Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nobel01 schreef:Nee, het is echt telgang.
Linker voor en achterbeen op hetzelfde moment naar voren, in een draftempo(natuurlijk ook rechts hetzelfde)
Imre schreef:Een makkelijke oplossing is er niet. Zoiets kost tijd. Niet doorrijden in telgang. Als terugnemen naar stap nodig is voordat je kan draven, dan is dat een betere oplossing. Soepeler maken in alle gangen helpt, net als overgangen rijden, zoals Wendy zegt. Dus, voltes, slangenvoltes, zorgen voor de juiste stelling en buiging. Veel overgangen rijden, in de galop niet te lang door blijven werken.
Nobel01 schreef:Jojoow1 schreef:tja.. heeel veel oefenen op de overgang van galop naar draf , ik heb ijslanders en ik heb bij mijn jonge ijslander ongeveer het zelfde probleem, wat bij mij goed helpt is als ze in telgang zijn heeel goed verzamelen en dan gaan ze normaal gezien in draf.
Groetjes
Ik heb mijn dochter ook verteld om terug te rijden en goed op te vangen met been. Ze heeft de neiging om hem aan de voorkant teveel los te laten, dat moet ze nog even doorkrijgen hoe dat werkt. Het paard wil zich daarop nog wel eens sterk maken en dan lekker even te teugels uit je handen trekken.
Af en toe ligt ze bijna op zijn nek als hij dat doet(houdt de teugels vast en krijgt een gooi naar voren![]()
)