Voor degene die Tedje en mij nog niet kennen:
Tedje is een Friese merrie van 5 jaar oud.
Ze wil graag voor je werken maar vindt veel dingen nog lastig, hierbij speel ik natuurlijk ook een rol want zelf ben ik ook nog aardig groen.
Zelf heb ik 6 jaar manege lessen gevolgd. Ik heb daarna een jaar een verzorgpaard gehad en heb hier geen lessen mee gevolgd.
Nu sinds april rijdt ik Tedje en les ik bijna elke week met haar.
Aan het begin konden we niks en was het eigenlijk alleen door de bak heen racen en op een volte zetten omdat ze te hard ging.
Ze luisterde niet naar m'n binnenbeen en snapte niet echt wat nou ontspannen en stelling was.
Inmiddels zijn we een stuk verder en gaat het tempo steeds beter al hebben we nog steeds dagen waarop het wel wat rustiger mag.
Buigen om m'n binnenbeen vindt ze nog steeds erg lastig. Dit gaat de laatste tijd wel beter en ook in de lessen werken we hier nog hard aan.
Het ontspannen komt gelukkig steeds meer. Ook de galop is een stuk verbeterd.
Rustig galloperen konden we niet. Het was altijd hoofd omhoog, oortjes naar voren en racen maar.
Nu gaat dat gelukkig de laatste tijd ook steeds beter en gister ging dat ook erg goed.
Buigen en ontspannen in de galop vind ze nog erg lastig.
Gister even wat gefilmd. Ik ben op zich wel redelijk tevreden al ging het ietsje minder dan maandag en zondag.
Ik had m'n beugels voor de verandering weer eens een gaatje langer gedaan, maar die gaan morgen toch echt weer een gaatje korter

Ik zie in het filmpje dat ik namelijk een beetje in stoelzit ga zitten hier door. Ook laat ik elke keer weer m'n teugels te lang worden
Ik zou het leuk vinden om wat tips te krijgen, het liefst onderbouwd.
Genoeg gekletst, hier het filmpje: