Vandaag had ik weer wedstrijd met mijn grote schat Dixie. Ik ging voor de eerste keer F13 rijden (staat gelijk aan L1).
Normaal rijd ik altijd met haar in de grote binnenbak. Dit keer was de proef in de kleine binnebak. Daar was ik een beetje bang voor omdat Dixie daar niet zo vaak gelopen heeft en ze dan heel snel spoken ziet. Gelukkig was dit niet zo en ging het allemaal goed.
Ze sprong er 1x vandoor. Na het halthouden op X wilde ik weer wegrijden en toen zag ze zichzelf in de spiegel denk ik want toen sprong ze opzij. Dit staat helaas niet op beeld. De jury vond dat ik dit goed opgelost had, ik had -2 verwacht, maar gelukkig dus niet.
De verplichte info

* Dixie
* Manegepaard
* Niveau: F13 staat gelijk aan L1. We rijden in de les ook wel oefeningen uit het M.
* Onze verbeterpunten: - De middendraf en middengalop moet er vééél meer uit. Maar op een of andere manier komt dit er vaak niet lekker uit... - Het wijken, vooral voor het linkerbeen, moet beter. Ze moet veel meer scharen. - Er stond op me protecol: iets holle rug. Daardoor had ik een 5 op me zit (wat ik eigenlijk heel vervelend vind, want ik heb ook aan de halve finale van de zitcompetitie meegedaan doordat me zit wel goed is). Maar ik heb gewoon een te dikke bips die uitsteekt

Hier eerst een mooie foto van Dix:

En dan het filmpje!
Ik hou van tips maar wees lief voor ons! Ze is een manegepaard, ik rijd er dan nu wel elke week op, maar er rijden ook andere op haar...en dat werkt niet altijd in ons voordeel. Ik zou haar nog steeds dolgraag willen kopen!!