paard schiet steeds weg in de bak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

iloveuukje

paard schiet steeds weg in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 22:00

ik heb al een paar maanden een nieuw paard.
Als ik in de bak rijd, schiet ze telkens weg aan één kant. Als ik aan de andere bak van de bak rijd,
wilt ze ook zo snel mogelijk die kant op, dan hou ik haar gewoon echt niet meer.
ik hoop dat jullie tips hebben!

Mioux

Re: paard schiet steeds weg in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:02

Ik denk dat dit gewoon een spelletje is om jouw uit te testen.
Je zegt dat het voor jou een nieuw paard is, kan het niet zijn dat het paardje misschien te sterk is voor je? Of doet t paardje dit alleen in stap zo van ik wil niet meer of is er een object waar ze bang van is ?
Wat vaak ook kan helpen om te zorgen dat ze zich meer op jouw concentreerd plaats van de bak of eromheen, is veel verschillende snelheden rijden, Stap draf stap draf etc en veel vormen zoals voltes en dat soort dingen.

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:06

Heb je les? Waarschijnlijk idd gewoon uittesten, heb ik ook best erg gehad, je houd ze dan idd niet meer, nee... ik trok mijn pony dan altijd om en reed verder alsof er niks aan de hand was. Maar het verschilt waarschijnlijk per beestje. ;)

iloveuukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 22:12

Surprise_Boy schreef:
Heb je les? Waarschijnlijk idd gewoon uittesten, heb ik ook best erg gehad, je houd ze dan idd niet meer, nee... ik trok mijn pony dan altijd om en reed verder alsof er niks aan de hand was. Maar het verschilt waarschijnlijk per beestje. ;)

Ja ik heb al een paar keer les gehad! Ik trek haar meestal wel om, maar ik wil wel dat ze er gewoon langs gaat wanneer ik dat wil. dankje!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:17

Probeer er in schoudervoor langs heen te rijden veel overgangen. En bijvoorbeeld op de kleine volte volte vergroten tot je langs het enge object heen bent.

iloveuukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 22:19

Kafue schreef:
Probeer er in schoudervoor langs heen te rijden veel overgangen. En bijvoorbeeld op de kleine volte volte vergroten tot je langs het enge object heen bent.

hihi oke, ga ik doen, dankje!

iloveuukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 22:27

Mioux schreef:
Ik denk dat dit gewoon een spelletje is om jouw uit te testen.
Je zegt dat het voor jou een nieuw paard is, kan het niet zijn dat het paardje misschien te sterk is voor je? Of doet t paardje dit alleen in stap zo van ik wil niet meer of is er een object waar ze bang van is ?
Wat vaak ook kan helpen om te zorgen dat ze zich meer op jouw concentreerd plaats van de bak of eromheen, is veel verschillende snelheden rijden, Stap draf stap draf etc en veel vormen zoals voltes en dat soort dingen.

ja, alleen ik heb niet zo'n zin om met al mijn kracht in haar mond te trekken.
ik geloof dat ze het wel een beetje eng vind aan die kant, maar ik snap ook niet
dat ze daar dan zo graag heen wilt. bedankt voor de tips, ik ga er wat mee doen!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 00:49

Les nemen en gaan werken aan techniek, het paard is nieuw, wat heb je gedaan om het vertrouwen van het dier te krijgen?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 06:41

Wat ook nog trouwens een idee is, is het paardje te longeren eventueel langs die kant, voor dat je gaat rijden. Dan kan je ook een beetje zien of die je uittest ;)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 07:12

Ik zou haar duidelijk maken dat rennen niet de oplossing is. Afhankelijk van de situatie leer ik dit aan de hand, of laat ik haar een keer rennen, maar dan wel zo lang dat het niet leuk meer in, of nog anders, maar ken de situatie niet. Bij mij werkt het zo dat kijken mag, schrikken ook, maar zomaar vluchten niet en zeker niet vluchten om het vluchten.
Ook zijn dit soort dingen altijd de gelegenheid aan jullie band te werken en kun je het paard heel trots maken als het wel lukt.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 07:32

Was vergeten bij te zetten, maar longeren kan ook de ergste energie er even uitgooien in geval dat hij je inderdaad uittest, dan is hij al wat los en minder fris en kan het zijn dat na 15min longeren hij stuk braver is.

iloveuukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 07:41

midgie schreef:
Les nemen en gaan werken aan techniek, het paard is nieuw, wat heb je gedaan om het vertrouwen van het dier te krijgen?

Ik heb met haar gewandeld en gelongeerd.

iloveuukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 07:43

Mioux schreef:
Wat ook nog trouwens een idee is, is het paardje te longeren eventueel langs die kant, voor dat je gaat rijden. Dan kan je ook een beetje zien of die je uittest ;)

ga ik doen, dankje!