winoa rijden door de jaren heen...welsh a sportpony!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

winoa rijden door de jaren heen...welsh a sportpony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 11:57

om het maar alvast zo te noemen..

winoa is mijn welsh mountain pony van 1,21m hoog.
vrij aan de maat voor een welsh mountain pony maar het is nog steeds klein :D

winoa is als 3 jarige ingereden en wat recreatief gereden en als kinderpony gedient.
ook al 2 veulens gehad.
nu is winoa 7,5 jaar en verwacht ze haar 3de en laatste veulen want inmiddels zijn we dit jaar toch serieus begonnen de moeilijkere dingen.
hierna mag winoa de sport in met nina,een meisje van 10 jaar.

2de keer onder zadel
Afbeelding

winoa als 3 jarige voor de 3de keer onder zadel.
Afbeelding

als 4 jarige heeft ze vrij weinig gedaan omdat er toen geen ruitertje was en vanwege haar dracht.
als 5 jarige had ik via bokt een meisje gevonden die wel wilde komen rijden,dit zag er na een tijdje zo uit

Afbeelding

en weer een tijdje later,nog steeds erg arm bespierd maar veulen was net afgespeend
Afbeelding

als 6 jarige weer een nieuw ruitertje,het grote nadeel aan kleine pony,s is het gebrek aan passende ruitertjes
en zoals jullie zien een veulen aan de voet van 2 weken oud
Afbeelding

dit meisje reed er een tijdje op maar kwam maar 1 x per week dus had er nog een meisje van 7 jaar bij die ook wedstrijden ging rijden.
helaas was de andere niet meer komen opdagen dus ging het meisje van 7 vaker rijden

Afbeelding

vlak erna is winoa geschoren en gingen ze 2 x per week lessen
Afbeelding

ook stapte ik er zelf wel eens op en dan liet winoa zien dat ze meer wilde en kon.
Afbeelding

meisje van inmiddels 8 jaar ging wedstrijden rijden en haalde in de B meteen haar 1ste winstpunt
Afbeelding

omdat ik zelf te zwaar was eigenlijk is er nog een meisje van 13 bij gekomen die winoa die er goed mee aan de gang ging.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

inmiddels ziet het er met een ervaren ruiter nu zo uit
Afbeelding

er zitten tijdens het leerproces wel gespannen momenten bij maar het gaat hierbij echt even om de vooruitgang van de pony en niet om de houdingen en groottes van de ruiters.

meisje van 13 is gestopt en meisje van 8 heeft nu haar eigen pony dus ook gestopt.
winoa heeft nu nog 1 ruitertje en dat is de 10 jarige nina.

Couple

Re: winoa rijden door de jaren heen...welsh a sportpony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:35

Leuke pony, maar het lijkt me inderdaad erg lastig om voor zo'n kleine pony een goede ruiter te vinden

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:40

wauw, wat loopt die netjes zeg! +:)+

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 13:43

dankjullie!

ja is ook erg lastig,ik heb 10 december een IBOP test gepland staan met haar en het meisje wat er nu mee rijd kan dan niet.
dus nu op zoek naar iemand die er wel op kan rijden voor die test dan

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:45

Wauw, wat een leuke pony!
Alleen 1 heel erg storend iets: Je zadel! Dat ligt op alle foto's behalve de laatste 6 veels te ver naar voren, de achterkant drukt in de rug, lijkt me heel erg pijnlijk voor je paard.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 14:01

zadel ligt ook niet helemaal lekker maar ben nog steeds op zoek naar een ander zadel.
zijn alleen niet makkelijk te vinden voor die kleine pony,s

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 14:05

Ze loopt echt heel erg netjes! Jammer dat je zo'n moeite hebt met ruitertjes vinden, maar met die stokmaat is dat inderdaad erg lastig...
Veel succes! :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 14:08

ze moet nog veel leren maar ze is ontzettend slim en heeft alles zo door.
moeite met ruitertjes vinden is het niet zozeer,heb er tegenwoordig genoeg die graag willen maar het probleem is een passende geschikte ruitertje

niet iedereen mag hier zomaar komen rijden,voor wat hoort wat..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 14:19

RT-HAW --> RIJ-ITP

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 14:24

meende dat het bij HAW hoorde aangezien ze aan het werk is en ik wel tips wil over de manier van rijden

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 14:58

Knappe Inowa <3

Rijden ziet er fijn uit hoor.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:53

Ziet er goed uit zeg!
Hoop dat het met nina wat beter opschiet en ze nu lekker door kan in de sport.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:10

Wat is een passend ruitertje....als ze een B-proefje kan sturen zonder al te veel foutjes natuurlijk en een B-springproefje kan rijden zonder fouten heb je STER in the pocked;)
Je kunt er beter een ervaren 11/12jr op hebben als een 8/9jr die nog niet echt been kunnen geven en opsluiten tussen 2 teugels.
Het gaat hier om de prestatie en niet om de combinatie ;)

Ik vind Inowa een mooie merrie en alle plaatjes zien er goed uit!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:18

wat een knappe dame is ze zeg, ze kan mooi sjouwen! snap best dat het lastig is een ruitertje te vinden, zeker als je haar de IBOP wilt laten lopen, dan heb je toch een ruitertje nodig die een beetje netjes kan rijden.
Het zadel stoorde me op de eerste paar foto's, maar lijkt nu wel beter te liggen. is een staartriem anders niet iets, of zeg ik nu iets heel doms? (geen ervaring met staartriemen)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 18:00

staartriem is eerder tegen schuiven of klapperen,dat doet dit zadel niet.
het ligt gewoon niet helemaal lekker maar ben aan het overwegen of van het voorjaar/zomer een gloednieuw zadel te halen van mijn vakantiegeld en dan denk ik een dressuurzadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:03

Ik vind je er zelf ook toch niet slecht oppassen, maar als je zelf zegt dat je wat te zwaar voor haar bent snap ik dat ook wel :j

Wat een onwijs leuk ponybeest is Winoa, jammer dat een goed ruitertje vinden zo moeilijk is -O-

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 18:05

ik ben voornamelijk gewoon echt te zwaar en nu ze 6 maanden drachtig is al helemaal.
wil haar dat niet aandoen.

en mijn kont past ook stiekem niet meer in het zadel haha

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:12

Het zadel ligt echt verschrikkelijk :o :(:)
Hij licht totaal niet in evenwicht, recht en kwa lijn is hij ook zo scheef als wat op je pony :o
Conclusie: Dit zadel past niet op je pony. Ga alsjeblieft snel op zoek naar iets anders!
Neptunes knightrider zadels zijn maar 200 euro, en wintec'tjes heb je ook voor een niet al te groot prijsje (kijk anders een 2e hands bij een zadelmaker)

Oke, genoeg gezeurt :D
Wat een ongelovelijk leuke pony :)
Je ruitertje die je nu hebt is ook een leuk meisje :D

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:14

Wat een leuke pony! Wel lastig om daar een fijn ruitertje voor te vinden die ook serieus wedstrijden wilt rijden. Zelf ben je niet te groot vind ik, maar misschien iets te fors. Zadel vind ik ook niet echt fijn liggen :o Boomloze zadels voor pony's heb je ookal vanaf 200 of 300 euro ;)

Tis echt een leuke pony! Zit heel wat in zo te zien. Is werken aan de lange lijnen niks?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 18:16

ik begin niet aan kunststof of boomloos,en niet iedereen heeft zomaar een paar 100 euro liggen.
zolang ze nog geen last heeft van het zadel(ze is niet scheef en loopt heel soepel) kunnen we er nog mee door.
wel hebben we zowiezo straks een stop vanwege de dracht en voor dat er dan weer fanatiek gereden word dan is er een nieuw zadel.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 18:16

xTammyy schreef:
Wat een leuke pony! Wel lastig om daar een fijn ruitertje voor te vinden die ook serieus wedstrijden wilt rijden. Zelf ben je niet te groot vind ik, maar misschien iets te fors. Zadel vind ik ook niet echt fijn liggen :o Boomloze zadels voor pony's heb je ookal vanaf 200 of 300 euro ;)

Tis echt een leuke pony! Zit heel wat in zo te zien. Is werken aan de lange lijnen niks?

doen we ook werken aan de lange lijnen,pony loopt ook voor de wagen en word af en toe gelongeerd met dubbele longe.
een hele veelzijdige pony dus haha

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:19

inowa schreef:
ik begin niet aan kunststof of boomloos,en niet iedereen heeft zomaar een paar 100 euro liggen.
zolang ze nog geen last heeft van het zadel(ze is niet scheef en loopt heel soepel) kunnen we er nog mee door.
wel hebben we zowiezo straks een stop vanwege de dracht en voor dat er dan weer fanatiek gereden word dan is er een nieuw zadel.

Naar mijn mening mag je bij een paard op alles bezuinigen behalve een zadel. Is net als of je met slecht passende schoenen gaat lopen. Mischien heb je er eerst nog geen last van, maar waarneer je er last van krijgt heb je de boel ook vlink kapot gemaakt. Zelfde geldt voor slecht passend zadel. Ik snap dat je niet zomaar 200 euro ergens hebt liggen (had ik zelf ook niet), maar dit past gewoon niet. Het is natuurlijk je eigen keuze en het is goed dat je wel een nieuw zadel wil kopen :D

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:20

Nooit aan gedacht om de pony in te spannen voor de koets. Met zo'n lekkere sportpony kan je zelf naar de Z dressuur mennen of nog hoger rijden. :j

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:21

janouk schreef:
Nooit aan gedacht om de pony in te spannen voor de koets. Met zo'n lekkere sportpony kan je zelf naar de Z dressuur mennen of nog hoger rijden. :j

Lees eens terug, ze ment er ook mee ;)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 18:22

helaas mag ze maar tot de M2 onder zadel,en mennen doen we niet zo vaak omdat het karretje wat ik heb niet geremd is