In september heb ik mijn eerste topic van hem geplaatst. Waar we toen vooral aan het werken waren is dat hij beter op mij reageert zowel beenhulp als teugelhulp. Ook waren we al begonnen aan zijn gewicht meer naar de achterhand te verplaatsen.
Zie topic: [RT-HAW] Vivaldi @ Work (Hier staat ook meerdere informatie over het paard)
Waar we nu aan het werken zijn is nog altijd het gewicht meer op de achterhand krijgen. Dit gaat al steeds beter hij loopt nu wat constanter horizontaal ipv op de voorhand. Verder zijn we hem sneller in de galop aan het maken. Niet dat hij sneller vooruit gaat maar meer sprong met meer actie ipv zijn eigen 'logge' galop.
Verder blijft het werken aan de actie reactie ook nog altijd. Al krijg ik al veel sneller de juiste reactie.
Nou het is en blijven foto's dus maar moment opnames maar ik hoop dat jullie toch al wat van de vooruitgang kunnen zien.
Want voelen doe ik het gelukkig:P En is een heerlijk gevoel

Instappen lekker laag maar mag de neus wat meer eruit duwen.

Drafje

Fijne drang naar voren. Alleen moet ik opletten dat hij niet nog langer in zijn hals gaat worden.

Drafje

Handen mogen iets lager.

Galopje

Naar voren blijven kijken

Mooi halt

drafje.
Dit was het weer voor vandaag.
Graag jullie mening hou het wel vriendelijk want we zitten namelijk nog in het leerproces.
Misschien af en toe je handen wat lager, zodat er een rechte lijn is vanaf je elleboog naar het bit.
.jpg)