Schuin naar sprong

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dromy16

Schuin naar sprong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 19:18

Als ik mijn paard op een hogere hindernis afrijd gaat ze vrijwel altijd schuin.
Ze houdt haar hoofd dan schuin meestal naar links en het lukt me niet goed om haar recht te stellen.
Hoe kan ik dit verhelpen?

Cateyess

Re: Schuin naar sprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:57

Je teugels op de zelfde maat houden...benen eraan, en anders schuine balken in het midden leggen zodat ze weet dat ze in het midden moet springen(heeft bij mij ook geholpen)en recht aanrijden

succes ermee :)

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:03

Cateyess schreef:
Je teugels op de zelfde maat houden...benen eraan, en anders schuine balken in het midden leggen zodat ze weet dat ze in het midden moet springen(heeft bij mij ook geholpen)en recht aanrijden

succes ermee :)

:j

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 12:12

Op twee handen en met twee benen gaan rijden.
Doet ze dit bij een lagere hindernis niet? Dan is dit misschien nog wel et hoog gegerepen voor jullie.
De kans zit er namelijk dik in, dat jij verkeerd aan rijd op de sprong.

Heb je het hier al met je instructeur over gehad?

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:59

het kan zijn dat je paard moeite heeft met terugspringen, door dan schuin te springen creeert hij meer ruimte.
Zorg met zo'n paard dat ie dressuurmatig makkelijk leert verkorten en verlengen in het ichaam en dat ie makkelijk het gewicht op de achterhand krijgt.
Spring veel lage sprongetjes en probeer hem daar langzaam dicht te laten komen. Als je hoger springt geef hem dan iets groter te laten komen en hou je rechterhand en linkerbeen er iets aan.
Gaat dat allemaal makkelijker, dan kun je hem langzaamaan leren iets dichter te komen.

Succes!