Ik ga maar meteen met de deur in huis vallen en m'n problemen vertellen.
Zaffra heeft al altijd problemen gehad met haar linkergalop. Telkens fout aanspringen en niet willen wisselen (als ze het doet, wisselt ze na 2 stappen weer zonder ik het vraag). Vroeger lukte het met de linker stelling, maar nu niet meer. op een kleine volte haar in galop steken van hetzelfde. maw. ik ben einde raad, en ik hoop dat hier iemand me kan helpen?
Dan ons tweede probleem. Zaffra weigert te springen als het hoger gaat dan 50cm. (los doet ze het wel) Vanals het naar iets rond de 50cm omhoog gaat, gaat ze er hoe dan ook niet over (dit heeft me al blauwe knieën, benen,.. bezorgt, omdat ze plots weigert en mij tegen de opstelling smijt). Als we de sprong dan naar 30cm terugzetten gaat ze er ook niet over, beenhulpen werken niet. Zweepje is al volledig uit den boze want daar moet ze niet van weten. Sprong in een trechter zetten van hetzelfde..
Ik hoop dat iemand me wat raad kan geven met deze problemen..
mvg Laura

Consequent blijven en haar vooral niet langs de hindernis laten rennen. Als ze er toch langs komt. Zo snel mogelijk stil staan. En dan daarna opnieuw aanrijden. Zo leert ze dat erlangs lopen geen zin heeft.