,Ik heb sinds augustus een haflinger , ze is 7 jaar.
Als ze toekwam was ze ineens heel erg hard in haar mond , maar dit is na veel oefening al gebeterd.
Eerst sprong ik vaak met haar , maar ik denk dat ze het wel graag doet , maar haar passen komen echt bijna nooit uit en de ene keer neemt ze er te veel en zit ze bijna op de sprong of ze springt van veel te ver en dan heeft ze de balk mee met haar achterbenen.
Ik probeer zoveel mogelijk hulpen toe te lichten maar ik ben ook niet de perfecte springruiter en ik weet niet zo goed meer wat te doen.
Hierover gaat mijn vraag eigenlijk niet echt maar als er mensen tips hebben hiervoor zijn deze zeker welkom want ze doet het echt heel graag en ik wil haar dat niet graag afnemen.
Nu even over de dressuur :
Ze steunt nogal hard op haar bit. Ik weet dat dit komt doordat ze haar achterhand niet goed gebruikt.
We zijn hieraan beginnen werken en ik merk wel al vorderingen. In stap gaat alles bijna perfect , ze stapt verzameld en steunt bijna niet meer op haar bit , tijdens de oefeningen voel ik ook dat ze rustig naar beneden blijft en dat ik haar volledig onder controle heb. Maar eenmaal we naar draf overgaan , is het heel moeilijk om haar verzameld te laten lopen. Soms lukt het eens een stukje maar dan moet ik haar echt superhard tegenhouden. Ze durft in draf ook vaak nog op haar bot te steunen. We maken heel veel overgangen en we rijden heel veel oefeningen, maar toch merk ik dat ze het er nog heel moeilijk mee heeft. Ze kan wel al galopwissels , maar dit wordt ook wat moeilijker voor mij en voor haar omdat ze niet verzameld kan galoperen. Ook als ik van galop naar draf wil duurt het een tijdje. Ze loopt wel al wat nageeflijk tijdens ze galop , maar dat vergt zeker ook wat moeite.
Ik vraag me dus af of jullie nog tips voor mij hebben, oefeningen die ik kan rijden of dingen die ik haar aan de hand kan leren?
Ik sta echt voor alles open , ik wil er zeker veel tijd in steken want ze verdient het ! Zowel tips voor springen als voor dressuur zijn welkom !
Alvast bedankt ,
Groetjes ,
Eline