Eerste keer HAW, met Fuego.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Fadigho

Eerste keer HAW, met Fuego.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 17:54

Hoi allemaal..

dit is de eerste keer HAW voor ons beide, en ook nog eens niet met mn eigen paardje.
Dit is het paardje van een vriendin van me. (MyrtheFuego6) Aangezien ik af en toe op hem mag
rijden, zodat zij ook eens ziet hoe hij bij iemand anders onder het zadel is. Het is een fijn en
lief paard die graag voor je wilt werken. Ik weet dat ik moet werken om mijn benen wat stiller te
houden en in de galop toch moet zorgen dat hij meer van achteruit komt. maar hij heeft een tijdje
bij de Osteopaat gelopen, maar dat is nu niet meer nodig. sindsdien is hij steeds beter onder het zadel.
we(ze) zijn er nog niet, maar dat komt allemaal met tijd. Graag tips voor de volgende keer:)
Fuego is 6 jaar , en een ruintje. :')

ik weet dat ik meer mijn benen stil moet houden
en heb soms ook nog wel eens last van: piano handjes.

Wees een beetje lief voor ons, want zoooo vaak rij ik hem nu ook weer niet
Groetjes.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:33

Geduld is een schone zaak ;) . Op zich vind ik je houding wel mee vallen hoor, en het rijden ziet er vriendelijk uit. Een tipje voor de galop, ik zou meer gaan schakelen in de galop bijvoorbeeld lange zijde middengalop mee pakken etc. Je rijdt nu steeds 1 tempo in galop en door te schakelen kun je hem meer op de achterhand krijgen. Ook wordt hij dan beter aan je been, ik heb het idee dat hij uit de galop viel op een gegeven moment, of maakte je bewust een overgang terug naar draf?

Wat ik niet goed kon zien: wat voor hulpteugel gebruik je? En als hij zo fijn te rijden is, wat is dan het nut ervan?

x_Fadigho

Re: Eerste keer HAW, met Fuego.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 22:30

@SusanH. is een martingaal hij kan af en toe nog eens uit het niets tegenwerken en zijn hoofd in de lucht gooien, ik beslis er verder niet over. ik schakelde zelf terug naar de draf maar hij viel voor mijn gevoel denk ik stil en gaf hem toen been en schoot hij weer verder. Dankjewel voor de tips.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 01:50

Je houding is op zich wel goed hoor, idd je benen wat stiller en verder vind ik je tenen ook erg naar buiten wijzen, kan ook ietsje netter.
Verder ziet het er wel netjes uit voor een paard wat je eigenlijk nooit rijdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:03

ziet er leuk uit! Je handen iets meer rechtop houden! En overgangen!

x_Fadigho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 14:03

Dankjewel, zal er zeker op letten de volgende keer !