Poppaea aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tassie

Poppaea aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 19:19

Hallo,
Van de week weer gereden en ook foto's laten maken.

Ik rij hier nu ongeveer een jaar 1x per week. Verder word Pops gereden door een springruiter en die rijd ook concoursen met haar.
Ik rij Pops dressuurmatig om de springruiter te ondersteunen. Hij rijd ook gemiddeld 3x per week dressuur.
We zijn vooral met de verzameling bezig, om haar mooi rond en ontspannenten te houden in een rustiger tempo, hier heeft ze steeds minder moeite mee. Ook halthouden en achterwaarts gaat steeds beter, ze dramt niet meer en blijft bijna altijd netjes wachten tot ze weer mag. Halthouden was vroeger een drama omdat mevrouw niet van stilstaan houd tijdens het werken.
Ik rij veel tempowisselingen om haar bezig te houden. Veder hobbelen we lekker dressuurmatig door de bak heen
Waar ik vooral aan werk is mijn beenhouding, liggen nog te regelmatig te ver naar achter en mijn rug. Ik zit vaak door pijn in de rug te ver naar voren (gaat niet over, al vaak bij dokter en fisio geweest) daar moet ik ook nog veel aan werken.

Fotos zijn bijna allemaal op dezelfde plek want fotograaf had geen zin om te lopen en maar 1 van de rechterhand want toen had de fotograaf het koud :brr:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken

Maureen_M

Re: Poppaea aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:31

Leuk paard is het!

ten eerste vind ik dat je al veeeel trotser mag zitten! het werk ziet er netjes uit dus laat zien dat je trots bent op jij en je paardje. borsten vooruit! soms loopt hij nog een beetje op ed voorhan. probeer hem actiever van achteren te krijgen!

voor de rest een mooi paardje :) jullie staan leuk samen

parttwo97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:35

ziet er netjes en ontspannen uit! je mag inderdaad wat rechter gaan zitten maar je geeft al aan dat dat voor je rudg niet prettig is ;) ga zo door!

kirach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:07

Heel mooi en ontspannen ziet het eruit. Ik vind je beenligging op deze foto's eigenlijke wel goed.
Spijtig van het voorover leunen maar als je anders pijn hebt is dat begrijpelijk

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:26

leuke foto's..
over je houding is t al gezegd, maar denk je ook om je tenen, dat je die naar binnen houd.
voor de rest ziet het er netjes uit ;)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:30

Heeeee Anja!
Dat ziet er netjes uit, ik vind het echt een leuk paard!
Je zou wat mij betreft je handen iets meer mogen dragen, zo op de foto's is het net of ze lijken te steunen op de schoft :)

DressageDiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:18

Je hebt je paard goed voor elkaar. :j Ik zou wel proberen meer horizontaal evenwicht te krijgen, dus veel overgangen rijden, schijnovergangen en gelukkig ben je al bezig met tempowisselingen. Ga zo door!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 08:58

Bedankt! Van de handen is idd waar. Moet ik ook zeker op letten.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:07

Het lijkt om sommige foto's net alsof je je balans zoekt op de hals van het paard. Probeer je schouders naar achteren te doen en je handen wat meer te dragen. Verder vind ik het er heel erg ontspannen uit zien en wat een mooi paard heb je!

groetjes Merel

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 08:53

Tip: ga is naar een osteo voor je rug, kan zoveel schelen.
Probeer in de galop meer te blijven zitten en vanuit je bekken mee te gaan.
Verder ziet het er leuk uit, echt een springer.

_Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:04

Stoere schimmel!!

Je mag meer rechtop gaan zitten en ik ben benieuwd wat er gebeurt als je je paard er wat meer uit rijdt :) Hij maakt een prachtig front nu en opent ook achter zijn kaak. Volgens mij kan je hem wel ietsje meer aan het werk zetten vanuit deze houding :)

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:09

Maak je rug recht, ook als het zo koud is. je mag je hand ook wat beter dragen en rechtop houden en de ellebogen bij je houden. Verder ziet het er netjes uit. Het paard ziet er ook prachtig uit. Succes verder..