winoa is mijn welsh mountain pony van 1,21m hoog.
vrij aan de maat voor een welsh mountain pony maar het is nog steeds klein

winoa is als 3 jarige ingereden en wat recreatief gereden en als kinderpony gedient.
ook al 2 veulens gehad.
nu is winoa 7,5 jaar en verwacht ze haar 3de en laatste veulen want inmiddels zijn we dit jaar toch serieus begonnen de moeilijkere dingen.
hierna mag winoa de sport in met nina,een meisje van 10 jaar.
2de keer onder zadel

winoa als 3 jarige voor de 3de keer onder zadel.

als 4 jarige heeft ze vrij weinig gedaan omdat er toen geen ruitertje was en vanwege haar dracht.
als 5 jarige had ik via bokt een meisje gevonden die wel wilde komen rijden,dit zag er na een tijdje zo uit

en weer een tijdje later,nog steeds erg arm bespierd maar veulen was net afgespeend

als 6 jarige weer een nieuw ruitertje,het grote nadeel aan kleine pony,s is het gebrek aan passende ruitertjes
en zoals jullie zien een veulen aan de voet van 2 weken oud

dit meisje reed er een tijdje op maar kwam maar 1 x per week dus had er nog een meisje van 7 jaar bij die ook wedstrijden ging rijden.
helaas was de andere niet meer komen opdagen dus ging het meisje van 7 vaker rijden

vlak erna is winoa geschoren en gingen ze 2 x per week lessen

ook stapte ik er zelf wel eens op en dan liet winoa zien dat ze meer wilde en kon.

meisje van inmiddels 8 jaar ging wedstrijden rijden en haalde in de B meteen haar 1ste winstpunt

omdat ik zelf te zwaar was eigenlijk is er nog een meisje van 13 bij gekomen die winoa die er goed mee aan de gang ging.

inmiddels ziet het er met een ervaren ruiter nu zo uit

er zitten tijdens het leerproces wel gespannen momenten bij maar het gaat hierbij echt even om de vooruitgang van de pony en niet om de houdingen en groottes van de ruiters.
meisje van 13 is gestopt en meisje van 8 heeft nu haar eigen pony dus ook gestopt.
winoa heeft nu nog 1 ruitertje en dat is de 10 jarige nina.