Na lang twijfelen ga ik toch maar het risico nemen om een topic van Cloud en mij te plaatsen
Even een korte inleiding:
Sinds eind juli berijd ik Cloud, dus nu ongeveer 4 maandjes (wat gaat de tijd toch snel)
Ik zag een advertentie staan dat de eigenaren een berijder/verzorger zochten en nu ben ik de gelukkige die de kans heeft gekregen om deze kanjer te mogen berijden en maatjes te worden!
Cloud is een 7jarige E pony die vooral in de tijd dat hij werd gereden recreatief is bereden en tevens veel periodes heeft stilgestaan.
De eerste periode bestond dan ook vooral uit conditie opbouwen en elkaar natuurlijk leren kennen
We hebben wekelijks privéles van Susan (lets@bokt) en Cloud en ik beginnen elkaar nu echt steeds beter te begrijpen
Het is mijn bedoeling om hem lekker dressuurmatig te trainen met natuurlijk de nodige en leuke afwisseling!
Ik vind het vooral belangrijk dat we samen plezier hebben, ik kan mij in ieder geval geen beter maatje wensen en de eigenaren super
dankbaar dat ik deze topper mag rijden
Het lijkt mij super om hem misschien in toekomst wel te starten tussen de hele grote paardenbeesten, maar ja zover zijn we nog lang niet……….
Cloud moet nog ontzettend veel leren, is best wel stug (in het lichaam en hals)om hem lekker los, soepel nageeflijk door de bak te rijden en tja dan heb je de ruiter nog……
hahaha daar valt nog ontzettend veel aan te sleutelen
We zijn nu vooral bezig om hem lekker voorwaarts aan het been te krijgen, lekker over de rug rijden, veel stelling en buiging (links is echt onze moeilijke kant) en steeds een beetje kijken of hij mijn hand wil volgen en wat nageeflijker wil worden
Nou genoeg gekletst, mijn instructrice is zo aardig om zo nu en dan eens haar camera mee te nemen en wat plaatjes te schieten
Een reactie, tips, onderbouwend commentaar, het is allemaal van harte welkom, graag zelfs!!
Geniet van deze kanjer, ik doe dit elke dag
1 Cloud en ik

2 Zomer/najaar

3Zomer/najaar

4 Warm rijden

5 wakker koppie

6 los werken

7 Paard jasje uit, ruiter ook maar jasje uit

8 rechtsom

9

10

11