eerste les met nynke.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daraxhester

eerste les met nynke.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 17:03

maandag had ik mijn eerste les met mijn nieuwe verzorgfries nynke.
de les gin heel goed tot ik ging galloperen dit gong iets minder goed zie hiervoor het filmpje: http://youtu.be/TdUGJF6RrhM
volgens de eigenaar doet ze dit vaker wanneer je aangallopeerd wat kab hier een reden voor zijn ? mijnbinstructrice dacht dat het mischien aan het zadel lag dus zal ik volgendemaandag even een ander zal proberen en hopen dat het dan beter is ?

parttwo97

Re: eerste les met nynke.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:16

het eerste wat ik dacht was ook het zadel, het ziet er ook uit als verzet om iets en niet zomaar als een vreugdebok!
ligt dit zadel er altijd op?
en mijn complimenten voor het uitzitten van die sprongen ;) het zijn geen kleine sprongetjes!!
Laatst bijgewerkt door Coby op 03-12-11 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 berichten samengevoegd.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:19

Paard drukt rug ook weg apart hoofd houding (hoog) vind ik (denk door rug weg drukken)
Gemene sprongen

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:20

misschien ligt het wel aan het zadel, maar volgensmij kun je ook niet remen, probeer eerst eens een rem te hebben en dan kun je ook remmen al ze zo aan de bok gaat

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:24

De draf moet eerst voor elkaar zijn, voordat je gaat galopperen. In de draf zie ik al veel onrust, dus je krijgt automatisch nog meer onrust bij de galop.
Galop is geen must, dus maak eerst je draf voor elkaar :D . Succes!

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:46

Zadel zie ik niet zo goed, maar ligt (als ik het goed zie) vrij ver naar voren.
Ze drukt idd de rug weg, en is vrij onrustig in de draf zoals hierboven ^^.

Veel les en dan komt het vast goed! :D

daraxhester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 18:18

parttwo97 schreef:
het eerste wat ik dacht was ook het zadel, het ziet er ook uit als verzet om iets en niet zomaar als een vreugdebok!
ligt dit zadel er altijd op?
en mijn complimenten voor het uitzitten van die sprongen ;) het zijn geen kleine sprongetjes!!

ja dit zadel ligt er altijd opvolgens de eigenaar.
bedankt.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:21

Zo, die kan aardige bokkensprongen maken. Complimenten voor het uitzitten.

Ik ga mee met de voorgaande reacties. Leer er een goede rem op te zetten, zodat je haar stil kan zetten zodra zoiets weer gebeurd. Ook zou ik het zadel na laten kijken, want een paard maakt niet zomaar zulke sprongen.

daraxhester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 18:22

lifeofmarit schreef:
Zadel zie ik niet zo goed, maar ligt (als ik het goed zie) vrij ver naar voren.
Ze drukt idd de rug weg, en is vrij onrustig in de draf zoals hierboven ^^.

Veel les en dan komt het vast goed! :D

ja zadel ligt idd tr ver naar voren we hadden hem net vior de galop naar achteren gedaan maar hij schoof weer naar voren.. zal maandag met hester haar zadel proveren. .

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:27

Als hij al die tijd er al op ligt past hij niet meer, spieren zijn nu meer ontwikkeld dan toen ze jonger was, ben beniewd hoe Hester haar zadel past! :D

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:39

Goed uitgezeten sussie :+

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:47

Duidelijke pijn-reactie, de laatste poging tot galop zie je haar ook onhandig met haar achterbenen bij elkaar hertenhupjes maken, vooral rechtsachter krijgt ze er niet onder, linksachter is iets beter in de linkergalop, maar nog altijd slecht.
Paard is slap achter, loopt in draf ook stuwend en wordt van voor vreselijk in de weg gezeten door 2 harde handen, sorry dat ik het zo zeg, maar jouw stugge harde handen veroorzaken een makkelijk bruggetje voro het paard om te kunnen bokken, de voorkant hield jij nl. voor het paard in balans.
Dit paard moet, mits pijnvrij verklaard, sterker worden en losser draven zonder teugeldruk en van daaruit in galop leren glijden, niet erin duwen of drukken, gewoon laten glijden. Wel knap uitgezeten die sprongen:)

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:52

freeride schreef:
Duidelijke pijn-reactie, de laatste poging tot galop zie je haar ook onhandig met haar achterbenen bij elkaar hertenhupjes maken, vooral rechtsachter krijgt ze er niet onder, linksachter is iets beter in de linkergalop, maar nog altijd slecht.
Paard is slap achter, loopt in draf ook stuwend en wordt van voor vreselijk in de weg gezeten door 2 harde handen, sorry dat ik het zo zeg, maar jouw stugge harde handen veroorzaken een makkelijk bruggetje voro het paard om te kunnen bokken, de voorkant hield jij nl. voor het paard in balans.
Dit paard moet, mits pijnvrij verklaard, sterker worden en losser draven zonder teugeldruk en van daaruit in galop leren glijden, niet erin duwen of drukken, gewoon laten glijden. Wel knap uitgezeten die sprongen:)

Besef wel dat dit een van de eerste keren was. Paard is hiervoor totaal niet goed gereden door de toemalige verzorger ;-)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:09

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even de charter van RT-HAW aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.