problemen bij beleren..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xAlissa

problemen bij beleren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 20:08

Hallo bokkers. :D

Ik rij met mijn vriendin een pony Bella.. Ze is een grote shetlander..
Nu wij eenmaal bitloos rijden zijn er nog al wat problemen..
Elke keer als wij willen gaan opstijgen begint ze met steigeren.. als we eenmaal stappen is ze superbraaf!
Maaar dan bij het aandrafen doet ze heel vreemd.. Ze gaat steedst bokken & schoppen.. Ze is verder heel lief <3 wij zijn echt dol op haar!

Heefdt iemand michien tips?

Ojah geen tips waarbij staat neem les of zoek iemand die je helpt :) Want waar wij rijden is nogal dood er zijn geen maneges in de buurt. de eigenaar van de pony heefdt er geen verstand van..

ik hooor het graag! want zo is er niks meer aan ;( ( opgeven ga ik zeker niet doen )

Sjolvir

Re: problemen bij beleren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:10

Had je in je andere topic niet bedacht dat je toch te groot was voor Bella?
Ik neem aan dat alleen je vriending er dan nog op rijdt?

Tja, toch ergens lesnemen is denk ik het handigste.
Dus iemand die kan zien wat er fout gaat en jullie dan kan vertellen wat je moet doen.

xAlissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 20:13

Sjolvir schreef:
Had je in je andere topic niet bedacht dat je toch te groot was voor Bella?
Ik neem aan dat alleen je vriending er dan nog op rijdt?

Tja, toch ergens lesnemen is denk ik het handigste.
Dus iemand die kan zien wat er fout gaat en jullie dan kan vertellen wat je moet doen.

Ja klopt.. maar ik ben haar aan het beleren met mijn vriendin! :D dus dat moet ik even afmaken voor dat er kinderen op kunnen rijden :j

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:13

Toch zeg ik neem les. Inrijden van een paardje (ook al is het een shet) is iets waar je gewoon goede hulp bij nodig hebt. Daarbij is het verstandiger om te beginnen met dat slechts één iemand haar inrijd.

Bij opstappen eerst even langs haar buik aaien dat ze weet dat je been eraan komt. Wat ligt er nu op haar rug eigenlijk? En is daar naar gekeken?

edit: ik vind je ook te groot voor haar. Vooral voor zo'n jong diertje. Inrijden of niet.
Laatst bijgewerkt door Kimbaie op 15-11-11 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

xAlissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 20:18

Kimbaie schreef:
Toch zeg ik neem les. Inrijden van een paardje (ook al is het een shet) is iets waar je gewoon goede hulp bij nodig hebt. Daarbij is het verstandiger om te beginnen met dat slechts één iemand haar inrijd.

Bij opstappen eerst even langs haar buik aaien dat ze weet dat je been eraan komt. Wat ligt er nu op haar rug eigenlijk? En is daar naar gekeken?

Jahoor 1 iemand beleert haar! ;) op haar rug ligt een zadel! oftewel een goedpassend zadel :)
Maar wat kan ik doen dan als ze begint te steigeren oft bokken, schoppen , Ik kan moeilijk les gaan nemen want dat is niet in de buurt en er is jammer genoeg geen trailer in beschikking :n

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:20

er zijn genoeg instructeurs die aan huis komen. Ik kan niet vanachter mijn computer bepalen waarom ze gaat stijgeren. Dat je te zwaar bent zou er echt mee te maken kunnen hebben. :j

Wellicht een keer een filmpje plaatsen

xAlissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 20:22

Kimbaie schreef:
er zijn genoeg instructeurs die aan huis komen. Ik kan niet vanachter mijn computer bepalen waarom ze gaat stijgeren. Dat je te zwaar bent zou er echt mee te maken kunnen hebben. :j

Wellicht een keer een filmpje plaatsen

Ja ik zal ff rondkijken!

Bedankt..

ojah ik weeg 35 slecht? voor shet van 1,20

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:48

Het enige correcte antwoord is idd gewoon ls nemen, klinkt mssn heel stom en te simpel, maar alleen zo kan het lukken.
En indien er geen manége in jouw buurt is, tjaaaa er zijn lesgevers di privéles aan huis komen geven.
Ik weet ook wel dat zo'n les net its duurder is, maar je leert dan ook meer, daar heb je dan ook echt wel iets aan.
Zo zelf wat aanmodderen is soms leuk, maar het leidt nooit naar het echt kunnen leren paard rijden.
En dan is er nog de keuze van het paard, een Shetlander is een goeie start, maar veel meer als een start kan je daar ook niet van verwachten.
les nemen is dus de boodschap.

xAlissa schreef:
Hallo bokkers. :D

Ik rij met mijn vriendin een pony Bella.. Ze is een grote shetlander..
Nu wij eenmaal bitloos rijden zijn er nog al wat problemen..
Elke keer als wij willen gaan opstijgen begint ze met steigeren.. als we eenmaal stappen is ze superbraaf!
Maaar dan bij het aandrafen doet ze heel vreemd.. Ze gaat steedst bokken & schoppen.. Ze is verder heel lief <3 wij zijn echt dol op haar!

Heefdt iemand michien tips?

Ojah geen tips waarbij staat neem les of zoek iemand die je helpt :) Want waar wij rijden is nogal dood er zijn geen maneges in de buurt. de eigenaar van de pony heefdt er geen verstand van..

ik hooor het graag! want zo is er niks meer aan ;( ( opgeven ga ik zeker niet doen )

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 08:38

Het steigeren en in opstand komen lijkt wel op rugproblemen. Heeft jullie pony een goed zadel op? Waarschijnlijk doet het zadel haar pijn en doet ze daarom zo.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:47

de schetlander van een vriendin van mij deed dit ook, ik was die pony aan het beleren zonder zadel.
ik heb haar gewoon erdoor gereden en slecht gedrach genegeerd, nu is ze bijna 3 en gaat ze braaf mee op wandeling en rijd ze braaf in het weiland

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:50

olafgek schreef:
de schetlander van een vriendin van mij deed dit ook, ik was die pony aan het beleren zonder zadel.
ik heb haar gewoon erdoor gereden en slecht gedrach genegeerd, nu is ze bijna 3 en gaat ze braaf mee op wandeling en rijd ze braaf in het weiland

-O-

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:53

GeekGirl schreef:
Het steigeren en in opstand komen lijkt wel op rugproblemen. Heeft jullie pony een goed zadel op? Waarschijnlijk doet het zadel haar pijn en doet ze daarom zo.

Het is idd een rugprobleem, doordat het meisje te groot/te zwaar is. Zonde dat zo'n shetlander zo verpest wordt.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:54

olafgek schreef:

Dit is toch een grap???????? Zo niet, ben je helemaal poedersuiker geworden. Je hoort niet op een shetlander te zitten voordat deze 3 jaar is en dat vind ik zelf nog veel te jong om te beginnen met rijden. Dit is niet correct waar jij mee bezig bent

Daantje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:04

Ik lees dit nu en weet bijna zeker dat het een rugprobleem is.
Heb zelf een paard gehad met hetzelfde probleem, en dat lag idd aan zijn rug.
Helaas moeten stoppen was niks mee te beginnen.
Kijk uit want de rug is zo verpest, en niet te snel denken dat het streken zijn, want dat is ook snel gezegd natuurlijk.

KAD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:07

misschien weer een stap terug gaan
blijkbaar is er iets verkeerd gegaan in het stadium hiervoor

xAlissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 19:52

KAD schreef:
misschien weer een stap terug gaan
blijkbaar is er iets verkeerd gegaan in het stadium hiervoor

Heee

Het gaat super we zijn stukje terug gegaan!
Het bit acepteert ze nu ook weer!

:j

Daantje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:13

Gelukkig dan kun je weer iets anders proberen doordat je een stapje terug bent gegaan.
Hopelijk blijft het goed gaan ook bij de volgende stap.

xAlissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 19:13

Ze wil gelukkig haar bitje weer in! & doet weer goed haar best~!
Nu hopen tot hoever!

indraXpolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:55

Mooi dat alles nu weer goed gaat !