concours met Aljoda (met filmpje) commentaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liekekeira

concours met Aljoda (met filmpje) commentaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 11:12

Hey bokkers!

Ik heb gisteren concours gehad en het ging best wel goed ;D
Het is op film opgenomen (alleen de kwaliteit is wat minder omdat het meisje dat dit filmde heel erg uitzoomde :( )
Ik ben benieuwd of jullie n.a.v. dit filmpje commentaar hebben (dit is proef 6 trouwens)
Tips zijn altijd welkom :j
van de jury had ik het commentaar : 2. H-K gebroken lijn 5 mtr- geen 5 meter/5. halsstrekken -te weinig/20. M-X-K van hand veranderen enkele passen middendraf-geen verruiming /21. A afwenden en arbeidsstap tussen X en G halthouden en groeten- pony staat scheef
in totaal heb ik 185 punten (daar ben ik heel tevreden over trouwens )

http://www.youtube.com/watch?v=ASKM-7xt-eM
xLieke en Aljoda

Elise95

Re: concours met Aljoda (met filmpje) commentaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:39

Ziet er netjes uit hoor!

Let alleen op dat je niet bij elke pas been geeft. ;)
En ik vind je pony wat vast zitten in z'n bekken. Een goede oefening daarvoor is:
Op een klein voltetje rijden en dan jezelf helemaal naar binnen laten hangen, niet alleen je bovenlijf, maar ook je binnenbeen helemaal naar de grond. Dan probeer je schouder binnenwaarts in te zetten en met je binnenbeen z'n kont wat om te duwen. Als het goed gaat voel je echt die bekken van links naar rechts bewegen.

Panimra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:16

het valt me op dat je nogal mt kapstokjes rijd. probeer daar wat op te letten!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:46

Net proefje hoor.
Hoe lang heb je je paard al en hoe oud is ze, zit nog wel wat werk in, maar dat is logisch is B he,
dan mag je nog wat werk hebben, hoeft nog lang niet alles perfect te zijn.

Wel op je voeten letten, ik heb pinguin voeten, jij ook :+ heerlijk herkenbaar.
En let op je handen ze bewegen de hele tijd mee en je hebt ze vrij laag en met hele lange teugels.
Voor je paard fijner als je je handen stiller houdt en voor je zelf handiger als je de teugels iets korter hebt.

Commentaar op halsstrekken is terecht, weet niet of je paard dat in de les wel goed doet, denk eigenlijk vergelijkbaar,
dus leuk puntje om op te gaan oefenen.
Dat ze echt met haar neus gaat dalen en los in haar lijf gaat lopen.

Elise sb inzetten met je binnenbeen, die zet ik in door de schouder naar binnen te verplaatsen en niet zijn kont wat te duwen,
dan wordt het namelijk kontje buitenwaarts geen sb.

Liekekeira

Re: concours met Aljoda (met filmpje) commentaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 17:58

@elise95 - is me nooit opgevallen dat ze vast zit in dr bekken, zal het eens proberen!
@sjolvir - ik heb deze pony al 3 jaar, rijdt nu 3 seizoenen, maar ze heeft in het begin heel erg met dr neus in de wind gereden, 2 seizoenen lang, dit is eigenlijk het 1e seizoen dat ze echt fatsoenlijk loopt, voeten en handen probeer ik ook aan te werken, maar ze liep echt heel sloom, en het is een soort automatisme geworden om telkens been te geven (was wel blij dat dit deze keer geen punt was op mijn coupon, dat is het wel bij al mijn andere coupons) halsstrekken kan idd een heel stuk beter. Bedankt voor de tips! ik ga er zeer zeker mee werken!

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:40

Opzich ziet het er al best netjes uit. Gefeliciteerd met je winstpunt! Waar je denk ik aan moet werken is dat je pony beter aan je been wordt. Been = reactie en niet steeds gaan drijven. Dat is voor jezelf en voor je pony vervelend. Ik dacht op het filmpje ook te zien dat je sporen draagt? (weet ik niet zeker, want kon het door de slechte kwaliteit van het beeld niet goed zien). Sporen zou ik in ieder geval voorlopig aflaten en eerst werken aan het niet naar buiten steken van je voeten en het 'aan het been zijn', eventueel met behulp van een zweepje. Veel succes met je leuke pony, ik denk dat het rijden nog beter zal gaan als je pony beter aan het been is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:58

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even de charter van RT-HAW aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.