Linsey & Pieter @ CH Heeten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liins

Linsey & Pieter @ CH Heeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 23:16

:wave: ,

Vanavond concour gehad in Heeten.
Door me been helaas deze week niet echt lekker kunnen rijden.
eigenlijk praktische niet, maar iig wel erop gezeten! :+

Met inrijden was die eigenlijk heel fijn, Ik mocht eerder de ring
in dan me officieele tijd, prima.. Hij liep lekker! We gaan ervoor!

In de proef was die ook fijn :j , 2 foutjes met het aangalloperen beide kanten
maar verder hartstikke fijn :j had een goed gevoel! Hij liep super!

Ik had nog gezegd voordat we erheen gingen, 'Ik ga voor de 175' mede door me been
maar had nooit verwacht dat die zo lekker zou lopen...
Zat er niet heel ver naast.... 176!

Maar fijn, ik heb heerlijk gereden fijner als de vorige 2x :j En daar doen we het uiteindelijk ook voor! :))

Hierbij wat foto's.

Afbeelding
1: Inrijden! Incl een stukje van Ankevivaldi :))

Afbeelding
2: Inrijden.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7. Net begonnen halstrekken volgens mij.

Afbeelding
8.

Afbeelding
9. Volgens mij inzet middendraf.

Afbeelding
10.

Afbeelding
11.

Afbeelding
12.

Afbeelding
13. Afgroeten.

Opbouwende kritiek/tips altijd goed! :))

:evaw: .

Anoniem

Re: Linsey & Pieter @ CH Heeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:48

Ziet er redelijk netjes uit, alleen mag je volgens mij je beugels wel wat langer doen, je mag je lichaam sowieso iets meer strekken, je hangt ietwat voorover. Goed op je kont gaan zitten en je handen iets meer dragen. Hij lijkt me wat strak in de hals en in de proef zie je behoorlijk wat spanning.
Ik weet niet wat je op de 2e foto met je buitenhand doet maar die is daar wel heel streng.
Probeer je handen te dragen en ze onafhankelijk van je lichaam te gebruiken.

Als hij sterk wordt, druk hem dan naar die ontspanning met je been, niet met hand terug werken, dan creeer je alleen maar meer spanning.

Succes :)

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 23:51

Beugels zitten eigenlijk 2 te kort, vanwege een knieblessure (al 2 jaar) is met lange beugels rijden gewoon niet prettig, en heb ik ze een stuk korter. :j In de proef vond ik hem juist neit gespannen... Hij was lekker in de proef, hier en daar natuurlijk wel wat spanning als die wat zag maar dit was ook eigenlijk zo weg.. Ik heb eigenlijk geen idee wat je op de tweede foto ziet aan me buitenhand? volgens mij draai ik hem wat naar binnen?

Dankjewel! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:54

Ik zie heel veel druk op het bit naar buiten en hij doet zijn mond ook open op de druk van het bit lijkt het. Je hangt daar voor het idee ook een beetje met je lichaam an de teugels. Maar dat kan ook een vertekend beeld zijn. :j

Wat was het commentaar van de jury eigenlijk want als ik het zo op het oog zie lijkt het me wel wp waardig.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 23:56

Oke.. Snap ik :j Bedankt voor je uitleg.. Ik zit normaal gesproken (vind ik) net wat netter erop, rechterop handen meer gedragen en polsen meer naar binnen. Hier werd/word altijd er opgehamert door de eigenaresse :)) helpt wel! haha!

commentaar: Iets meer impuls houden, Overgangen wat meer voorwaarts houden. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 00:05

Zie je zelf wat ik bedoel met dat je je bovenlichaam iets naar voren hebt? Je drukt je schouders een beetje naar voren toe. Gewoon iets trotser gaan zitten. Komt ze ook uit de aanleuning als je overgangen rijdt? Dus met haar hoofd omhoog?

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 00:07

Je beledigd Pieter :)) Hem! haha!
Nee, in de overgangen blijft die gezakt. Soms als mijn ophouding iets te abrupt is komt die omhoog, maar 1 seconden erna zakt die zelf eigenlijk dan al weer :j Maar eigenlijk altijd laag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 00:11

Oh haha sorry :o
Wordt hij ook niet sterk ofzo? Iig goed been bij blijven geven om hem ook in de overgang actief te houden, dit kun je doen door voor dat je de overgang maakt, hem te sluiten van voren, zit zwaar maken maar been bij blijven geven. Dan moet hij sluiten van achteren, tempo iets verlagen en wel licht van voren blijven en actief van achteren. Dat vergt oefening en training, probeer eerst kleine stukjes te doen, en dan voornamelijk op zit. Voel wanneer hij terug komt, blijf been bij geven en hou hem losjes van voren, niet gaan blokkeren maar enkel hand sluiten en weer los. Zodat hij niet blokkeert op de hand.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 01:33

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even de charter van RT-HAW aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.