Ollie at work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roverrr

Ollie at work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 14:05

2 weken terug heb ik mijn zus mee genomen om eens wat foto's te komen maken van Ollie en mij, Ollie is een 15 jarige ruin waar ik elke dag gebruik van mag maken, maar het is niet mijn paard. Het is elke dag weer aankijken in wat voor bui hij is, de ene dag stap ik op en gaat het super, en de volgende dag kan ik er niets mee.
We rijden absoluut niet op een niveau, ik probeer hem gewoon lekker door te bak te rijden en soms een pasje wijken erbij, soms kan ik alleen maar voor in de bak op de volte omdat er achter hele enge bakkabouters zitten.. ^)
Ik heb eigelijk bijna alleen maar galop foto's dit betekend niet dat we alleen maar gegallopeerd hebben natuurlijk!
Tijd voor de foto's! *\o/*

1. Afbeelding
Ollie!
2. Afbeelding
Eerst even longeren
3. Afbeelding
4. http://94.100.115.50/1430450001-1430500 ... _Q5tm.jpeg
5. Afbeelding
6. Afbeelding
7. http://94.100.121.82/1430450001-1430500 ... _rtwE.jpeg
8. Afbeelding
9. Afbeelding
10. http://94.100.116.4/1430450001-14305000 ... _VH_B.jpeg
11. Afbeelding
12. Afbeelding
13. Afbeelding
14. http://94.100.114.173/1430450001-143050 ... _03Oo.jpeg
15. Afbeelding
16. Afbeelding
17. Afbeelding

Wees een beetje lief voor ons :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:20

Je probeert het goed hoor.
Wat ik zie is een paard die redelijk ontspannen loopt. Wat ik wel zie is een paar die teveel gebogen loopt op de volte(foto 15). Je vraagt netjes stelling maar vergeet daarbij je buitenteugel aan te houden waardoor hij de buitenschouder wat naar buiten gooit. Probeer dan ook je binnenhand naar binnen te brengen en niet naar je toe te halen, en je buitenhand begrenst te houden, als je dan met je binnenbeen doordrukt, ontspant hij op je buitenhand, zakt hij mooi in je binnenhand en buigt hij netjes om je binnenbeen heen.
Toevoeging: Hij is ook teveel gebogen, hij moet iets rechter blijven.

Ook in de galop zie ik een strenge binnenhand. Probeer ook hier je binnenhand naar binnen te halen en niet naar je toe te halen. Als je hetzelfde doet zoals ik hierboven zei buigt hij veel makkelijker.

Verder zelf iets trotser rechtop gaan zitten en je beugels mogen wel een gaatje langer :)

joycie81

Re: Ollie at work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:43

Ik ben het helemaal met Joolien eens. Je hebt een prachtig paardje om te rijden maar let idd op je handen en het contact met de mond van het paard, en dan vooral de manier waarop je contact hebt. Heel veel succes!!

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:27

Ten eerste het is gaaf beestje ik dacht Ollie: zal wel klein ponietje zijn. :+
Je ziet dat jullie goed je best doen.
Ten eerste jou houding: probeer je handen wat dichter bij elkaar te houden, je ellebogen wat meer tegen je lichaam.
En je tenen wat meer naar voren te draaien en hakken uit te drukken. Bijvoorbeeld foto 9 ziet er qua houding al beter uit.
Probeer ook wat meer boven je paard te blijven, op sommige foto's hang je wat naar binnen waardoor het voor het paard ook lastig om balans te houden en zich te ontspannen.
Maar oefenING baart kunst en hij heeft een leuk hoofdje!

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:08

Ik ga ook mee met bovenstaande. Jullie zijn zeker op de goede weg. Ik denk dat je een er een heel fijn paard aan kan hebben als je zelf nog wat aan je houding gaat werken en de basis bij het paard wat meer bevestigd is. Er lijkt zeker potentie in te zitten. Hebben jullie al les? Dat kan je namelijk ook vast helpen met het verbeteren van de punten die hierboven al zijn genoemd. En als tip: probeer op je handen te letten en ze netjes naast elkaar rechtop voor je te dragen. Heel veel succes, jullie komen er wel! PS, op de foto's lijkt het zadel wat aan de kleine kant voor jou, klopt dat?

Panimra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:25

hij trekt zijn hoofd soms schuin, als je dan iets meer vraagt(niet dat ie dieper gaat lopen) dan loopt ie wat rechtgerichter.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:55

Probeer stil te blijven zitten in je bovenlijf en ontspan je schouders.
Met een paar goede chaps zit je net een beetje stabieler en hoef je niet zo te werken aan je balans.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:30

Ja, mij viel ook gelijk op dat je hem rechter voor zijn lijf moet houden, hou hem tussen je benen en met je buitenbeen begrenzen, veel oefenen met volte openen/sluiten!
Je mag je bekken iets meer kantelen zodat je wat meer op je zitbeenknobbels komt te zitten.
Probeer constant te ontspannen, elke keer weer opletten dat je je schouders ontspant, blijf rechtop zitten en draag je handen wat hoger, dan kukel je minder snel naar voren.(dat zal ook je beenhouding verbeteren, denk rechtop!)
Met de galop mag je hem iets meer bij elkaar rijden, iets meer erdoorheen dan krijg je een wat meer gecontroleerd galopje.
Ik denk dat je je houding iets meer verbeterd krijgt, je paard gelijk meer onder je zal lopen en het direct een stap vooruit zal zijn!
Succes!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:04

Ziet er goed uit. Het lijkt alsof je mooi en gemakkelijk zit. Ik vind alleen dat het paard erg boos kijkt? oren erg naar achteren? werd ie op dat moment aangepakt vraag ik me af? is ie dan ergens tegen, tegen het been bijvoorbeeld? of doet het paard dit altijd?
Ben benieuwd

Dat is te zien op een paar foto's in het begin. Niet alle foto's. Erg leuk paard trouwens! Denk om de buitenschouder.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 23-11-11 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samen gevoegd

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:20

Davina21 schreef:
Ziet er goed uit. Het lijkt alsof je mooi en gemakkelijk zit. Ik vind alleen dat het paard erg boos kijkt? oren erg naar achteren? werd ie op dat moment aangepakt vraag ik me af? is ie dan ergens tegen, tegen het been bijvoorbeeld? of doet het paard dit altijd?
Ben benieuwd

Ik zie geen boos kijken paardje, ik zie en paardje wat ontspannen zijn oren laat hangen en op zin ruiter let.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 07:31

@ Koetjeboe

Bekijk dan eens goed de begin foto's en de laatste foto's. (De oren, staart, het lijf van het paard(spanning) )
Volgens mij begint het wat minder lekker met rijden en eindigt het inderdaad met een ontspannen oplettend paardje.
Foto 3,7,8 heb ik het idee dat het paard misschien tegen de hulpen is? Want het loopt op die foto's zeker niet ontspannen door het lijf.
De Laatste foto's zie ik een paard dat oplettend zijn werk doet en goed aan het werk gezet word.

Dit is wat ik denk te zien, het zijn moment opnames en foto's dus het hoeft natuurlijk niet zo te zijn. :)

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 18:59

Dank jullie allemaal voor de tips, ik had er heel veel aan gehad als het niet was dat ik gestopt ben met Ollie..
Naast een enorm tijdgebrek ivm stage en mijn klachten ivm mogelijke reuma bij mij heb ik besloten opzoek te gaan naar een wat makkelijker te rijden paardje. Daarnaast is die aan het eind van de zomer in blinde paniek om zoals gewoonlijk eigelijk niets, dwars door de omheining heen gegaan van zijn weide, hij stond hele dagen op de wei en nu kon hij niet meer naar buiten, daardoor is besloten Ollie te verkopen, ik hoop dat hij snel een goed huisje vind (ziet iemand wat in dit top paardje? :D haha) Ollie is vanaf dag 1 lastig geweest, zijn eigenaresse rijd er niet meer op omdat het 9 van de 10 keer rijden een gevecht is om hem aan het lopen te krijgen, en het kan een peroide heel goed gaan, en dan ineens kan het helemaal omslaan en dan is er niets meer mee te beginnen. Hij is dan bang voor alles, zodra je er een zadel op legt is het letterlijk een tijdbom en rijden hoef ik dan echt niet in mn hoofd te halen, daar komt toch niets van terrecht.
Ik denk ook niet dat dit gedrag er zomaar is, ik denk dat hij toch wel iets in zn lichaam heeft wat hem niet lekker zit, misschien zit zijn rug vast, misschien wat anders ik kan het niet vertellen helaas. Het is imo ook niet eerlijk om er nog op te gaan als ik hem verdenk van pijn.

Toch bedankt voor de tips! :)

NinaHeutink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:01

heee!

mooi paard! (:
Mijn tips; Meer je handen dicht bij elkaar en rechtop houden. en bij 15 wat meer naar achter!

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:26

Bij het longeren zo ik even de teugels door de keelriem doen of de teugels achter de beugels. Bij het rijden lijkt het op de eerste 3 foto's wel een gevecht met hem, maar dat zie je op foto's anders dan in het echt. Verder loopt hij wel goed, alleen soms over de schouder weg. Jou houding is in opzichten goed, maar let erop dat je bij het sturen de teugels niet naar achter trekt, maar juist een beetje omhoog brengt. Ook mogen je handen wat hoger, dichter bij elkaar en je handen wat meer rechtop houden. je beenhouding is wel redelijk goed, alleen je hakken nog wat omlaag drukken. Wel een mooi paard. Succes verder.

BonnieBalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 23:22

Hij kantelt soms erg en mag dus wat rechter worden en van jou mogen je schouders wat verder naar achter. Verder vind ik foto 12 er wel lekker uit zien en mooi ontspannen teugeltje. Ik lees net dat je bent gestopt met Ollie, maar ik denk dat het altijd wel fijn is om tips te krijgen. :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:19

In de voltes vraag je stelling van je paard, maar als ik het goed zie gaat jouw eigen lijf de tegengestelde kant op :)
Zie bijvoorbeeld foto 6 en 8, op die foto's zitten je binnenschouder en binnenheup naar voren gedraaid en zijn je buitenschouder en buitenheup achter. Dit zou precies andersom moeten zijn
Als je stelling naar binnen vraagt, moet jouw lijf ook mee buigen naar binnen. Let er dus op dat je bekken en schouder ook dezelfde kant op "stellen". Een handig hulpmiddel hier bij is om jezelf voor te stellen dat er ogen in je buik zitten, die altijd de kant op kijken waar je paard heen moet. Zo draai je automatisch je lijf zelf ook in en werk je mee in de buiging in plaats van tegen :)

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:35

leuk paard zeg!
vind dat je in de foto's net in de bocht wat ruw je hand beweegt om hem naar links of
naar recht te krijgen in de galop, verder hem ik steeds het idee dat je voorover valt
je zit te ver met je borst naar voren
verder mag het paard minder aan de teugel lopen en iets rechter lopen
en allebei wat ontspannen bewegen en jij ontspannen zitten
verder ga zo door gaat super hoor
gr hackny

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:43

Super mooi paardje!!
Ik vind dat je een nette houding hebt!
Let alleen een beetje op met je bochten in draf. Ik vind het op foto 13 en 15 er een beetje uitzien alsof hij over zijn schouder wegloopt. Ik zou dan je buitenteugel eraan houden en je binnenbeen erbij.
Verder vind ik het er heel netjes uitzien.