Tango merrie @ regio kampioenschappen (video)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vesceron

Tango merrie @ regio kampioenschappen (video)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 17:16

Aangezien wij deze winter, noodgedwongen een winterstop moeten maken, i.v.m. hoefbevangenheid, kijk ik graag mijn filmpjes terug om toch nog van ons rijden te genieten ;)

Als ik ze terug kijk, ben ik stiekem toch wel trots en vandaar toch maar een topic om dat te delen.
Daarnaast ben ik benieuwd wat voor tips of commentaar andere hebben, dus bij deze HAW.

Het gaat om een 6 jarige merrie van Tango x Kornrose.
Ik rijd haar sinds februari dit jaar, het filmpje is van augustus dit jaar tijdens de regio kampioenschappen.
De klasse die we daar rijden is B. Inmiddels zijn we L1 gestart, helaas onderbroken wegens 'blessure' maar ik hoop haar begin volgend jaar weer op te pakken.

http://www.youtube.com/user/1708merel#p/u/2/XNatvzHz5mk

Elise95

Re: Tango merrie @ regio kampioenschappen (video)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:01

Ziet er netjes uit hoor :) Mag nog wel iets gedurfder rijden. Is allemaal heel lief.

Volgens mij heb ik je nog zien rijden. Moest jij pas later in de ochtend starten?

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:42

Het geeft een heel fijn en rustig beeld. Opzich loopt je paardje wel voorwaarts maar ik zou liever iets meer pit zien, probeer tijdens de training af en toe een tikje achter het been te geven om meer actie in de achterhand te krijgen. Verder helemaal top, en heel veel succes!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:44

Omdat het HAW is; af en toe je handen iets meer dragen, en iets actiever.

Wat een ongelooflijk fijn beeld, jullie hebben een goede basis, dan zie je vast ook terug in je punten :)!

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 09:35

@Lieees, het grappige is, is dat ze thuis enorm voorwaarts is, ben alleen maar bezig met het tempo te controleren thuis, ik rij dan ook niet met zweep :+ Ik denk dat het de wedstrijdspanning is, die er voor zorgt dat ze zo stil valt, maar misschien kan ik kijken of een tikje tijdens de proef effect heeft, bedankt!
@ FelineNanet, bedankt voor je compliment! We hebben inderdaad erg leuke punten gereden in de B, alleen niet bij deze wedstrijd maar dat komt waarschijnlijk omdat het iets te lief is en er reden daar paarden in de B, wow niet normaal haha ;)
@Elise95, ik herken je uit het topic volgens mij! Met wat voor paardje reed jij?

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:23

Wat een mooi rustig beeld!! Bij sommige overgangen, vooral die van draf naar stap voordat je middenstap moet doen valt ie helemaal stil, probeer je overgangen vloeiend te maken. Daarnaast je handen nog wat meer dragen en dan is het nog mooier!

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 17:36

Bedankt mereltjuhxxx, dat stilvallen klopt zeker, hij ploft gewoon naar de stap :') Dit is eigenlijk alleen op wedstrijd, maar heb er nog geen oplossing voor. Thuis is ze namelijk zo voorwaarts/actief als het maar zijn kan, maar op wedstrijd gebeurt dit weleens. Ik denk toch wedstrijdspanning, dan reageert ze 'ineens' niet (goed) meer op m'n been. Nog een werkpunt :j

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:34

Het eerste wat mij opvalt is dat je paard zo lekker en rustig in de aanleuning is netjes hoor! Ik vroeg me wel even af hoe jouw eigen balans is? Ik zie je namelijk beetje wankelen bij de overgang van draf naar stap, of heb ik dat totaal verkeerd?

PriDepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:22

Ik zou m graag actiever willen zien. Het ziet er allemaal erg relaxed uit, maar er zit geen actie in. Waar mijn oog het meest opviel waren je benen.. Die te vaak drijven. Probeer m meer aan het been te krijgen, en denkdat ie gelijk een stuk actiever word!