ik krijg mijn paard moeilijk aan de teugel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ChantalNib

ik krijg mijn paard moeilijk aan de teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 19:12

zoals jullie het aan de titel al wel kunnen zien, krijg ik mijn paard lastig aan teugel.
hij kan het super goed en heb ook echt wel meerdere keren gehad dat die vlekke loos reed.
maar de laatste tijd gaat het alleen maar weer achteruit. ik heb dus het idee dat ik de verkeerde hulpen geef.
ik ga proberen het aan jullie uit te leggen hoe ik hem dus rijdt.

nou, ik houdt m'n benen er dus constant tegen aan, ik vraag rustig met m'n handen en laat weer los en doe m'n handen heel ietsjes naar voren zo dat die met mij mee gaat en mijn hand gaat opzoeken. gaat opzich heel goed, maar zodra die aan de teugel loopt, trekt die heeeel erg aan de rechterhand. terwijl ik mijn handen ontspannnen houd. zodra ik hier dus op reageer gooit die zijn hoofd weer helemaal in de lucht. kan iemand mijn helpen? :o ik zou niet weten hoe ik dit beter kan uitleggen, het is nogal moeilijk namelijk.

nine1987

Re: ik krijg mijn paard moeilijk aan de teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:14

sannie275

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:48

Ik denk dat je, ik weet niet of het je eigen paard is?, misschien is moet gaan kijken naar rechtrichten etc. Hier kunnen heel veel paarden last van hebben, inclusief de mijne, heeft echt veel rechtgezet, ze leek altijd redelijk te lopen maar dat was toch niet zo! En heb je er een instructrice bij? Het is toch altijd makkelijker om het in het echt te zien dan zo even een beschrijving te lezen ;) En tja, niet gefrustreerd raken en dan gaan lopen rukken, het komt vanzelf vast wel een keertje!

sannie275

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:49

Ohja, en hoofd in de lucht gooien, heb je het zadel eens laten bekijken? Naar mijn idee is hoofd hoog in de lucht gooien een betekenis van pijn ;)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:52

Tja, de eeuwige vraag: heb je les? En als je dat hebt dan van iemand die bekwaam genoeg is? Die kan je helpen, want kans is natuurlijk heel groot dat jij, als ruiter, ergens iets fout doet. Nooit leuk om te horen, maar vaak wel het geval.

Quinty1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:38

Het is verstandig om er iemand bij te hebben die je gelijk instructies kan geven, wanneer je op het paard zit. Geeft rust voor het paard en ruiter.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:55