Cloud voor het eerst @work@bokt Foto's+ Filmpje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cecil

Cloud voor het eerst @work@bokt Foto's+ Filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 17:21

Hallo Bokkers,

Na lang twijfelen ga ik toch maar het risico nemen om een topic van Cloud en mij te plaatsen :o
Even een korte inleiding:
Sinds eind juli berijd ik Cloud, dus nu ongeveer 4 maandjes (wat gaat de tijd toch snel)
Ik zag een advertentie staan dat de eigenaren een berijder/verzorger zochten en nu ben ik de gelukkige die de kans heeft gekregen om deze kanjer te mogen berijden en maatjes te worden! <3
Cloud is een 7jarige E pony die vooral in de tijd dat hij werd gereden recreatief is bereden en tevens veel periodes heeft stilgestaan.
De eerste periode bestond dan ook vooral uit conditie opbouwen en elkaar natuurlijk leren kennen :j
We hebben wekelijks privéles van Susan (lets@bokt) en Cloud en ik beginnen elkaar nu echt steeds beter te begrijpen :D
Het is mijn bedoeling om hem lekker dressuurmatig te trainen met natuurlijk de nodige en leuke afwisseling!
Ik vind het vooral belangrijk dat we samen plezier hebben, ik kan mij in ieder geval geen beter maatje wensen en de eigenaren super
dankbaar dat ik deze topper mag rijden <3
Het lijkt mij super om hem misschien in toekomst wel te starten tussen de hele grote paardenbeesten, maar ja zover zijn we nog lang niet………. :Y)
Cloud moet nog ontzettend veel leren, is best wel stug (in het lichaam en hals)om hem lekker los, soepel nageeflijk door de bak te rijden en tja dan heb je de ruiter nog…… ;( hahaha daar valt nog ontzettend veel aan te sleutelen 8)7
We zijn nu vooral bezig om hem lekker voorwaarts aan het been te krijgen, lekker over de rug rijden, veel stelling en buiging (links is echt onze moeilijke kant) en steeds een beetje kijken of hij mijn hand wil volgen en wat nageeflijker wil worden :j

Nou genoeg gekletst, mijn instructrice is zo aardig om zo nu en dan eens haar camera mee te nemen en wat plaatjes te schieten :D
Een reactie, tips, onderbouwend commentaar, het is allemaal van harte welkom, graag zelfs!! :+
Geniet van deze kanjer, ik doe dit elke dag :~

1 Cloud en ik :D
Afbeelding

2 Zomer/najaar
Afbeelding

3Zomer/najaar
Afbeelding

4 Warm rijden
Afbeelding

5 wakker koppie
Afbeelding

6 los werken
Afbeelding

7 Paard jasje uit, ruiter ook maar jasje uit :+
Afbeelding

8 rechtsom
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12 niet vierkant maarja.... O:)
Afbeelding

13 we hebben der zin in :)
Afbeelding

14
Afbeelding

Nog een filmpje :D
http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=1086949

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:32

Hoi,
Wat een leuke pony! Ik vind het er al goed uit zien alleen zijn er inderdaad wel wat dingetjes die je nog kan verbeteren denk ik. Op foto 2 kan je goed zien dat je je heup inknikt en je daardoor best scheef op je paard gaat zitten. Je schouders zijn dan ook heel ongelijk. En ik zie soms dat je je ellebogen een beetje afsteekt, die mogen wat meer langs je lichaam blijven hangen. Probeer verder te gaan zoals je bezig bent, dan komt het vast goed.

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 17:40

Bedankt Kimmies en saartjuh88,

Klopt Saartjuh88, linksom is echt de moeilijke kant van Cloud en mij, op links gooit hij mij naar rechts waardoor ik idd inknik.
Ik werk er hard aan om me li-heup naar beneden te duwen en schouder omhoog........

kleinvosje

Re: Cloud voor het eerst @work@bokt Foto's+ Filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:48

Lekker witje! Probeer erop te letten dat je pony de goede kant op gesteld is, nu kijkt ze af en toe naar buiten!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:59

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Op RT-HAW is het alleen toegestaan om te reageren als je opbouwend werktechnisch commentaar kunt plaatsen en iets toe kunt voegen aan degenen die al eerder gereageerd hebben.

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 22:02

Kleinvosje, klopt.

Vooral op de linkerhand, heeft hij idd stelling naar buiten.
We zijn druk aan het oefenen op de linkerstelling en het rechtrichten :j

Anoniem

Re: Cloud voor het eerst @work@bokt Foto's+ Filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:40

Ten eerste, wat een leuke pony en wat een perfecte combo zijn jullie! Ben het qua advies eens met de voorgangers, ook met je ellebogen dat die iets meer langs je lichaam moeten, maar dat zijn maar kleine verbeterpuntjes, ik heb een paar hele oude foto's van mezelf tijdens rijden nou toen zat er helemaal geen knik in mijn ellebogen helemaal recht vooruit, maar dat gaat veel beter nu gelukkig!

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 10:43

Danku :)

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:44

Leuke pittige pony maar wel een puntje is het naar beneden kijken, kijk voor je omdat je steeds naar beneden kijkt kan je vaak niet snel genoeg reageren en is je balans mionder goed.
Ook mijn paard heeft linksom een probleen en daardoor zak ik ook door mijn heup, ik heb als tip gekregen veel op de 2e hoefslag rijden en juist linksom een beetje contra stelling te vragen waardoor ik weer op 2 billen zit en mijn knik weg is en mijn paard recht loopt en beter in balans.
Ik weet erg moeilijk maar het proberen waard

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 10:48

bedankt rumay voor je tip :)
Ga het zeker uitproberen!