In galop afsnijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pingvinii

In galop afsnijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 19:34

Hallo! :wave:
Allereerst, sorry als het verkeerd staat $:

Ik rij op een manege en rij de laatste tijd veel op Verona, een jonge merrie die nog aardig wat moet leren ;).
Ik vind haar heel leuk enzo, totdat we gaan galloperen, dan gaat ze namelijk de korte zijdes afsnijden.. ik ga er van uit dat het grootste probleem bij mij zelf ligt, aangezien andere zeggen dat ze er veel minder last van hebben. Ik probeer de tips van mijn instructrice zo goed mogelijk op te volgen, maar ze blijft het doen. Het lukt me echt niet haar niet af te laten snijden. Soms natuurlijk wel maar het is me nog nooit gelukt het geen een keer te laten gebeuren. Ik wil hier graag een oplossing voor omdat ik zoals ik al zei denk dat het probleem bij mij ligt.
Het is misschien moeilijk om tips te geven aangezien ik geen fotos of filmpjes heb, maar heb je tips, stuur ze dan, ik heb er zeker wat aan! :D

Groetjess :evaw:

BenaLaars

Re: In galop afsnijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:37

goed je buitenteugel en binnenbeen eraan houden en duidelijker rechtuit sturen wanneer hij te vroeg de bocht om wil.

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:23

Doet hij het 1 kant op of allebei?
Als hij het aan 1 kant doet, of aan 1 kant sterker kan het zijn dat hij scheef is in de bespiering. Dit is heel normaal (alle paarden (maar ook mensen) hebben het, maar omdat hij met een ruiter erbij op ook in evenwicht moet lopen kan het zijn dat hij gaat afsnijden (naar binnen vallen) om niet om te vallen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:26

wat zijn de tips van je instructrice?

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:56

Bij ons in de manege is ook een paardje dat dit doet en ik als nog onervaren ruiter kan haar dus ook niet in de hoeke krijgen. Nu bij haar is dit eigenlijk omdat ze zo slim is, ze weet dat ze een stuk afsnijd en da ze dus minder afstand in galop moet afleggen ;-)

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:55

buitenteugel er meer aan en binnenbeen er meer bij...

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:08

Binnen been lang maken iets druk op geven. Rechter teugel iets meer druk. Binnen teugel iets van de hals zodat ie recht blijft in de hoeken.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:16

Door de hoeken rijden is ook nog erg moeilijk voor een jong paard :j
Als ik jou was zou ik eerst veel voltes rijden, voordat je de galop gaat doen. Dan is ze alvast iets losser in haar lijf en komt ze waarschijnlijk beter de hoeken door.
Probeer ook niet continu door alle hoeken te rijden, maar maak af en toe ook een grote volte bij e of b.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:19

ninajojo schreef:
Door de hoeken rijden is ook nog erg moeilijk voor een jong paard :j
Als ik jou was zou ik eerst veel voltes rijden, voordat je de galop gaat doen. Dan is ze alvast iets losser in haar lijf en komt ze waarschijnlijk beter de hoeken door.
Probeer ook niet continu door alle hoeken te rijden, maar maak af en toe ook een grote volte bij e of b.

Ga ik in mee :j

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:27

Vandaag had ik het weer voor. Ik creerde zelfs even een gevaarlijk situatie. Instructrice gaf mij de tip om de buitentegel wat korter te nemen en hem bijna de hoek in trekken om het zo te zeggen.
De 2 volgende keren lukt het bijna perfect!!!