Ik maak de slofteugel zo laag vast omdat Amrad beter over z'n rug moet gaan lopen, en dus ook lekker diep gelongeerd mag worden (dit alles gebeurt in overleg met m'n instructrice!).
Tips en commentaar zijn van harte welkom... en ik zou ook graag willen weten of jullie vinden dat ik de slofteugel strakker vast mag maken, en dan zeker gezien de laatste foto's. Op de eerste paar foto's hangt hij nog behoorlijk los, omdat ik toen net begonnen was met longeren.
Hij komt namelijk vaak nog veel te veel de lucht in met z'n koppie (vandaag was 't wel erger dan normaal, hij was erg vrolijk). Maar ik weet niet goed of ik dit mag oplossen door de teugel strakker te doen, want het heeft natuurlijk ook geen zin om hem strakker te doen als hij daar niet op ontspant...
Ik zou dus graag jullie meningen willen horen, of misschien commentaar of tips op dingen die ik beter anders zou kunnen doen.
Ik was vandaag wel tevreden over z'n bewegingen. Hij kan erg stijf zijn in z'n bewegingen, korte passen maken en niet van achteruit willen komen. Vandaag liep hij, zeker toen ik wat langer bezig was, heerlijk ruim en van achteruit. En dat vind ik eigenlijk nog belangrijker dan hoe hij z'n hoofd houdt, want hij zal toch eerst van achter lekker onder moeten treden voordat hij vanvoor goed nageeflijk kan komen en over de rug kan gaan lopen.
Ik typ dit hele verhaal er niet bij om commentaar te ontkomen ofzo, maar om wel even m'n eigen mening er bij te zetten, en hoe het paardje is, denk dat jullie dat ook makkelijker kunnen zien wat misschien anders of beter zou kunnen. Want nogmaals, tips en commentaar zijn welkom, graag zelfs!
Goed, genoeg getypt nu
De foto's:Amrad geeft er zelf commentaar bij
Ben ik nou niet zielig? Word ik uit de wei geplukt... bindt ze me vast aan 't hek, en dan verwacht ze nog dat ik ga werken ook... En dat terwijl ik er helemaal geen zin in heb!
Gelukkig mag ik eerst even op het gemakje warmstappen
Nu moet ik gaan draven, heb er toch wel zin in eigenlijk
Zo hoort het zeggen ze... alleen dan hoor ik eigenlijk ook nog naar binnen te kijken, maarja, ik kan niet alles tegelijk hoor
Nee, ik doe het niet meer, ik wil niet ontspannen
Hee een fietser op de dijk! Even laten zien hoe mooi ik ben... ben ik niet stoer?
Maar ik kan wel lekker draven hoor
Eigenlijk moet ik nog meer over m'n rug gaan lopen, maar daar heb ik vandaag geen zin in hoor
Even rustig aan tussendoor hoor, 't moet wel leuk blijven
En galop... vind ik moeilijk hoor! Moet altijd meer springen zeggen ze, anders val ik uit elkaar... snap ik niet, ik verlies heus niet ineens m'n staart hoor!
Maar wat zie ik nou?!
Beginnen ze weer over dat uit elkaar vallen... heb ik al m'n ledematen nog?
Ik weet wel hoe het moet hoor
Hier gaf ik net "voet", maarja 't vrouwtje was te laat met de foto
Maar eigenlijk plaats ik deze foto om te laten zien hoe zielig ik ben, helemaal onder de modder...
En daarna was de batterij leeg, dus dit waren ze voor van de keer...
De foto's staan trouwens niet helemaal op volgorde, maar voor het grootste deel wel. Sorry dat ze nogal klein zijn, maar ik had weer s ruzie met het uploaden...

en hebben het rijden en het longeren hier even niks met elkaar te maken?