreef:Als jij je pony naar mensen laat gaan die hem gaan beleren heb je vaak kans dat meisjes misschien ook wel jongere als 13 hem zadelmak gaan maken..

_Marinke_ schreef:Wil je het helemaal alleen doen? Dat zou ik nooit doen.. hoe goed je ook bent.
lovemario schreef:_Marinke_ schreef:Wil je het helemaal alleen doen? Dat zou ik nooit doen.. hoe goed je ook bent.
heb bijna alle paarden álleen" beleerd. alleen iemand er bij voor het geval er wat gebeurt, en ik er af lig oid.
1 keer met iemand anders gedaan. ik zou opstappen ( al een paar keer gehangen). vrouw had de pony vast ( grote e pony) en ik had gezegd, wat er ook gebeurd, niet loslaten!
ik zat ernet op en ponylief sprong een halfe meter opzij. vrouw laat los met een snelle beweging, pony schrikt en vliegt er vandoor enbegint als een idioot te bokken en te doen.
sinds dien ook weer een paar paarden alleen gedaan. ging prima.
van t zomer wel weer met iemand. eigenaresse van het paard.