U Prins@wedstrijd L2(+16) selectie zwijndrecht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

UniFlap

U Prins@wedstrijd L2(+16) selectie zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 09:26

Hallo allemaal, ik wil toch weer even laten zien dat ik zo blij ben met m’n meisje.
Ze is zo verandert sinds ik ander voer ben gaan gebruiken! Ze is veel rustiger en kan zich ook veel makkelijker concentreren op het werk.
Ik ben bezig met veel ontspanning, overgangen, en het werken naar het M1 toe.
Dit was de selectiewedstrijd van kring 5 in Zwijndrecht. Ik werd eindelijk 7e van de 14; en was de 1e met winst a 181 punten.

Geconcentreerd bezig

Afbeelding
Ook oefen ik op het lachen tussendoor:p

Afbeelding
Binnen komen, ellebogen aan m’n lichaam houden.

Afbeelding
neusje er iets meer uit krijgen

Afbeelding
wijken, aanleuning moet hier constanter worden.

Afbeelding
achterwaarts, passen gelijker maken rechterop blijven zitten (ze schiet dan vrij snel naar achter waardoor ik naar voor slinger)

Afbeelding
voetjes van de vloer:P
Bij beide galop aanspringen sprong ze verkeerd aan, en kon ik ze pas goed krijgen bij de volgende oefening- middengalop.

Afbeelding
Met middengalop rent ze teveel weg, en dan krijg je dit soort lelijke foto’s

Afbeelding
Ook op de andere hand steeg ze op.

Wegrijden middendraf.

Afbeelding
Afwenden, spanning nog van het terugrijden middendraf.

Afbeelding

PartoutZ

Re: U Prins@wedstrijd L2(+16) selectie zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 09:53

Ziet er netjes uit :D je zit netjes & volgens mij liep ze fijn :j
Je mag nog wel wat meer in je enkels hangen.. (hakken uitdrukken)
Is zij zo klein of jij zo groot?? :P

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 10:19

Zij is klein en ik ben groot, en dat is niet eerlijk _O- Dank dank :D
Ja ik heb best wat moeite om erin te gaan hangen, het gaat al beter gelukkig maar ik weet niet HOE :o

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:20

Ziet erg goed uit hoor es.
Alleen wat mij opvalt is dat ze met middendraf/galop er niet helemaal doorheen is.
Ze kropt dan wat op, en druk haar rug wat weg.
Haar benen met de middendraf vind ik nog steeds om te kwijlen haha
Nu de ontspannenheid nog.

Oefen dat thuis door heel veel te schakelen en overgangen te maken, goed actief houden op achter en losjes en ontspannen van voren.
Maar jullie komen er wel ;)

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:02

Mooi paardje en je zit valt alles mee hoor, vind wel dat ze veel te strak wordt gehouden, er moet meer lengte in je paard gebracht worden en je rijdt met erg veel druk. om rust te bewaren in de middendraf en galop kun je tijdens de training in een kalme gewone draf of galop je handen naar voren brengen zodat de druk eraf is terugrijden op je zit en zonder teugeldruk op te voeren oefenen, zeg maar. paardje heeft denk ik wel potentie, dus blijven oefenen op ontspanning!

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:09

schattig paardje. Je rijdt idd met heel veel druk en hebt de neiging aan de teugels te hangen. Je paard reageert daarop met zijn rug vast te houden, dat resulteert dan weer in vastzittende kaken en een harde mond. Probeer je paard meer te laten ontspannen en losser in de hand te rijden. Het zal wel een lange weg worden want je paard heeft helemaal geen vertrouwen in je hand. Je houdt zelf ook nogal je bovenlijf vast en kan daardoor niet goed ontspannen. De drie laatste foto's tonen duidelijk het probleem.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 11:15

Ja klopt, Punt waar ik nu een beetje tegen aan loop is dat ik meer been ga geven nu ik ze makkelijker bij me kan houden. hier reageert ze toch nog wel op waardoor ze graag hoger loopt. Eerst kon ik bijna geen been geven doordat ze constant onder me vandaan liep. Nu kan ik gelukkig thuis al galopperen met lange teugel en uitdraven gaat ook in mijn tempo.
Dankje!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:17

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het er op de eerste 2 foto best wel leuk uit vindt zien. maar de overige foto's geven mij een beeld van een paard wat niet ontspannen is. En niet door het lijf loopt.
Ze lijkt op alle foto's de rug weg te drukken.

Ik zou haar lang en lagere instellen. Ik vindt de oprichting die ik nu op de foto's zie niet prettig ogen. Deze komt namelijk niet van achter uit.
Verder moet je er aan denken dat je je lange benen niet moet compenseren door ze naar achter te leggen. Dat geeft verstoorde hulpen.
Ik denk dat als ik jou instructie zou zijn je van mij te horen zou krijgen voorlopig nog niet de overstap te maken.

Daarnaast ben ik van mening dat het paard wat schraal is. Ik zou haar wat hoger in het voer zetten (of ander voer geven) en haar bespiering gaan bewerken. Veel longeer werk waarbij ze lang-laag en over de rug gaat lopen. Daar zal je met rijden uiteindelijk ook veel profijt van hebben.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 11:36

M'n benen liggen over het algemeen vrij stabiel, ik plaats ze eerder naar achter omdat ik een tijd slecht gezeten heb en nu probeer rechtop te zitten. (rug probleempjes)
Ze is inderdaad schraal. Ze is een tijdje terug in ene een stuk afgevallen, hierna ben ik meer gaan voeren en ze is al wat bijgetrokken.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:02

Ik dacht ook dat ik naar een jong paard aan het kijken was :o :o Hij is best schraal en onbespierd. Zorg ervoor
dat je rust in het paard houd en lengte in de hals. Succes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 22:53

Ik zie een paard dat in een houding loopt, maar niet echt nageeft.
Het moet meer een geheel worden, over de rug zodat de achterhand een stuk actiever worden en je meer lengte in de hals krijgt. Dus veel overgangen, goed over de rug rijden. Voorwaarts rijden en dat proberen op te vangen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:58

Jeetje, Uni. Ik schrik eerlijk gezegd van deze foto's.
Wat is ze afgevallen......
Je weet dat ik een enorme fan van je paard bent maar deze foto's vind ik jullie geen eer aandoen.
Mis lengte in de hals, waar is dat sterke achterbeen en dat leuke knietje........

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:49

Mooi paard :)

Zoals mijn voorgangers ook al zeggen ben ik het er mee eens dat ik het er niet echt ontspannen uitziet. De foto's zijn ook echt op het verkeerde moment genomen, waardoor het extra benadrukt wordt. Slechte kwaliteit, verkeerde beenmomenten, jij hangt in de teugels...

Ik ben er van overtuigt dat jullie een prachtige combinatie zijn, alleen deze foto's laten heel wat anders zien.

lx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:02

Ik moet binnenkort ook L2 starten in Alblasserdam.
(rijd je tussen de pony's?)

Even over je foto's, ziet er over het algemeen heel netjes uit.
Ik ben heel erg te spreken over haar middendraf, mooi!! *smelt
Iets minder over haar hoofdhouding en halsgebruik.
Misschien loopt ze nog iets te 'opgekropt' ? Misschien ook door de spanning. :)

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 15:58

Ik zal de volgende wedstrijd een filmpje maken, want ik kan nu ff niet begrijpen hoe ik aan die andere 12 winst gekomen ben. Ze is de laatste 2 maanden zoveel relaxeder geworden en dat voel ik ook met rijden.

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:22

Hoi es,

Hier ook even mijn reactie.
Jullie gaan vooruit, en je zit valt inderdaad wel mee.
Maar ik vindt haar TE opgekropt lopen

Foto 1 vindt ik niet slecht, je geeft haar meer ruimte ze kan zo wat meer over haar rug ontspannen en niet vanuit haar "nek"
Vooral in de galop, laat haar springen, geef haar de ruimte om te ontspannen.

ik mis de ontspanning
Succes

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 15:34

Nou de masseuse was in ieder geval nog te spreken over haar soepelheid t.o.v. haar afval race/ spanning. Ik blij dat ik het thuis beter voor elkaar krijg!

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:51

Ik vind je paard iets aan de magere kant, maar dat kan ook aan het ras liggen. Houd je handen rechtop en goed bij elkaar. Je mag ook iets zachter zijn in je handen. Verder ziet het er wel goed uit. Maar vraag neit teveel ineens van je paard. Het ziet er wel netjes uit!

Succes verder.!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:44

ponyparadijs schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het er op de eerste 2 foto best wel leuk uit vindt zien. maar de overige foto's geven mij een beeld van een paard wat niet ontspannen is. En niet door het lijf loopt.
Ze lijkt op alle foto's de rug weg te drukken.

Ik zou haar lang en lagere instellen. Ik vindt de oprichting die ik nu op de foto's zie niet prettig ogen. Deze komt namelijk niet van achter uit.
Verder moet je er aan denken dat je je lange benen niet moet compenseren door ze naar achter te leggen. Dat geeft verstoorde hulpen.
Ik denk dat als ik jou instructie zou zijn je van mij te horen zou krijgen voorlopig nog niet de overstap te maken.

Daarnaast ben ik van mening dat het paard wat schraal is. Ik zou haar wat hoger in het voer zetten (of ander voer geven) en haar bespiering gaan bewerken. Veel longeer werk waarbij ze lang-laag en over de rug gaat lopen. Daar zal je met rijden uiteindelijk ook veel profijt van hebben.

Kan dit alleen maar beamen.. Ik mijn ogen loopt ze ook teveel gespannen, met haar hals gespannen opgetrokken. Ik zie nergens een blij ontspannen paard... Naar mijn idee ben je teveel met de voorkant bezig.. Ga eens aan de gang met schakelen, overgangen rijden, en dan vooral op je zit... Dan hoef je als ze hard gaat niet met je handen te remmen, die zijn daar immers niet voor, maar kan je haar op je zit opvangen.. Dan zal ze al veel meer blijven onstpannnen