Nieuw zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:07

Hoi hoi :wave:

Sinds vandaag heb ik een 'nieuw' zadel (tweedehands, maar voor mij dus nieuw :') ) gekocht, een Kieffer Wien DL.
Hiervoor reed ik echter op een iets te klein kunststof zadeltje (Thorowgood), waardoor de overstap nu echt gigantisch is :o
Zadel ligt prima op het paard, zweetbladen zijn nog steeds iets te lang maar het belemmert niet.
Het probleem? Ik slier alle kanten op omdat ik veel meer grip gewend ben. Heeft er iemand tips om hier wat sneller aan te kunnen wennen, want ik vond het niet zo fijn tijdens het rijden :') aan het einde ging het wel al beter maar heb niet echt fatsoenlijk kunnen rijden omdat ik mijn balans niet helemaal kon vinden _O-
Ik dacht zelf dat ik misschien voorlopig even met iets kortere beugels kan rijden, zodat ik wat meer steun heb?

Iemand nog tips??

Anoniem

Re: Nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:22

:D
Ik heb een Kieffer Wien :')

In de eerste instantie idd iets kortere beugels. En je moet echt op je kont zitten, heupen openen naar opzij, bekken iets achterover kantelen, dan zit je echt op je billen en de binnenkant van je bovenbenen. Benen laten afhangen, en dan je tenen op je beugels steunen. Rechtop zitten, schouders/heupen/hakken in 1 lijn. En dan zou je heel aardig moeten zitten.

Iedereen denkt altijd dat Kieffers zoveel steun geven, maar je moet er echt wel zelf in zitten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:24

Haha ja :D Maar vind het een erg mooi zadel en ach, dan moet ik maar leren zitten _O-
Tis al wat meer uitdaging omdat het paard nou ook niet de makkelijkste is om uit te zitten :') ...

Maar bedankt voor de tips, probeer eraan te werken. Heb altijd een stoelzit gehad en afentoe speelt dat toch weer even op. Nu bijvoorbeeld _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:34

En mensen maar denken dat een Kieffer net een luie stoel is _O-

Die stoelzit ben je heel snel kwijt als je niet op de achterkant van je bovenbenen gaat zitten maar op de zijkant. Dan kun je je been haast loodrecht naar beneden laten afhangen :)
Ik denk alleen dat je dan wel even spierpijn gaat hebben, want de spieren aan de binnenkant van je bovenbenen gaan wat opgerekt worden. Wat ook helpt is denken dat je kleine teen wat zwaarder is dan je grote teen, je voet over de bal naar buiten rollen. Dan open je je heupen op goede manier al. Dan moet je nog wel je bekken kantelen (ga je alweer spierpijn van krijgen) maar je zit wel stukken steviger.

Veel vrouwen die in stoelzit zitten (en een lichte of heel erg maakt niet eens zoveel uit) zitten op de achterkant van hun bovenbenen, zoals je ook op een stoel zit, trekken hun rug hol, en dan ben je al je vering eigenlijk al kwijt. Want je krijgt er kapstokvoeten van, en die voeten worden dan weer fanatiek naar binnen gedraaid (vering in enkels kwijt) je kunt je been niet ontspannen, want je knieën klemmen, daar ben je je vering kwijt, en tot slot de holle rug die geen enkele elasticiteit meer toelaat. Geen wonder dat je dan denkt dat je er zo naast ligt. Dat is ook zo, je kunt helemaal niet meegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:39

Zou het nuttig zijn afentoe even mijn spieren in mijn bovenbeen op te rekken dan? Ook als ik er niet op zit?
Dus zeg maar hak tegen mijn bil zetten weet je wel? :')

Maar heel erg bedankt voor de tip! Tis lastig om er constant op te letten haha :D Maar komt hopelijk wel goed. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:48

:j dat helpt goed.

En met je benen wijd gaan staan, en dan zo wijd mogelijk, dat rekt ook goed. Probeer dan wel je bekken rechtop te houden, dat je rug niet hol trekt, anders rek je de spieren aan de achterkant op, en dat is niet nodig :)

Graag gedaan :D is ook lastig, instructie die daarop let, helpt goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:51

Moet eigenlijk wel les nemen, maar ja.... examenjaar en geldgebrek.... :')
Zal de tips zeker meenemen, onwijs bedankt!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:54

Ik heb ook een Kieffer wien gehad, maar na een week doorverkocht.. Zooo ontzettend glad ik kon er niet mee rijden :+

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:58

broek met leren zit kopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:59

Ik wil niet afhankelijk zijn van mijn rijbroek ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:00

Bizzybijtje schreef:
Moet eigenlijk wel les nemen, maar ja.... examenjaar en geldgebrek.... :')
Zal de tips zeker meenemen, onwijs bedankt!

't Is jammer dat je zo ver weg woont, ik had je met plezier geholpen :j :=

maar tof dat je de tips meeneemt, en als het nou niet lukt, dan geef een gil :D niet te hard graag :')
jackyline schreef:
broek met leren zit kopen

Dat is symptoombestrijding. Ik kan ook op mijn Kieffertje rijden met een ribfluwelen rijbroek, en dan blijf ik ook zitten. Techniek is alles 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:02

En bovendien is mijn spijkerrijbroek gewoon te fantastisch om die broek met een leren zit vaker aan te trekken _O-

Tsja ik woon een beetje in the middle of nowhere :D
Maar je hoort me vast wel een keer hoor :)) Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:05

Ken het...... ik heb een superbroek van IR, dat ding staat superchique (vind ik dan :') ) maar hij is ook glad, maar ik wil er wel mee rijden......
Sja, dan maar leren zitten, toen wou het wel :')

Maar geef toe, een Kieffer Wien is mooier dan zo een badkuip met flaporen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:07

Inderdaad! _O-
Nog een bruin zadel ook :+:
Ja ik ben helemaal dol op mijn spijkerrijbroek :)) Zit heerlijk en staat nog mooi ook!
Dan maar een goede zit inderdaad _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:18

Voordeel is dat jij straks op alle zadels zo wegrijdt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:20

Ik hoop het _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:21

Ah jawel joh, dat moet je jezelf in het hoofd prenten :D krijg je een stuk meer zelfvertrouwen van, en dan heb je alvast zachte billen :D (harde billen zijn gespannen billen, en daar kan je niet op zitten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:19

Ben het zadel al min of meer gewend... :D Hij begint zelfs lekker te zitten :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 20:14

Goed zo :D

Ik zou niet meer zonder mijn Kieffertje willen :n