Adaja du bois;

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nice19

Adaja du bois;

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 13:03

mijn E pony adaja du bois is 9 jaar en ik heb haar nu 1,5 jaar. mijn rijervaring is ook pas begonnen toen ik haar kreeg. ik ben nu L2+16 en met springen L, het gaat heel lekker. binnenkort zijn de indoorkampioenschappen en daar rijd ik nog mee in de l2 daarna zijn we van plan om M1 te gaan starten.

Adaja is met het rijden nog wel eens stug dus zijn we nu aan het trainen dat ze wat losser word' en dat ze op haar eigen benen gaat lopen. met het springen gaat het niet super de laatste tijd ze word snel sterk en gaat dan rennen waardoor ze voor de hindernis in een keer stil staat. dus het springen gaan we rustig weer opbouwen.

Afbeelding
dit was mijn eerste L1 wedstrijd waar ik 3e en 2e werd met 183 en 188.

Afbeelding dit was mijn eerste L2 wedstrijd, hier had ik 179 en 185 ,, je ziet dat mijn rechterhand te hoog is, dat is nu al een stuk minder en zijn daar ook mee bezig.

Afbeelding

hier nog een aantal fotos van het springen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Adaja du Bois:
Afbeelding

tips zijn altijd welkom!,,
houd het wel vriendelijk ,, paardrijden moet leuk blijven!
*D

Spruitje56

Re: Adaja du bois;

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:40

wow wat heb jij een mooi paard!!
en een toffe kleur
bij je tweede foto van springen van boven vind ik dat je nog erg leunt op het zadel!!
is een tip niet verkeerd opvatten hoor
gr hackny

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:54

Leuk beestje. Ik vind je springfoto's er beter uitzien dan de dressuurfoto's, mede door de vrolijke uitstraling van de pony. Ik zou dressuurmatig iets meer proberen het neusje eruit te rijden. Denk er inderdaad om dat je je rechterhand niet optrekt. Je pony heeft op de eerste 2 foto's de mond wat open. Eén van jullie beiden maakt zich sterk. Ga bij jezelf na of je zelf vriendelijk genoeg bent met je hand. Probeer eens iets losser te zijn met je hand en kijk wat er gebeurd. Gewoon je hand iets meer voor plaatsen en zo makkelijk mogelijk denken. Succes!

LizzyO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:38

Bij de dressuurfoto's, met name de laatste, heb je je handen vrij plat. Probeer ze wat rechter op te houden (duim als hoogste punt), dan kun je ook makkelijker wat minder strak in je hand worden.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:41

ik vind je erg streng met je handen.
verder vind ik je erg netjes rijden :j

Frontalera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:43

Wat een leuke pony!
Op de 1e foto hang je iets te ver achterover.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:43

Die kan springen! :) Dressuur foto's vind ik er niet uitzien om eerlijk te zeggen.. Ik zie heel veel spanning, zowel bij jou als bij het paard. Ik heb het idee dat je paard onder je uit loopt. Ga eerst weer naar de basis terug, dat je paard reageert op je hulpen. Leer zelf ontspannen rijden.

nice19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 19:31

ik was zelf ook al erg sterk met mn handen omdat mn pony erg stug was en ik heb op deze manier leren rijden, we zijn al een stuk verder gekomen ! adaja blijft nu op dr eigen benen lopen en laat al een stuk meer los!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:32

Hè wat leuk om foto's van jullie te zien op bokt, had ze al op je Hyves gezien maar toch :)

Je bent een stuk vooruit gegaan maar heb je dan ook ruim een jaar geleden voor het laatst zien rijden bij v/d arend

Omdat het HAW is probeer nog wat rechterop te zitten je hangt soms wat te ver achterover.

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:27

Wat leuk om mijn oude pony ook hier weer terug te vinden! Ik vind het heel knap dat jullie al zover zijn :). Ik ben natuurlijk bevoorrecht, maar ik blijf het toch een prachtig beestje vinden! Mijn tip is inderdaad ook iets meer ontspanning, maar ik weet hoe moeilijk dat is met deze pony.

nice19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 21:31

hee annemarie !
ja ben ook heel blij wat we in 1,5 jaar bereikt hebben !
de ontspanning is er al veel meer ze loopt nu zo lekker dat ik mn teugels op maat neem en ze loopt al :D heel fijn dus ! het was wel echt bikkelen maar we komen steeds verder! kom je binnenkort een keer langs? ik zal je wel weer even zeggen als we wedstrijd in de buurt hebben.

PriDepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:25

Ik vind het springen er beter uitzien dat de dressuur. Het eerste wat me opviel bij de eerste foto is de houding van je paard.. Hij loopt te veel op de voorhand, en heb het idee dat je teveel van voor bezig bent, en dat er achter geen activiteit zit.. Verder een heel leuk paard met een hele vriendelijke uitstraling!

xAnnexin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:39

met pridepo eens,
springt mooi over zn rug, alleen wat me opviel bij een foto dat het zadel teveel schuift, bij de 2de springfoto!
dressuur nog veel te veel spanning, eerst miss terug naar basis en dan oefeningen er weer bijpakken!
succes nog!

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:11

Ik vind het springen er ook beter uitzien dan de dressuur. Je pony heeft heel veel plezier bij het springen :j
Bij de dressuur vind ik je ook best wel streng inwerken met je hand en je trekt idd ook soms je rechterhand verder omhoog. Pony doet soms ook zn mond open, vooral op foto 1 en 2. Misschien helpt het om voorwaarts - neerwaarts een keer te proberen? :)

Veel succes!

_Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:45

Mooie pony zeg!!

Volgens mij ben je zelf niet zo heel los met je hand, dus wellicht dat het stugge daar vandaan komt. Probeer haar meer van de hand af te rijden en goed van achteren naar voren, bijvoorbeeld met behulp van schakelen.

Succes!!

Qazplm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:14

Ziet er goed uit! Probeer je handen op gelijke hoogte te houden en minder te steunen op de hals van je paard tijdens het springen. Verder ga ik mee in de post van mariek_paard.

Apennootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:36

Waarom heb je bij het springen een heel andere optuiging dan bij de dressuur?

nice19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 21:41

Apennootje schreef:

ik ga zoiezo niet met een dressuurzadel springen, en het hoofdstel vinden we stoer staan, (het zelfde bit in beide hoofdstellen) en de martengaal zodat het zadel niet verschuift.

nice19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 21:42

beste alemaal,
ik zal binnenkort weer nieuwe foto's laten maken, we zijn erg vooruitgegaan vind ik !
:D

Laulette92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:58

Hee het ziet er toppie uit vooral de spring foto`s alleen uit kijken dat je je beestje niet teveel tegen werkt in de dressuur.
Maar springen was echt een super spontaan gezicht en best hoog doe het je echt niet na XD

nice19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 22:00

Laulette92 schreef:
Hee het ziet er toppie uit vooral de spring foto`s alleen uit kijken dat je je beestje niet teveel tegen werkt in de dressuur.
Maar springen was echt een super spontaan gezicht en best hoog doe het je echt niet na XD

dankjee! :)

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:42

Apennootje schreef:

Een mexicaans hoofdstel is speciaal voor springen en een springzadel spreekt voor zich. Met dat springhoofdstel mag sowieso niet gestart worden in de dressuur en een martigaal is wel nodig. Ik denk dat dat de reden is.

Je rijdt goed, eigenlijk niet veel op aan te merken, je mag alleen je hand nog wat meer dragen en rechtop houden. op foto 1 ook je bovenlichaam niet té ver terug houden. Verder is het wel netjes. Complimenten voor je stuurwijze, ik zie veel mensen die te teugels naar achter trekken bij het sturen en zo te zien doe jij dat omhoog. Dat werkt veel beter. Succes verder!