Ik dacht, ik laat mijn instructrice weer eens wat foto's van mij maken tijdens het lessen.
Gelukkig wil zij dit altijd met veel plezier!

Eerst wat informatie over Mata Hari!
Mata Hari is een KWPN merrie van 19 jaar.
Ik heb haar nu bijna 6 jaar. Wij lessen al 3 jaar met deze instructrice.
In die 3 jaar zijn we heel erg vooruit gegaan. Toen ik Mata Hari net had, kon ik haar niet eens normaal terug nemen. Ze nam nogal loopjes met mij. Nu is dat gelukkig niet meer zo en begint ze zelfs al te zakken met haar hoofd.
Ik rijd met een thiedemann teugel, omdat Mata Hari zich er vaak uit trekt en graag lang wil lopen met haar hoofd. Met de thiedemann teugel doet ze dit al een stuk minder. Ik heb de thiedemann een jaar volop gebruikt en ben nu aan het afbouwen met het gebruik omdat Mata Hari steeds meer en langer zakt met haar hoofd.
Twee weken geleden kwam mijn instructrice met een slofteugel aanzetten. Ik had er nog nooit mee gereden. We gingen het een keer proberen, om te kijken of ze daarna wel meer wil zakken. Mata Hari vond het niet echt een leuk grapje.
Mijn instructrice en ik zijn allebei niet echt van de slofteugel, maar het was blijkbaar een keer nodig, want nu loopt ze super goed!

Ik wil er nog even bij zeggen;
Ik rijd geen wedstrijden, meer voor de hobby. Ik heb ook geen tijd en geld om wedstrijden te rijden.
Cap is eigen keus, daar heb ik liever ook geen commentaar op. Ik heb tijdens les geen cap op, als we gaan springen wel. Met buitenritten heb ik wel een cap op.
Waar ik nog aan moet werken:
- er aan denken dat ik mijn hander rechtop houd!
- hakken niet optrekken.
- tenen naar binnen.
Dit zijn de drie dingen waar ik voor mijzelf aan werk.
Zie je nog iets wat ik kan verbeteren, hoor ik het graag!
Houd het wel netjes, alstjeblieft!
Op sommige foto's steek ik misschien mijn benen ook iets af. Dit deed ik eerder heel erg. Dit puntje is zo goed als verbeterd, alleen wil ze soms nog wel eens afsteken, maar dat heb ik zelf goed door.
Deze foto's zijn gemaakt op dinsdag 30 november 2011.
1. instappen.

2. dit vind ik zelf een mooie foto, alleen een beetje jammer dat ik mijn hak/onderbeen optrek...

3. Kleine volte. Ik moet mijn tenen hierbij ook naar binnen houden.

4. Wijken. Met wijken steek ik mijn tenen ook heel erg naar buiten!

5. Grote volte. Ik vind het hoofd van Mata Hari hier met veel stelling naar binnen lijken.

6. Wijken van buiten naar binnen.

7.

8.

9. Galop linksom. Wij werken ook nog heel erg aan de galop. Ze trekt zich er dan ook liever uit. De galop is al beter dan dat het is geweest.

10. Galop rechtsom. Is nog een grote 'probleem' dan de linkergalop.

11. Hals strekken. Vind ze altijd heeeeerlijk!

12. Onderweg naar huis lekker de vrije teugel.

Bedankt voor jullie aandacht.
Ik hoop dat jullie nog goed onderbouwende tips voor mij hebben, waar ik echt iets aan heb!

Liefs,
Simone en Mata Hari

normaal ligt ie niet zo ver hoor!
En dan pas verder gaan.