Luna @ 1e keer HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

1810naomi

Luna @ 1e keer HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 20:50

Hoi bokkers! :wave:

Na lang twijfelen nu toch maar besloten dat ik een HAW open.
Heb er zo lang over getwijfeld omdat ik het stiekem toch wel een beetje spannend vind dat ik commentaar ga krijgen.
Na het overlijden van mijn vorige verzorgpony Falki, rijd ik nu sinds 5 weken Luna bij.
Luna ken ik al vanaf de eerste dagen dat ze geboren was en toen vond ik haar al heel erg leuk. Ben nu dus ook hartstikke blij dat ik gevraagd ben om haar bij te rijden!
De foto's zijn van 6 oktober en dat was pas de 3e keer dat ik erop zat. Was (en is) dus nog heel veel te verbeteren maar gaat nu al stukken beter!

Waar ik hard aan werk:
- beenligging (af en toe gaan ze echt alle kanten op!)
- mijn handen/armen meer 'dragen'
- ik moet meer ontspannen
- opletten dat mijn bovenlijf niet naar rechts gaat
- ik vind Luna zo leuk dat ik niet eens meer naar voren kijk
En er zijn nog veel meer dingen die 100x beter kunnen maar ik werk eraan!

We werken met Luna aan:
- de overgangen, ze moet actiever worden daarin.
- de ontspanning
- en het rechter maken. In de volte gooit ze haar hoofd naar buiten en komt ze naar binnen toe.
En er zijn natuurlijk nog wel een paar dingetjes maar dit zijn de belangrijkste!

Luna
4 jaar

(ze is nu dus heerlijk aan het puberen. Maandag ben ik nog steigerend, bokkend en rennend de bak door gegaan maar ach, is weer een uitdaging en dat vind ik juist leuk! _O- )
merrie
1.56 m
93 % tuiger

En de eigenaresse gaat binnenkort officieel met haar starten!

Genoeg gepraat.. nu de foto's!
Ik weet trouwens dat mijn teugels korter hadden gemoeten..

Ik begon met rijden in de zijbak en ben later naar de voorbak gegaan.

Oeff.. me been :n
Afbeelding

Mijn teugels zijn te lang!
Afbeelding

Afbeelding

Ze zag andere paarden en dan wordt ze gespannen en komt ze met haar hoofd omhoog.
Afbeelding

'Wat ik daar zie is toch wel erg leuk!'
Afbeelding

Ik moet natuurlijk wel op mijn billen blijven zitten
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Handen/armen :n
Afbeelding

Galop vindt ze nog wel een beetje moelijk
Afbeelding

Niet voorover vallen!
Afbeelding

Afbeelding

Daarna nog even een rondje uitgestapt

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie allemaal voor commentaar hebben!

:wave:

Jolindaa

Re: Luna @ 1e keer HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:14

Super leuk paardje! Ga zo door.

Ik vind je houding eigenlijk helemaal niet zo slecht als je in je eigen commentaar doet denken :Y) Je hebt behoorlijk pianohandjes als ik het goed zie. Als je de zweep langs de schouder houdt, zorg je dat je je handen zoiezo rechtop hebt :) Vind haar verder wel netjes lopen.

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 22:29

Dankje voor je reactie!
Dat is een goeie tip, ga ik doen. :)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:38

Haha, ik moet het zelf ook altijd doen :Y) Ook ik heb een beetje last van pianohandjes, helaas!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:41

Jeetje, wat ben je streng voor jezelf, helemaal niet nodig. Je zit heel netjes, het enige wat eraan op te merken is, is dat je wat ver achterin het zadel lijkt te zitten. Of het zadel is aan de kleine kant, maar ik denk het eerste. Netjes voorin het zadel zitten, is ook beter voor de rug van je knapperd! Verder gewoon zo door blijven rijden, heel vriendelijk allemaal!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:44

Kijken wij naar dezelfde foto's TS :Y) ?!

Ik vind je houding netjes hoor :j ! Mag hier en daar wat netter, maar niet zo streng voor jezelf zijn :n ! Nergens voor nodig!

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 22:55

Ah oh, ben ik echt zo streng? Haha!
Komt toch denk ik ook wel een beetje omdat ik onzeker ben over het dressuurmatig rijden.
Van springen durf ik wel te zeggen dat ik het goed kan maar ik zie zoveel goede foto's hier dat ik er toch wel een beetje onzeker van word..
Maar dank jullie wel voor jullie reacties!!
Ja klopt, ik zit erg ver naar achteren.
Ik heb een tijd geleden ook een topic aan gemaakt omdat ik heel erg scheef zat: HELP! Ik zit scheef.
Gelukkig is dit ook al een stuk beter geworden en zit ik op Luna bijna niet meer naar rechts gebogen!

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:18

Leuke pony, en je zit er leuk op! Op sommige foto's (4 en 7) lijk je iets naar rechts te zakken. Probeer netjes recht boven je paard te blijven.

Edit: Zie dat je hier al enige tijd mee bezig bent. Ga dan vooral zo door!

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:57

Ik zie wel wat puntjes aan je houding, zoals kleinvosje ook zegt, je zit te ver achter in je zadel.
Daarnaast heb je je onderbeen te ver naar voren liggen waardoor je als het ware achterover helt, je moet juist van schouder tot hak een rechte lijn kunnen trekken.

Probeer eens goed naar voren te schuiven in je zadel en dan je bovenbeen mooi lang maken. Je onderbeen mag dan wat naar achter. Vanaf je heup moet je dan wat rechterop komen zodat schouder - heup - hak op dezelfde lijn komen te liggen.
Afbeelding
Deze is ietsjes té qua onderbeen naar achter, maar kon zo even geen betere foto vinden :P

En je mag wel wat trotser zitten, lekker schouders naar achteren, wees maar trots op je knol :j