Flower @ B wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Flower @ B wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 20:36

Omdat ik eigenlijk wel nieuwsgierig ben naar de meningen over ons als combi en misschien wat puntjes te ontdekken die ik zelf mis om te verbeteren, wil ik hier toch een keer een filmpje laten zien van mij en Flower.

Ik rijd Flower ondertussen een ruim jaar, na rustig opbouwen is dit onze 3e B wedstrijd. Het gaat erg lekker maar we hebben nog zeker veel om aan te werken.
- aan het been
- rechtgerichtheid
- IMPULS

Nou hierbij het filmpje van mijn proef:

Kieffertje

Re: Flower @ B wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 09:35

Leuk paardje! Wat mij opvalt is dat hij wel erg recht door de bochten komt. Niet zozeer in de wendingen maar vooral gewoon op de hoefslag. Daarnaast kun je zelf proberen je benen in draf iets stiller te houden, dat werkt wellicht ook voor je impuls (dat hij het aandrijven zich niet gaat laten aanleunen). Wat waren je punten?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 10:27

Bedankt voor je tips ! Wat bedoel je met recht op de hoefslag (bv. in volte?) ?
Valt me idd ook op dat mijn been zoveel beweegt in de draf !!! Is nieuw voor me, maar ga ik me zeker mee bezig houden.

Ik had 194 punten en een 5e plek.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:36

ziet er mooi ontspannen uit, en je hebt super punten.
dus mijn comentaar is ga zo door.
inderdaad iets ronder en soepeler aan de voorkant mischien.

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:55

Ik bedoelde in de normale hoeken van de bak. Het lijkt erop dat als je zelf afwendt je meer moeite doet je paar ook om je been heen te laten buigen, en je dit als je 'gewoon' op de hoefslag rijdt een beetje vergeet.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:11

Ik zou haar niet ronder rijden. Daar krijg je in de B meestal geen punten voor, eerder het tegenovergestelde.... :S

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:57

Nette proef en nette punten, maar dat wist je al :D :D

zuske schreef:
Ik zou haar niet ronder rijden. Daar krijg je in de B meestal geen punten voor, eerder het tegenovergestelde.... :S

Dat is onzin!
Idd niet te diep/op de kop rijden, maar net wat meer aan elkaar kan prima!
Zal straks in de L ook moeten dus steeds alvast een beetje verder daarop doorvragen & trainen :)

Dus achter en stukje aktiever zodat ze wat meer gaat dragen en dan aan de voorkant ietsje fijner er doorheen dus niet haar eigen houding met de wat horizontale hals wat ze graag doet ;)
En daarbij het bekende probleem, de lengetbuiging en dan met name linksom, maar je zal merken dat als ze net dat beetje aktiver is en net iets meer aan elkaar loopt, ook die dingen makkelijker gaan.

Voor de B loopt ze prima, alles netjes beheerst en onder controle.
Maar er zit veel meer in en dat mag er best uit gaan komen, dus niet meer te braaf je proefje rijden maar werken aan de impuls, consequent zijn been=vooruit en als ze loopt been er weer vanaf, valt ze stil en komt er weinig reactie op je been laat haar dan maar ff een stukje vooruit vliegen ;)
Keer daarop zal ze wel 3x nadenken voor ze vergeet te reageren op je been.
En dan komt ze vanzelf wat meer ''aan elkaar'' en gaat ze net wat spectaculairder lopen en voor je t weet zit je dan alweer in de L!

Komt goed, weet hoe je bezig bent met haar :D

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:41

Dat ziet er heel vriendelijk en netjes uit :D
Vergeet alleen de stelling in de hoeken niet, verder rijd je wel goed de hoeken in