xxMaxx schreef:Wat bedoel je precies met spannender maken? Wat voor spullen zou ik kunnen gebruiken? Race techniek? Hmmm ik weet ook niet wat je daar mee bedoelt.
wat ook is, is dat hij bijna niet galopeert in de bak. Ben nog steeds een instructrice aan het zoeken, maar het is niet makkelijk een goede te vinden.
Wat belangrijk is, is dat als jij een hulp geeft, hij reageert. Zonder instructrice kun je (mijns inziens)het best een begin maken door uit te vinden wat jouw paard motiveert.
De meeste 'slome' paarden houden wel van een snoepje! Dus waarom zet je niet een paar (hoge) tonnen in de bak waar je snoepjes op kan leggen.
Wedden dat ie gaat lopen als jij eerst de draf/galop alleen vraagt om naar een snoepje toe te gaan? Je kunt ook op de ton af draven, tussendoor halthouden en weer wegdraven. Dan heeft ie al 2x in een vlotte draf weg moeten rijden voor een snoepje. Uiteraard ga je steeds meer vragen voordat ie het snoepje krijgt tot je gewoon een uur kunt rijden en naderhand een snoepje uit de hand geeft.
Nou moet ik heel eerlijk zeggen dat deze methode mij zelf niet zo ligt, maar ik houd dan ook van pittige, voorwaartse paarden^^ Ben jij wel van het hele positieve en wil je spelenderwijs leren, dan is dit helemaal jou ding