Manny en ik aan het werk in de bak!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mariekie1986

Manny en ik aan het werk in de bak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 21:35

Hoi allemaal,

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik wat heb geplaatst op Bokt. Mijn vriend ging eindelijk weer een keer mee om foto's te maken. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik zie al dat mijn been soms erg ver naar achteren ligt, dat ik soms te ver naar voren zit en dat ik regelmatig naar beneden kijk. Maar vind de meeste foto's er wel ontspannen eruit zien. Wat vinden jullie ervan? Waar moeten wij nog aan werken?

Groetjes Marieke.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit vind ik denk ik de mooiste foto, een mooi, ontspannen beeld.

Afbeelding

Afbeelding
Mijn been zit wel erg ver naar achteren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mariekie1986

Re: Manny en ik aan het werk in de bak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 21:46

Was nog vergeten om erbij te zetten wat ons niveau is, waar we aan werken en waar we tegen aanlopen.

Niveau: Ik rij met Manyo geen officiële wedstrijden, alleen onderlinge wedstrijden. Dit doen wij op L2 niveau.

Waar werken we aan: We werken op dit moment aan de basis. Voorwaarts neerwaarts rijden.

Waar ik vaak tegen aan loop: Manyo kan zich erg sterk maken. Ik ben bezig met het rijden met mijn buitenhand en binnen been en zoveel mogelijk ontspannen met mijn binnenhand. Dit werkt op zich goed, maar ik heb nog vaak de neiging om mijn binnenhand vast te zetten. Ook ben ik niet altijd consequent genoeg. Dit dan vooral met mijn beenhulpen, dan geef ik been en reageert hij niet. Hier ben ik ook veel mee bezig.

Hoop dat jullie nu voldoende informatie hebben.

Groetjes Marieke.

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:59

Ik ben geen instructeur ofzo- maar krijg wel de indruk dat hij de neiging heeft wat op de teugels te hangen. Klopt dat? Ik zou hem dan iets meer voorwaarts- op zijn eigen benen- laten rijden. Hierin zal hij zijn balans moeten vinden. Dus snel aan het been maken- veel overgangen. Verder ziet het er wel ontspannen uit. Succes

mariekie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 22:04

Hej Siepjes, Klopt, hij kan soms wat gaan hangen aan de teugels. Dan kan ik hem idd beter wat scherper aan het been maken. Bedankt voor je reactie.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:07

Je rijstijl ziet er heel vriendelijk en prettig uit.
Het paard loopt wat teveel op z'n voorhand en gebruikt de achterhand te weinig (korte passen). Hij loopt in de regel ook te diep. Foto 5 ziet er beter uit.
Het is een paard met een lange bovenlijn, dus niet al te gemakkelijk bij elkaar te rijden is.
Cavalettiwerk kan helpen om de rug te gymnastiseren en de achterhand te activeren.
Succes.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:13

Doordat je je onderbenen zo ver naar achteren legt, breng je jezelf uit balans.
Wat je zou kunnen doen voor je balans te trainen is veel afwisselen met lichtrijden in de draf. Bv ipv staan/zit staan/zit, staan/staan/zit staan/staan/zit en dan zit/zit/staan etc. Je zal merken dat je je onderbeen automatisch wat naar voren moet gaan leggen, anders ben je je evenwicht kwijt.

Verder echt jezelf gaan dwingen om rechtop te gaan zitten, en naar voren kijken. Door rechtop te gaan zitten, zal je paard makkelijk wat meer omhoog komen aan de voorkant. Heel raar misschien, maar door naar voren te zitten en naar beneden te kijken, rijdt je je paard de grond in.

Verder vind ik je manier van rijden wel erg vriendelijk eruit zien.

kirach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 08:39

Ik vind ook dat het paard wat teveel op de voorhand loopt, dat zou kunnen samenhangen met het feit dat jij wat naar voren leunt. Of trekt het paard jou naar voor? Het ziet er in elk geval ontspannen uit.

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:04

Wat een leuke combinatie, ik vind het goed dat je hem ontspannen rijdt maar ik krijg het idee dat je paard daar een beetje gebruik van maakt door op de voorhand te lopen en minder actief (heeft ook met elkaar te maken) probeer hem juist actief te rijden, zoals lijkt op foto 4 en 5. Ik denk dat hij dan beter gaat lopen. Dit kun je doen door veel overgangen te rijden en schijnovergangen. Ik vind je houding wel heel netjes, je ellebogen kunnen wat meer gebogen zijn en je benen wat naar voren, maar dat gaf je zelf al aan.

radinamerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:10

wat een mooi paard mooie combinatie jullie twee maar ik wou een tip geven ik ben geen instructeur ofzo maar hij loopt een beetje te lang u kunt hem of haar het beste wat meer na laten geven maar voor de rest vindt ik het hartstikke netjes proficiat :)

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:14

Leuk paardje!
Het ziet er ontspannen uit, maar ik vind dat hij wel wat actiever mag worden en zijn achterhand er meer onder gezet mag worden. Ook ik heb het idee dat hij voor wat op de teugels hangt. Probeer hem actief naar voren te rijden, en af en toe misschien een halve ophouding zodat hij iets meer verzameld.

shannahorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:19

hallo'
je paardje lijkt echt op de mijne!
maar ik vind ook dat hij/zij een beetje hangt, en dat doet de mijne ook.
dus probeer eens een ophouding of op de volte je binnenhand wat meer naar je knie en met buiten hand kneden. en zoals anderen al zeiden veel afwisseling, stappen, draven, stappen, galopperen.. niet te lang in het zelfde tempo blijven.
verder ziet het er superleuk uit!

_Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:47

Leuk paard!

Je mag proberen haar minder laag in te stellen. Dat kan je doen door meer te schakelen en het neusje er meer uit te rijden. Natuurlijk is het voor het losrijden geen probleem als ze wat laag loopt, maar voor de L2 moet ze toch echt meer op het achterbeen en meer bovenin :)

Heb je ook les?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:51

Iets meer op je billen zitten (bekken wat kantelen) en je volgende zadel een maatje groter kopen :)

Je bent absoluut niet dik maar je zadel is wel dusdanig krap dat je niet goed in het midden zit maar wat te veel op de lepel....waardoor je automatisch weer naar voren gaat vallen met je bovenlijf...waardoor je automatisch met je been naar achteren gaat :)

KimvdE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:42

Hallo,

Leuke combinatie. Zoals ik het nu kan beoordelen loopt het paard echter (nog) niet voldoende op zijn eigen benen, hierdoor kruipt hij te diep en op de voorhand. Probeer je hand te ontspannen zodat hij op zijn eigen benen moet gaan lopen, als hij weer terug jouw hand opzoekt evt een ophouding omhoog maken zodat hij omhoog komt, het geeft hierbij dan niet dat hij evt even niet "aan de teugel" loopt, als hij eerst maar op zijn eigen benen gaat lopen :) Succes!

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:59

Het ziet er een beetje naar uit dat hij wat aan de teugels hangt, Hij loopt ook een beetje op de voorhand. Je zit opzicht wel goed, alleen je benen niet zo ver naar achter leggen, handen rechtop en bij elkaar houden en je schouders ontspannen.. voor de rest ziet het er wel netjes uit. :j
Succes verder.

mariekie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 20:01

Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties!
Pmarena: ik weet dat het zadel iets te klein is voor mijn kont is. Hij ligt alleen zo goed op zijn rug en vind het daarom nog niet noodzakelijk om een nieuw zadel te kopen. Dan kan ik beter wat aan mijzelf doen, dan is het goedkoper hahah. De reacties die ik krijg, hoor ik ook van mijn instructrice, dus dat is leuk om te lezen. Nu weet ik goed waar ik aan moet werken. We gaan druk aan de slag!

Groetjes Marieke.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:14

Hihi maar je kunt jezelf niet in een dergelijke bocht wringen dat je ineens wèl netjes in het midden van het zadel past , dus echt oplossen kun je het niet en het is toch wel vrij funest voor je houding , dat is best zonde :)

marlies028

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:02

Hoi, ik vind het er ook vriendelijk en ontspannen uitzien! Het eerste was ook mij opviel is dat je paard idd veel op de voorhand draagt.. wat ook logisch is als je veel voorwaarts/neerwaarts oefent, maar ws is het dus iets meer neerwaarts dan voorwaarts.
Ik rijd mijn eigen paard ook zo ontspannen mogelijk en doe m.n. in stap erg veel korte volte oefeningen en zijwaartse oefeningen waarbij hij zijn achterbenen goed onder zijn middelpunt moet zetten om ze goed te kunnen maken. Dat helpt hem zich bewust te worden van zijn achterhand zodat hij meer uit zichzelf zijn achterbenen onder zijn lichaam zet. Dit zorgt er weer voor dat ik met verzamelen geen gebruik hoef te maken van opsluiting. Ben ik heel blij mee omdat het 1. de ontspanning er wel uithaalt en 2. opsluiting kent het risico dat je paard wel nageeflijk loopt om onder de druk in zijn mond vandaan te komen, maar verder niks met zijn rug doet en die mogelijk gewoon weg drukt. En veel overgangen! Daar kan je ook een leuk spel van maken, altijd leuk om te doen!
Succes en veel plezier met oefenen!

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:06

probeer je hakken wat meer uit te drukken, dan gaan je benen ook niet meer zo ver naar achter toe. het ziet er heel vriendelijk uit!